AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Jeg var dessverre utro i graviditeten, og nå prioriterer ikke barnemor meg lengre i livet til barnet sitt fordi hun har funnet seg en ny. Hun flyttet til hjembyen 2 timer unna og nå sier hun at hun vil ikke ha meg på overnatting fordi hun er den personen som holder på med en og prioriterer typen fremfor barnefar. Hva gjør jeg med det? Babyen er 2 mnd og kan ikke sove hos meg i følge mor. Anonymkode: ee5cf...062
Populært innlegg solmåneogstjerner Skrevet 19. september 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 19. september 2021 Oi det var jo kjemperart at hun 'dessverre' ikke prioriterer deg nå. 80
SansaS Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg var dessverre utro i graviditeten, og nå prioriterer ikke barnemor meg lengre i livet til barnet sitt fordi hun har funnet seg en ny. Hun flyttet til hjembyen 2 timer unna og nå sier hun at hun vil ikke ha meg på overnatting fordi hun er den personen som holder på med en og prioriterer typen fremfor barnefar. Hva gjør jeg med det? Babyen er 2 mnd og kan ikke sove hos meg i følge mor. Anonymkode: ee5cf...062 Babyer som er så små skal ikke ha lengre avbrudd i kontakt med primær omsorgsgiver. Du bør nok realitetsorientere deg om hva du kan forvente i forhold til samvær. Du må regne med timesamvær inntil barnet blir større. Kontakt evt advokat om du vil ha hjelp til å få i stand en samværsavtale. 36
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 Du kan ikke gjøre noenting. Du vil nok få samvær i helgene etterhvert som barnet blir større, forutsatt at du er flink til å holde kontakten med det tross avstand, nå. Anonymkode: 0272e...c4d 13
tangent Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Hun er ikke forpliktet til å skaffe deg overnatting. To timer er ikke så langt. Du kan dra på besøk, passe baby i et par tre timer og dra hjem igjen. Slik er det dessverre til baby blir større og blir trygg på deg. 40
Kvinnenavn Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg var dessverre utro i graviditeten, og nå prioriterer ikke barnemor meg lengre i livet til barnet sitt fordi hun har funnet seg en ny. Hun flyttet til hjembyen 2 timer unna og nå sier hun at hun vil ikke ha meg på overnatting fordi hun er den personen som holder på med en og prioriterer typen fremfor barnefar. Hva gjør jeg med det? Babyen er 2 mnd og kan ikke sove hos meg i følge mor. Anonymkode: ee5cf...062 Buhu 9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 Hadde dere svart på samme måte om det var snudd? Det skal absolutt ikke ha noe å si at partneren har vært utro, det spiller ingen rolle for babyen. Han er faren og har like mye krav på å se babyen. Nei han kan selvsagt ikke belage seg på å kunne sove hos eksen, men om ho er glad i babyen sin er det en selvfølge at ho bidrar til at far og barn får en god relasjon. Det skulle bare mangle, ho er ikke den eneste forelderen til barnet. Syns det er skammelig hvor mange mødre som skal ødelegge mellom far og barn, bare fordi de har fått sine følelser såret. Anonymkode: 8d615...92a 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 Ditt barn, ditt ansvar. Mor har tatt ansvar, du må ta din del selv. Anonymkode: 27fb2...1e8 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 Fortjener du å bli prioritert, syns du? 🙈 Anonymkode: 5d476...e8e 17
Kvinnenavn Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde dere svart på samme måte om det var snudd? Det skal absolutt ikke ha noe å si at partneren har vært utro, det spiller ingen rolle for babyen. Han er faren og har like mye krav på å se babyen. Nei han kan selvsagt ikke belage seg på å kunne sove hos eksen, men om ho er glad i babyen sin er det en selvfølge at ho bidrar til at far og barn får en god relasjon. Det skulle bare mangle, ho er ikke den eneste forelderen til barnet. Syns det er skammelig hvor mange mødre som skal ødelegge mellom far og barn, bare fordi de har fått sine følelser såret. Anonymkode: 8d615...92a Ja, hadde svart på samme måte. Ts klager over at han ikke får overnatte. Ikke se barnet, som han jo får. Det er snakk om en baby, som sannsynligvis blir ammet av mor, trenger mor akkurat nå. Sånn er biologien. Det er faktisk forskjell på menn og kvinner i akkurat denne situasjonen, fordi naturen har laget det sånn at kvinnen bærer frem barn. Ts har redd sengen sin når han sviktet moren til sitt barn, når hun trengte han mest. Null sympati for han. 37
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 Min første tanke var egentlig at det er imponerende at hun har tid til en ny kjæreste med en 2 mnd gammel baby. Jeg hadde ikke kapasitet til å være kjæreste for min egen mann engang da vår var 2 mnd. Ts, du har deg selv å takke. Du var utro, da må du regne med at det blir slutt. Når det blir slutt på et så tidlig stadium i barnets liv, må du regne med at du kanskje aldri får et like nært forhold til barnet som moren, fordi du ikke får se barnet like mye de første leveårene. De første leveårene bør barnet ha én primæromsorgsperson, og det blir alltid moren, så sant hun ikke er ute av stand til det. Håper hun du var utro med var verdt det. Anonymkode: 70675...784 29
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Min første tanke var egentlig at det er imponerende at hun har tid til en ny kjæreste med en 2 mnd gammel baby. Jeg hadde ikke kapasitet til å være kjæreste for min egen mann engang da vår var 2 mnd. Ts, du har deg selv å takke. Du var utro, da må du regne med at det blir slutt. Når det blir slutt på et så tidlig stadium i barnets liv, må du regne med at du kanskje aldri får et like nært forhold til barnet som moren, fordi du ikke får se barnet like mye de første leveårene. De første leveårene bør barnet ha én primæromsorgsperson, og det blir alltid moren, så sant hun ikke er ute av stand til det. Håper hun du var utro med var verdt det. Anonymkode: 70675...784 Ja, det er nettopp dette man risikerer når man er utro i en så sårbar livsfase. Synd for han (og barnet) at han var så dum og korttenkt. Kan godt hende hun møtte den nye mannen i løpet av graviditeten, hvis bruddet skjedde tidlig. Forhåpentligvis blir han en god stefar Anonymkode: a37f1...041 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #13 Skrevet 19. september 2021 Syns det er umodent å holde deg borte fra barnet ditt selv om deres forhold er ødelagt. Var gjennom.det samme selv og far til barnet hadde samvær på dagtid 2 ganger i uken likevel. Nå er barnet 1.5 år og har annen hver helg hos pappa. Anonymkode: b15c6...4da 3
SansaS Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde dere svart på samme måte om det var snudd? Det skal absolutt ikke ha noe å si at partneren har vært utro, det spiller ingen rolle for babyen. Han er faren og har like mye krav på å se babyen. Nei han kan selvsagt ikke belage seg på å kunne sove hos eksen, men om ho er glad i babyen sin er det en selvfølge at ho bidrar til at far og barn får en god relasjon. Det skulle bare mangle, ho er ikke den eneste forelderen til barnet. Syns det er skammelig hvor mange mødre som skal ødelegge mellom far og barn, bare fordi de har fått sine følelser såret. Anonymkode: 8d615...92a Jepp, fordi det handler ikke om hva som er rettferdig for foreldrene, verken i forhold til samlivsbrudd eller i et likestillingsperspektiv. Det handler om at dette lille barnet så godt som utelukkende er tilknyttet og behøver sin mor i starten av livet. Det sies vel at mor helst ikke skal være borte mer enn 1 time x måned i alder til barnet. Dvs 2 mnd - 2 timer. Tilstedeværelsen av primær omsorgsgiver er nødvendig for tryggheten til barnet og den emosjonelle utviklingen. for min del syns jeg det er skammelig hvor mange foreldre som skal ha «rettferdighet» for seg selv på tvers av barns behov. Endret 19. september 2021 av SansaS 8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #15 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg var dessverre utro i graviditeten, og nå prioriterer ikke barnemor meg lengre i livet til barnet sitt fordi hun har funnet seg en ny. Hun flyttet til hjembyen 2 timer unna og nå sier hun at hun vil ikke ha meg på overnatting fordi hun er den personen som holder på med en og prioriterer typen fremfor barnefar. Hva gjør jeg med det? Babyen er 2 mnd og kan ikke sove hos meg i følge mor. Anonymkode: ee5cf...062 Sånn går det når du tenker med pikken Anonymkode: 0c2f9...2fc 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #16 Skrevet 19. september 2021 Du høres ut som en kjernekar, og hun likeså…. Stakkars barn. Anonymkode: 6e0c0...b41 1
Duff Skrevet 19. september 2021 #17 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syns det er umodent å holde deg borte fra barnet ditt selv om deres forhold er ødelagt. Var gjennom.det samme selv og far til barnet hadde samvær på dagtid 2 ganger i uken likevel. Nå er barnet 1.5 år og har annen hver helg hos pappa. Anonymkode: b15c6...4da Han får treffe barnet, han klager på at han ikke får overnatte hjemme hos mor. 20
Grønn Frosk Skrevet 19. september 2021 #18 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syns det er umodent å holde deg borte fra barnet ditt selv om deres forhold er ødelagt. Var gjennom.det samme selv og far til barnet hadde samvær på dagtid 2 ganger i uken likevel. Nå er barnet 1.5 år og har annen hver helg hos pappa. Anonymkode: b15c6...4da Hun holder han ikke unna barnet, men hun lar han ikke overnatte hos seg for å være med barnet. Han har null krav på at hun skal fikse overnatting for han. 20
Elizia Skrevet 19. september 2021 #19 Skrevet 19. september 2021 Skjønner godt at hun er eitrende forbannet på deg og vil ha lite med deg å gjøre. Samtidig er barnet like mye ditt. Du kan ikke regne med å bo hos henne, men dere får sammen komme frem til en løsning som er til det beste for barnet. Siden hun bor i en by, kan du jo bo på hotell evt kjøre frem og tilbake. 2 t kjøring er vel overkommelig for å kunne treffe barnet ditt. 9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #20 Skrevet 19. september 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Ts, du har deg selv å takke. Du var utro, da må du regne med at det blir slutt. Når det blir slutt på et så tidlig stadium i barnets liv, må du regne med at du kanskje aldri får et like nært forhold til barnet som moren, fordi du ikke får se barnet like mye de første leveårene. De første leveårene bør barnet ha én primæromsorgsperson, og det blir alltid moren, så sant hun ikke er ute av stand til det. Håper hun du var utro med var verdt det. Anonymkode: 70675...784 Dette er bare tull. Det er ingenting som tilsier at en baby eller barn bare bør ha en primær omsorgsperson, ideelt burde alle barn ha to primære omsorgspersoner, mor og far, noen har også flere, og det er bare fint. Anonymkode: 17e25...fdf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå