Gå til innhold

Menn som bor alene i kjellerleilighet - Hvordan orker de de stakkars?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så mange menn som leier kjellerleilighet egentlig? Syns det virker så stusselig. Det må da være mye bedre for de å klage over livet på en 1-roms istedet?

Tror de at de klarer å imponere i sin kjellerleilighet uten sollys?

Tenker også menn som er ensomme og klage burde skaffe seg hund. Så har de noen som er trofaste i det minste....

Anonymkode: 02419...d36

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er det så mange menn som leier kjellerleilighet egentlig? Syns det virker så stusselig. Det må da være mye bedre for de å klage over livet på en 1-roms istedet?

Tenker også menn som er ensomme og klage burde skaffe seg hund. Så har de noen som er trofaste i det minste....

Kan skrive under på at jeg trivdes bedre på en 1-roms enn å leie i en kjellerleilighet. Det er noe med sollyset og det å se opp på bakkenivå. 

Nå bor jeg i en 4-roms alene etter at eksen forsvant. Den leder så langt. 

Anonymkode: 6655e...634

• Liker 3
Skrevet

Eksen min gjør det for å ha plass til samvær med sønnen sin. 

Men single menn uten barn har vel også behov for litt plass?

For min del hadde jeg ikke hengt meg opp i akkurat det om jeg traff en fin mann.

Anonymkode: 1388d...f2e

• Liker 5
Skrevet

Menn trenger ikke dagslys på samme måte som kvinner. Det er nok med lys fra monitor/skjerm.

Anonymkode: b846c...fc6

• Liker 16
Skrevet

Hvorfor bruke penger på noe man ikke trenger? Lei billig og invester pengene man sparer. 

Imponere med leiligheten? Hvem, kvinner? Må jeg ha en dyr, fancy leilighet så er hun ikke noe å trakte etter uansett. 

Anonymkode: 227cb...f9f

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor tror du at alle kjellerleiligheter er mørke med små vinduer?

Anonymkode: 8ca76...bd7

• Liker 10
Skrevet

Dette er så nedlatende at jeg får makk :)  Hvorfor leier de der ? Fordi dette er det de har råd til.  Så kommer du inn og skal sette deg til dommer over dette ? Min bolig er til for meg, ikke for å imponere noen som helst. Har selv hatt boliger som ikke har vært det perfekte, men bare et mellomstadium frem til neste bolig. Sol? Sol rett inn i boligen er noe dritt, og da må man ha solavskjerming. Sol er det i Norge noen dager i året :)  Lysforholdene kan være bra i en kjellerleilighet om vinduer er riktig plassert. Hva gjør de fleste da? De blender av for å hindre innsikt :)  God uteplass med sol er mye viktigere! Der kan man nyte det, og trekke seg tilbake om man har fått nok. Samle venner og ha det sosialt.

Rent og ryddig, orden og et personlig preg er vel det som jeg liker ved boliger som er noe spesielt. Mangler rent og ryddig hjelper ikke noe som helst :) Er det rent og ryddig kan jeg bo i perioder selv med dårlig standard. Og en eventuell partner som ser ned på den som har en kjellerleilighet ? Hadde skygget langt unna vedkommende. Da vet du hva det er for noe.

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn trenger ikke dagslys på samme måte som kvinner. Det er nok med lys fra monitor/skjerm.

Dette er det faktisk sannhet i. 

Menn krever mye mindre for å trives. Vi trenger heller ikke hundretalls av nips og pyntegjenstander rundtom i leiligheten heller. Gi meg en tv, seng, sofa og pc. Jeg overlevde i over et år i en liten hule på Tveita med kun grunnpakka. Det var ikke videre imponerende for det motsatte kjønn da, men det er annen tråd. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det så mange menn som leier kjellerleilighet egentlig?

Sannsynligvis på grunn av at veldig mange utleieleiligheter ligger i sokkel. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tror du at alle kjellerleiligheter er mørke med små vinduer?

Anonymkode: 8ca76...bd7

Fordi de ikke har peiling! De kan ikke en dritt om dette her og er vant til at andre fikser for de. Det oser av hele tråden som gjør meg litt forbannet :)  Det viser kravmentalitet, lite nøysomhet og til alle menn! Det er slike type kvinner dere skal skygge langt unna! For dette er virkelig røde flagg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor bruke penger på noe man ikke trenger? Lei billig og invester pengene man sparer. 

Imponere med leiligheten? Hvem, kvinner? Må jeg ha en dyr, fancy leilighet så er hun ikke noe å trakte etter uansett. 

Anonymkode: 227cb...f9f

Hvorfor skal du imponere noen i det hele tatt? Hva med litt selvrespekt? Dårlig lys, fuktighet osv. Er det DÉT du fortjener? 

Anonymkode: 9b63d...3b8

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal du imponere noen i det hele tatt? Hva med litt selvrespekt? Dårlig lys, fuktighet osv. Er det DÉT du fortjener? 

Jeg tror majoriteten som har økonomi til det ikke velger å bo i en fuktig, mørk kjeller med råte. 

• Liker 2
Skrevet

At det er en kjellerleilighet betyr ikke at den er fuktig og at det er dårlig lys der. Dere har ikke peiling! Fortjener? Nei alle prinsessene og prinsene fortjener en villa i Holmenkollåsen med takterrasse og heis mellom hver etasje :)  Vent til oljealderen er ferdig, da er det mange som må finne seg i at god standard er en pappkasse under en bro :) 

Finne den rette perfekte boligen kan ta tid, flere ledd må passeres for å spare opp egenkapital. Selv er jeg så heldig å ha en enebolig som ikke er perfekt, men som har huset barn og familie over mange tiår som elsker huset og hjemmet det har vært for de gjennom mange år. 

• Liker 4
Skrevet
Antiviruset skrev (21 minutter siden):

At det er en kjellerleilighet betyr ikke at den er fuktig og at det er dårlig lys der. Dere har ikke peiling! Fortjener? Nei alle prinsessene og prinsene fortjener en villa i Holmenkollåsen med takterrasse og heis mellom hver etasje :)  Vent til oljealderen er ferdig, da er det mange som må finne seg i at god standard er en pappkasse under en bro :) 

Finne den rette perfekte boligen kan ta tid, flere ledd må passeres for å spare opp egenkapital. Selv er jeg så heldig å ha en enebolig som ikke er perfekt, men som har huset barn og familie over mange tiår som elsker huset og hjemmet det har vært for de gjennom mange år. 

Svart-hvitt tenking...

Nice. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hahahah, beste svaret. Dette har jeg lurt på også. Men nå tror jeg faktisk en del menn hadde hatt godt av mer dagslys. De fleste jeg kjenner som bare tyr til skjermlys er litt rare, sosialt. Lys til menn!

Anonymkode: df378...500

• Liker 2
Skrevet

Kunne spart deg for den "stakkars" på slutten. 

Og det burde være ganske innlysende at det handler om økonomi snarere enn det å imponere. 

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (1 minutt siden):

At det er en kjellerleilighet betyr ikke at den er fuktig og at det er dårlig lys der.

Stemmer. Regner med HI primært er for å provosere, for jeg regner virkelig ikke med at noen er så dumme de mener alle kjellerleiligheter er mørke og fuktige. Har selv bodd i sokkel i flere omganger og det var som enhver annen leilighet bare lenger ned mot jorda. Ingen fuktproblemer og helt greit med dagslys. 

Største problemet var i grunnen lyd fra etasjen over. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Menn krever mye mindre for å trives. Vi trenger heller ikke hundretalls av nips og pyntegjenstander rundtom i leiligheten heller. Gi meg en tv, seng, sofa og pc. Jeg overlevde i over et år i en liten hule på Tveita med kun grunnpakka. Det var ikke videre imponerende for det motsatte kjønn da, men det er annen tråd. 

Kun NRK 1, 2, 3 og TV2 da?

Anonymkode: 18e2c...832

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De fleste kvinner har da ikke hundretalls av nips og pyntegjenstander. Et par planter og en lyslenke tar ikke så mye tid å slenge opp liksom. Men ja, jeg tenker og det er noe sannhet i dette. At menn trives på et bosted med mindre kos rundt seg. Jeg trenger kos, som... i et par planter og lys og bøker, som jeg leser. Trenger også sollys, ellers blir jeg deppa.

Anonymkode: df378...500

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kun NRK 1, 2, 3 og TV2 da?

Anonymkode: 18e2c...832

Haha.. Dette var litt humor, faktisk😅

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...