Gjest Gjest Skrevet 27. september 2005 #1 Skrevet 27. september 2005 Hei! Opp igjennom åra har jeg klemt mye på kviser og hudormer... Jeg vet det er dumt, men det har nærmest vært en tvangstanke å fjerne alt som er "løst" på kroppen min. :/ Nå har huden min klarnet ganske greit opp, men arrene etter dumheten min er igjen. Jeg har noen "groper" som er hudfargede, og de plager meg egentlig ikke så mye, men jeg skulle gjerne ha gjort noe med de røde flekkene. De begynner å hemme meg så mye at jeg ikke liker å vise meg frem til folk, enda jeg rasjonelt sett vet at de slettes ikke er så ille som jeg tror. Finnes det noen produkter man kan ha på som demper, eller aller helst fjerner, slike overfladiske flekkarr? Jeg kvier meg for å prøve laser, vil at det skal være alle siste utvei. Vær så snill å kom med noen gode erfaringer...
hecuba Skrevet 27. september 2005 #2 Skrevet 27. september 2005 Har hørt om noe som heter krystallsliping. Vet ikke helt hvorden dette fungerer. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med hudlege og diverse salonger son tulbyr hudpleie. De vet mer om hva slags tilbud som finnes og hva som hjelper og ikke.. Lykke til.
smil Skrevet 28. september 2005 #3 Skrevet 28. september 2005 Må bare si at jeg føler med det... Jeg har også en del kvisearr. Det er skikkelig irriterende. Nå når huden min endelig har blitt ganske fin (nesten ingen kviser), må jeg fortsatt bruke consealer og foundation hver dag. Skulle gjerne ha sluppet det.
Saga Skrevet 28. september 2005 #4 Skrevet 28. september 2005 Jeg går selv til hudpleier nå for å få klarere hud. Etter det skal vi få bukt med arrene. Skal holde dere oppdatert på hvordan det går. La Mer kremene har jeg forøvrig hørt mye bra om.
Arkana Skrevet 28. september 2005 #5 Skrevet 28. september 2005 Jeg anbefaler tea tree oil. Ren tea tree oil er dessverre ikke å få kjøpt i Norge, men du kan bestille fra utlandet eller kjøpe når du er der. Jeg har aldri vært særlig plaget av kviser, men en periode for mange år siden fikk jeg 3-4 etter hverandre på samme sted på kinnet og jeg klarte ikke å holde fingrene unna. Det resulterte i et arr som ble værende lenge, helt til jeg begynte å ha på tea tree oil hver dag og det forsvant raskt! Nå har jeg ingen arr noe sted.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #6 Skrevet 11. januar 2006 Uff, jeg har også tvang og arr! Hvordan ble du kvitt tvangen..?!? Hvordan klare å holde fingrene unna? Jeg vet, som hovedinnlegger, at å klemme som regel er det dummeste man gjør.. Men jeg klemmer, enten det er noe å klemme på eller ikke.. Hver eneste kveld. Tror jeg har begynt å få fin hud nå, bortsett fra kvisene jeg skaper v å klemme.. Resultat: Uren hud, nærmer meg 30..
Gjest Miloine Skrevet 11. januar 2006 #7 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Det er mange hudpleiesalonger som utfører "sliping" eller peeling av huden. Noen for de med virkelig store arr, kan få utført kjemisk sliping. http://www.doktoronline.no/section/nosecti...mentId=31124035 For å skjule de røde prikkene, er det jo mange fine make up kremer/pudderkremer som er fine til å gjevne ut og dekke over ufinhetene på huden din, hvis du skjemms over dem i det daglige. De trenger ikke være så dyre heller, mange fine er å få kjøpt i parfymerier, men også litt billigere verianter f.eks. på Vita som er absolutt helt ok. Eks. fra Loreal "Cashmere perfect" Liquid Powder Foundation" rimelig og bra. Endret 11. januar 2006 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #8 Skrevet 11. januar 2006 Jeg anbefaler tea tree oil. Ren tea tree oil er dessverre ikke å få kjøpt i Norge, men du kan bestille fra utlandet eller kjøpe når du er der. Jeg har aldri vært særlig plaget av kviser, men en periode for mange år siden fikk jeg 3-4 etter hverandre på samme sted på kinnet og jeg klarte ikke å holde fingrene unna. Det resulterte i et arr som ble værende lenge, helt til jeg begynte å ha på tea tree oil hver dag og det forsvant raskt! Nå har jeg ingen arr noe sted. ← mamma fikk tea tree oil på resept fra legen, så det finnes nok i norge, men man kan ikke bare gå å kjøpe det på helsekost lenger.
Lillesøster Skrevet 11. januar 2006 #9 Skrevet 11. januar 2006 Har hørt om noe som heter krystallsliping. Vet ikke helt hvorden dette fungerer. Lykke til. ← Jeg har prøvd dette og anbefaler det virkelig. Jeg har hatt noen arr etter kviser, de er ikke borte, men betraktelig mindre. Anbefales.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #10 Skrevet 11. januar 2006 se her http://search.kvasir.no/query?what=no&q=tea%20tree%20oil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå