AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Hvordan er folkeslaget der du bor? Jeg bor i Møre og Romsdal, her er folk skeptiske på nye mennesker, tunge, vanskelig å komme inn på. Mye klikker, og folk som kommer som innflyttere må jobbe hardt for å få lilletåa innenfor, ofte vanker innflyttere sammen med andre innflyttere. Dette er typisk for Møre og Romsdal. hvordan er folkeslaget deres? Anonymkode: 30ab3...e24 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Jeg har vokst opp i nabofylket. Der var/er det sånn: - Mye folkesnakk og spredning av falske rykter. - Negative fordommer mot innvandrere, altså en veldig blendahvit befolkning. - Ungdommene begynner å dra på offentlige bygdefester det året de blir konfirmert. På disse festene er det mye fyll, skjenking av mindreårige og drikking av karsk. - Mye råning (og uansvarlig bilkjøring). - Korps og fotball er de to mest populære organiserte tilbudene. - Mye turer i skogen og ved sjøen. - Folk drar ofte på byturer til den nærmeste storbyen. Mange flytter på hybel til denne byen når de skal gå på videregående. En relativt stor del av lokalbefolkninga fra kommunen har arbeidsplassen sin i denne nærmeste byen. - De alle fleste eier sitt eget hus og har egen hage. - Alle kjenner alle ved navn, bosted, alder og familierelasjoner, men det er likevel mange gruppeklikker blant innbyggerne. Samholdet mellom innbyggerne er egentlig ikke så sterkt som man skulle forventa. Alle snakker ikke med alle. - Mange har stor forkjærlighet til country. - På matbutikken har folk lange samtaler med hverandre, samtidig som at man blir observert over hva man handler, hva man har på seg av klær og hvem man er sammen med. - Bingo, åresalg, loddsalg og korpsmusikk er bestandig en klassiker som samler barnefamilier og pensjonister. Det er selvfølgelig mange hyggelige mennesker der også, i tillegg til at naturen er fin og alt ligger ved kysten. Likevel er det jo enkelte trekk som ikke er like bra Anonymkode: 893f3...d5a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Innflytter liten by i Agder, umulig å bli kjent med noen, de går med nesa i skyen og ser ned på innflyttere og de som ikke er en del av bibelbelte, alle vet hvem alle er, mye rykter og baksnakking. Lyst å flytte tilbake til Østlandet. Anonymkode: 15fcc...6b5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Innflytter liten by i Agder, umulig å bli kjent med noen, de går med nesa i skyen og ser ned på innflyttere og de som ikke er en del av bibelbelte, alle vet hvem alle er, mye rykter og baksnakking. Lyst å flytte tilbake til Østlandet. Anonymkode: 15fcc...6b5 Glemte å legge til at de er falsk-hyggelige. Anonymkode: 15fcc...6b5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Innflytter liten by i Agder, umulig å bli kjent med noen, de går med nesa i skyen og ser ned på innflyttere og de som ikke er en del av bibelbelte, alle vet hvem alle er, mye rykter og baksnakking. Lyst å flytte tilbake til Østlandet. Anonymkode: 15fcc...6b5 Mandal eller Farsund? Eller er det Risør eller Arendal? Anonymkode: 893f3...d5a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 Kommer fra Stavanger, og der er folk meget reserverte, noe som kanskej kan gi seg utslag i et inntrykk av uhøflighet og ovenpå-ned-holdning. Føler folkeslaget er nokså kaldt av sin natur og gjerne ikke så åpen som man gjerne skulle ønske noen var. Kan legge til at jeg selv føler at folk er veldig høye på seg selv, og går rundt i en verdensmester-eufori😅 Anonymkode: 656a6...598
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mandal eller Farsund? Eller er det Risør eller Arendal? Anonymkode: 893f3...d5a Lyngdal. Anonymkode: 15fcc...6b5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 4 minutter siden, AnonymBruker said: Lyngdal. Anonymkode: 15fcc...6b5 Ahh. Er vel ikke bare én menighet der? 😅 Anonymkode: 893f3...d5a
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ahh. Er vel ikke bare én menighet der? 😅 Anonymkode: 893f3...d5a Nei, 😂 Anonymkode: 15fcc...6b5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan er folkeslaget der du bor? Jeg bor i Møre og Romsdal, her er folk skeptiske på nye mennesker, tunge, vanskelig å komme inn på. Mye klikker, og folk som kommer som innflyttere må jobbe hardt for å få lilletåa innenfor, ofte vanker innflyttere sammen med andre innflyttere. Dette er typisk for Møre og Romsdal. hvordan er folkeslaget deres? Anonymkode: 30ab3...e24 Nordmøring her, fra KSU. Vil ikke si at dette er typisk her nei. Kristiansundere er åpne og kam være høylytte. Vi tar vennlig imot fremmede, og er ikke «fremmed» for smalltalk. Denne vennligheten kan dog være litt overflatisk. Vi kan også være litt negative, og late. Sitter på rævva og er skadefro hvis noen tar sjanser og mislykkes. «Ka va de æ sa» 😂 Anonymkode: d33fc...678
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har vokst opp i nabofylket. Der var/er det sånn: - Mye folkesnakk og spredning av falske rykter. - Negative fordommer mot innvandrere, altså en veldig blendahvit befolkning. - Ungdommene begynner å dra på offentlige bygdefester det året de blir konfirmert. På disse festene er det mye fyll, skjenking av mindreårige og drikking av karsk. - Mye råning (og uansvarlig bilkjøring). - Korps og fotball er de to mest populære organiserte tilbudene. - Mye turer i skogen og ved sjøen. - Folk drar ofte på byturer til den nærmeste storbyen. Mange flytter på hybel til denne byen når de skal gå på videregående. En relativt stor del av lokalbefolkninga fra kommunen har arbeidsplassen sin i denne nærmeste byen. - De alle fleste eier sitt eget hus og har egen hage. - Alle kjenner alle ved navn, bosted, alder og familierelasjoner, men det er likevel mange gruppeklikker blant innbyggerne. Samholdet mellom innbyggerne er egentlig ikke så sterkt som man skulle forventa. Alle snakker ikke med alle. - Mange har stor forkjærlighet til country. - På matbutikken har folk lange samtaler med hverandre, samtidig som at man blir observert over hva man handler, hva man har på seg av klær og hvem man er sammen med. - Bingo, åresalg, loddsalg og korpsmusikk er bestandig en klassiker som samler barnefamilier og pensjonister. Det er selvfølgelig mange hyggelige mennesker der også, i tillegg til at naturen er fin og alt ligger ved kysten. Likevel er det jo enkelte trekk som ikke er like bra Anonymkode: 893f3...d5a Høres ut som du er trønder. Anonymkode: d33fc...678
sicario Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 Der hvor jeg kommer fra er veldig mange relativt frempå, kort lunte, no bull shit, skeptiske til folk utenfra, konfronterende og tenderer til aggressivitet med mye gjengproblematikk, vold og rus.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #13 Skrevet 19. september 2021 Jeg kommer opprinnelig fra ei bygd i nord. Synes folk der er tøffe i trynet, frekke og rett på sak. Sikkert typisk for å være nordnorge, men jeg kunne aldri bodd der. Jeg passer ikke inn med sånne folk Anonymkode: 45736...52e
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg kommer opprinnelig fra ei bygd i nord. Synes folk der er tøffe i trynet, frekke og rett på sak. Sikkert typisk for å være nordnorge, men jeg kunne aldri bodd der. Jeg passer ikke inn med sånne folk Anonymkode: 45736...52e Folk nordpå er jo veldig hyggelig, spesielt i områdene rundt Sandnessjøen og deromkring. Jeg ble overrasket over hvor sosiale de er. Jeg ble også imponert over et svært fargerikts språk, uten å måtte ty til griseprat. Jeg ler ofte og mye når jeg er nordpå. Anonymkode: e8033...e42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå