AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Hei! Jeg er 25, og kom ikke inn på noe studie i år. Har en jobb jeg trives i som jeg har jobbet i fire år. Jeg kjenner derimot at jeg har et stort behov for å gjøre noe nytt, lære noe nytt, bruke hjernen min. Bli kjent med nye mennesker! Se nye steder. Føles ut som om jeg stagnerer hvis jeg blir for lenge der jeg er nå. Er redd for å bli der jeg er fordi det er komfortabelt, også sitter jeg plutselig der som 50åring uten noe livserfaring. Jeg har derfor søkt en jobb innen telefonsalg i Spania. Tenkte hvorfor ikke, det er jo ikke bindende å sende en søknad. Er det noen som har noe erfaring med å flytte fra alt man kjenner og begynne i en ny jobb? Skal nevnes at jeg ikke har prøvd meg i dette feltet før, har jo noe erfaring fra salg og kundeservice, men ikke på denne måten. Alle tips og innspill tas imot med takk Anonymkode: 6ae6a...70d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Jeg flyttet til utlandet for å studere, og jeg kjente absolutt ingen. Det er det beste jeg har gjort i hele mitt liv. Jeg bor her fortsatt syv år senere og vil aldri tilbake til Norge. Det skader ikke å prøve Anonymkode: e4ea1...128
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #3 Skrevet 20. september 2021 Det har jeg gjort to ganger, riktignok ene gangen i Norge, og andre gangen med kjæreste så da var vi to. Har vært de beste opplevelsene jeg noen gang har hatt, på alle mulige måter. I den grad at jeg aldri dro "hjem" igjen da jeg innså hvor mye andre steder hadde å by på. Det var også den første flyttingen som gjorde at jeg traff han jeg nå har vært gift med i 15 år. Så eneste tipset jeg har er: bare gjør det! Vær åpen og kontaktsøkende, finn en aktivitet eller tilsvarende med andre på din alder, hiv deg med på hver invitasjon du får. Anonymkode: aa9d3...8f5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg flyttet til utlandet for å studere, og jeg kjente absolutt ingen. Det er det beste jeg har gjort i hele mitt liv. Jeg bor her fortsatt syv år senere og vil aldri tilbake til Norge. Det skader ikke å prøve Anonymkode: e4ea1...128 Samme her, flyttet for 15 år siden og har ingen interesse av å bo i Norge lenger. Det første året var en overgang med nytt språk, finne venner og finne seg til rette men etter det har det vært supert Anonymkode: 3d6ff...d46
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #5 Skrevet 20. september 2021 Del hvilke land dere snakker om da😇er ufør og drømmer om litt varme😀 Anonymkode: d4bac...9f8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #6 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Del hvilke land dere snakker om da😇er ufør og drømmer om litt varme😀 Anonymkode: d4bac...9f8 Tyskland (sør), ikke kjempevarmt, men mye lengre sommer. Anonymkode: 3d6ff...d46
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #7 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Del hvilke land dere snakker om da😇er ufør og drømmer om litt varme😀 Anonymkode: d4bac...9f8 England. Absolutt ikke mer varme 🤣 Anonymkode: aa9d3...8f5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 Kjenner noen som har flyttet til Manila og jobber med it-support. De jobber for Equinor men er ansatt i et annet firma. Det er mange norske der, stort sett i 20årene. Anonymkode: 4d1d5...b72
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): England. Absolutt ikke mer varme 🤣 Anonymkode: aa9d3...8f5 Haha hva er det som gjør at du liker deg der? Jeg er åpen for å prøve et annet land; gjerne et med bedre helsetilbud, siden jeg sliter veldig mye med autoimmune sykdommer. Anonymkode: d4bac...9f8
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjenner noen som har flyttet til Manila og jobber med it-support. De jobber for Equinor men er ansatt i et annet firma. Det er mange norske der, stort sett i 20årene. Anonymkode: 4d1d5...b72 På den type ordninger har man gjerne en utenlandsk arbeidsgiver, selv om det er i et norsk firma. Da må man være veldig obs på rettigheter i folketrygd, forsikringer, helse, med mer. Ikke for å være negativ, men bare slik at andre som leser tråden ser at de må lese seg opp en god del før de plutselig gjør noe drastisk i forhold til arbeidssituasjon Anonymkode: aa9d3...8f5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #11 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha hva er det som gjør at du liker deg der? Jeg er åpen for å prøve et annet land; gjerne et med bedre helsetilbud, siden jeg sliter veldig mye med autoimmune sykdommer. Anonymkode: d4bac...9f8 Ser innlegget mitt kan misforstås. Ja, jeg har noen år i London bak meg, og stortrivdes der. Men jeg endte opp et helt annet sted i Norge enn der jeg kommer fra, derav kommentaren min om å aldri komme helt "hjem". Mye av grunnen til at vi kom hjem var faktisk folketrygd, helsesystem, skolesystem, pensjon, og alt det der... Norge er i verdenstoppen når det gjelder hva staten stiller opp med for deg. Anonymkode: aa9d3...8f5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #12 Skrevet 20. september 2021 kan du tydeliggjøre om du mener i Norge eller annet land, ts? vil du få foreldre på besøk eller andre? hvor mange ganger regner du med å dra til familie? Anonymkode: 695f7...8e7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #13 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ser innlegget mitt kan misforstås. Ja, jeg har noen år i London bak meg, og stortrivdes der. Men jeg endte opp et helt annet sted i Norge enn der jeg kommer fra, derav kommentaren min om å aldri komme helt "hjem". Mye av grunnen til at vi kom hjem var faktisk folketrygd, helsesystem, skolesystem, pensjon, og alt det der... Norge er i verdenstoppen når det gjelder hva staten stiller opp med for deg. Anonymkode: aa9d3...8f5 Ja ser den. Jeg ville holdt meg under 6 mnd for å unngå å miste rettighetene i folketrygden, hvis jeg flytter. Alene kan det bli litt for tøft å bo i et annet land på heltid☺️ Anonymkode: d4bac...9f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå