AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Hei For 2 år siden revnet jeg under fødsel grad 3B. Jeg er nå gravid igjen og kan bestemme selv om jeg vil føde vaginalt eller med keisersnitt. Jeg ønsker egentlig å føde vaginalt men er redd for å revne igjen så mye. Har noen erfaringer? Anonymkode: 518d6...cca
got2go Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Hadde aldri turt å føde vaginalt igjen etter å ha revnet så mye. 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Jeg revnet også grad 3B ved forrige fødsel og sliter fremdeles med skader etter den fødselen. Denne gangen fikk jeg innvilget planlagt keisersnitt og har bestemt meg for å gå for det. Jeg tør ikke risikere å bli enda mer skadet denne gangen. Anonymkode: c64ac...799 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 På fødeavdelingen var det ei som revnet 4 grad og hun fødte på ny, mener at hun ikke revnet noe på neste fødsel. Jeg tror jeg ville gjort det på nytt. Det trenger ikke å gå ille igjen Anonymkode: 7d8b9...d6c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Jeg hadde ikke turt å få en evt ny revning. Regner med det ville blitt vanskeligere å reparere en stor fødselsskade på et underliv som allerede er reparert fra før. Anonymkode: c21b9...b2d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 Revnet ganske mye med første i 2014 og ble sydd ganske «trang» følte jeg etter. Fødte nummer 2 for 1 mnd siden, istedenfor å ligge på rygg som første gang, så lå jeg på siden, ene foten opp, med rompa mot jordmor som hele tiden hadde en varm og våt klut «der nede» samtidig som jeg pressa ut ungen, som i tillegg kom med armen og hodet samtidig, revna ikke i heletatt. Anbefales. Anonymkode: 2bf9f...c5a 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 jeg gjorde det, da jeg ikke ønsket keisernitt, gikk veldig bra andre gangen, og fikk bare 2 sting da Anonymkode: 1cdcf...30c
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 Det er en økt risiko for stor rift igjen, så spørsmålet er jo om du vil ta den risikoen. Personlig ville jeg valgt keisersnitt, da 2 alvorlige rifter kan påvirke livskvaliteten ganske mye. Har ei nær venninne som opplevde dette. Anonymkode: 160f2...c6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå