Gå til innhold

Forelder flytter avgårde med barnet, går ned i samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga avstand så må barnet begynne på en annen skole og jeg går ned fra annen hver uke til annen hver helg i samvær.

Jeg ser at jeg vil tape om jeg går til noe sak. Jeg har ikke den samme stabiliteten å vise til som den andre forelderen har. Det har fungert fint på 50/50, men jeg kan aldri vinne for å få 80 selv da forelderen flytter. Jeg ser jo at barnet mitt får en god oppvekst på alle måter, bare veldig lite tid med meg. 

Hvordan håndtere mine egne følelser i prosessen?

Anonymkode: 35070...d45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fint at du tenker på barnet; det er beundringsverdig! Hvor langt unna flytter barnet? Er det mulig å få til langhelger eller besøk i ukedager? Ellers ville jeg bedt om mer feriesamvær. Du kan f.eks ha hele høst- og vinterferien? Og en større del av sommerferien? Det er på ingen måte urimelig å be om når samværet ditt i hverdagen reduseres. 

Anonymkode: bf433...82b

• Liker 5
Skrevet

Da jeg og barnet flyttet ble samværet satt til 1 helg i måneden, annenhver høst- og vinterferie, og 2 uker sommerferie. 

Anonymkode: 133a8...2a9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så fint at du tenker på barnet; det er beundringsverdig! Hvor langt unna flytter barnet? Er det mulig å få til langhelger eller besøk i ukedager? Ellers ville jeg bedt om mer feriesamvær. Du kan f.eks ha hele høst- og vinterferien? Og en større del av sommerferien? Det er på ingen måte urimelig å be om når samværet ditt i hverdagen reduseres. 

Langhelger kan gå om jeg har fri, noe jeg sjeldent har. Har bedt om å få mer tilsyn i hverdagen, altså bruke facetime i uka, flere meldinger med hva som skjer og avgjørelser. Har også bedt om å få ekstra tid i ferier da. Likevel føles det utrolig trist. 

Skrevet

Wtf. Du vet du kan si nei ikke sant? 

Jeg syns du skal stå på ditt og fortsette 50/50 Evt gå for 80 hos deg. Hos deg er alt kjent og der har ungen alle venner. Denne vinner du lett

Skrevet

Jeg var den som hadde mest samvær fra barnet var baby pga andre forelderen hadde problemer. Da det ordnet seg fikk vi 50/50 og delt bosted. Nå trenger forelderen en mer stabil bolig og det er jo billigere på landet. Dermed ble det flytting. 

Er det ikke litt trist for barnet også å se meg mindre? Det må jo føles rart for barnet? 

• Liker 1
Skrevet
Enterprises skrev (Akkurat nå):

Jeg syns du skal stå på ditt og fortsette 50/50 Evt gå for 80 hos deg. Hos deg er alt kjent og der har ungen alle venner. Denne vinner du lett

Ungen har venner og familie på begge plasser. 

Skrevet

Hva med å flytte etter ? Skjønner at det er vanskelig om du er i nytt forhold, ande barn som går i barnehage /skole der du bor. Men om du ikke har det og egentlig ikke har noe anbet som holder deg der du bor enn jobb, så kan det jo la seg gjøre ?

Anonymkode: ff2f5...dbc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var den som hadde mest samvær fra barnet var baby pga andre forelderen hadde problemer. Da det ordnet seg fikk vi 50/50 og delt bosted. Nå trenger forelderen en mer stabil bolig og det er jo billigere på landet. Dermed ble det flytting. 

Er det ikke litt trist for barnet også å se meg mindre? Det må jo føles rart for barnet? 

Men om dere har delt fast bosted, kan du jo si nei til flyttingen uten å gå via retten? 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ungen har venner og familie på begge plasser. 

Se på det svare der a. Du gir opp for lett.

Hvem med hode på rett plass gir opp samvær med barna og sier ok på å bare se de annenhver helg

• Liker 2
Skrevet
Enterprises skrev (6 minutter siden):

Det trodde far til mitt barn også… Han fikk 1 helg i måneden og litt ferier 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva med å flytte etter ? Skjønner at det er vanskelig om du er i nytt forhold, ande barn som går i barnehage /skole der du bor. Men om du ikke har det og egentlig ikke har noe anbet som holder deg der du bor enn jobb, så kan det jo la seg gjøre ?

Anonymkode: ff2f5...dbc

Jeg har et barn til, så det kan jeg ikke. Der han flytter så er det ikke jobb å få for meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men om dere har delt fast bosted, kan du jo si nei til flyttingen uten å gå via retten? 

Hva skjer da? 

Skrevet
Enterprises skrev (5 minutter siden):

Se på det svare der a. Du gir opp for lett.

Hvem med hode på rett plass gir opp samvær med barna og sier ok på å bare se de annenhver helg

Jeg syns ikke det, derfor har vi 50/50. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det trodde far til mitt barn også… Han fikk 1 helg i måneden og litt ferier 

Jeg er moren. Ikke at det har noe å si. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er moren. Ikke at det har noe å si. 

Det har ikke noe å si. Når du ikke har kapasitet til å ha mye omsorg for barnet og far er mest egnet så må det bli slik. 
Du har ingenting på å vinne med å lage masse støy. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde tatt det til retten og forsøkt iallfall. 

Anonymkode: 420a3...b43

Skrevet

Dette hadde jeg aldri gått med på. Hvorfor kan du ikke tilby samme stabilitet som far? Hvorfor tror du ikke at du hadde vunnet i en rettsak? 

Anonymkode: 7eb09...d2c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva skjer da? 

Jeg har oppfattet reglene slik at ved delt fast bosted må begge foreldrene godkjenne flytting og signere på flyttemelding på barnet. Dersom du ikke vil, kan den andre forelderen flytte, men uten barnet. Hvorfor kan ikke barnet bli igjen hos deg og ha helge- og feriesamvær med den andre? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har ikke noe å si. Når du ikke har kapasitet til å ha mye omsorg for barnet og far er mest egnet så må det bli slik. 
Du har ingenting på å vinne med å lage masse støy. 

Min tanke også. Jeg har det andre barnet helt alene så jeg vil ikke ta fra det andre barnet et roligere hjem. Men jeg må takle mine følelser med å miste tid med barnet mitt. 

Skrevet

Far kan tilby "et roligere hjem?" Som enebarn mener du? Har noen spurt barnet om hva det vil? Har det søsken hos far? Trist å miste så mye kontakt med søskenet sitt kun fordi far trenger å bo billig på landet... 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...