AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #1 Skrevet 19. september 2021 Hei! Jeg og samboeren gjorde det slutt for noen uker siden. Det var jeg som gjorde det slutt men angret nesten med en gang. Vi ble enige om å prøve på nytt, ikke bli sammen igjen(enda) men finne ut om dette kan fungere igjen. Grunnen til at jeg gjorde det slutt var fordi jeg var så lei av hvordan han behandlet og snakket til meg. Hele tiden at jeg må forandre meg, at jeg må slutte å være så negativ og sjalu. Sjalusien er blitt bedre, men hele tiden at "jeg er negativ" mot han. Jeg føler hver gang han drar opp dette med at jeg er negativ er når jeg sier ifra hvis jeg syns noe er urettferdig/galt som han sier eller gjør. Hvis jeg setter ned foten eller sier imot han liksom, så sier han jeg er negativ og det blir krangling. Så begynner jeg å gråte også blir han sur og kald, og sier jeg skal slutte å gråte for jeg får ikke medfølelse fra han, sier han. Det kan gå noen dager med bra stemning mellom oss, for så å la alt bli ødelagt av en filleting. Sånn så igår kveld hadde vi en diskusjon, så gikk jeg å la meg. Når jeg våkna i dag var han sur og skapte dårlig stemning med en gang jeg sto opp, og det har vært dårlig stemning i nesten hele dag. Han mente jeg hadde kjeftet på han, noe jeg ikke hadde gjort. Det var faktisk han som hevet stemmen og ikke jeg. Så sa han at på grunn av at jeg var negativ igår så skulle han være negativ mot meg i dag når jeg våknet. Alltid skal han nevne dette med at jeg er negativ, og jeg skjønner ikke hvorfor han sier jeg er negativ når jeg egentlig bare står opp for meg selv? Det er slik jeg føler det ihvertfall. Skal jeg bare nikke å si meg enig i alt han sier eller ikke si noe i det hele tatt sånn at det ikke skal bli krangling/dårlig stemning eller skal jeg si imot han og etterpå bli fortalt jeg er negativ, negativ og atter negativ..? Dette har jeg sagt til han flere ganger, han har sagt jeg kan si meningen min men han skal alltid nevne at jeg er negativ. Er så lei det ordet der.. Vi har ikke hatt sex på flere uker fordi han ikke tenner på at jeg er negativ, så der er den der "negativ" talen mot meg igjen. Hvis vi har noen gode dager går jeg å håper på at jeg snart får meg noe, men med en gang det blir diskusjon igjen nekter han å ha sex med meg, og da er håpet på å få sex borte igjen og jeg kan se langt etter der.. Jeg har et behov for å ha sex, men han nekter meg og da sitter jeg igjen og tenker at jeg føler meg uattraktiv i hans øyne. Han sier han tenner ikke på utseende, men personlighet og at personen er positiv. Hva er det som ikke rimer her? Jeg er jo ikke stygg mot han, jeg står opp for meg selv, han tåler ikke det og mener jeg er negativ. Hvorfor skal en person miste lysten pga av noe sånt? Kan også nevne en episode for noen dager siden. Vi hadde bestilt mat og sto utfor og ventet på at maten skulle bli ferdig. Det var kaldt ute og begge frøs. Automatisk stilte jeg meg inn til han for å varme meg siden jeg frøs sånn, jeg tenkte meg ikke om, jeg bare gjorde det og han dytta meg bare bort flere ganger. Det var folk rundt oss så de fikk det nok med seg. Sier han frøs selv og kom til å fryse enda mer om han skulle prøve å varme meg. Jeg sa vi kunne varme hverandre med hendene, at han varmet meg først så varmet jeg han etterpå, det nekta han å gjøre. Nå vi var på vei hjem igjen sa jeg til han at jeg syntes det var sårende at han dytta meg bort, da ble han sur, kalte meg negativ og det ble dårlig stemning/krangling. Skjønner dere hva jeg mener her? Jeg sier ifra om noe som jeg syns var sårende men han reagerer med å bli sur og legger skylden på meg og sier jeg lager negativ stemning. Er det jeg som gjør feil her, eller han? Tar han meg for gitt eller hva er det? Han har sagt flere ganger at hvis jeg fortsetter å være negativ fungerer det ikke mellom oss. Jeg har spurt han flere ganger om han enda har følelser for meg og elsker meg, da sier han at han hadde ikke latt meg bo med han om han ikke hadde følelser for meg osv. Jeg føler bare hva enn jeg gjør eller sier så er det ikke godt nok for han. Han sier at negativiteten går utover psyken hans, men hva er det jeg gjør galt med å si ifra hvis jeg syns noe ikke er greit? Jeg går rundt å stiller meg selv spørsmålet "er jeg en god person?" når han påpeker det motsatte? Han var sammen med ei i flere år før han møtte meg, og jeg lurer på hvordan deres forhold var hvis han var sånn så dette mot henne også? Han har sagt at når det kom til negativitet var ikke hun negativ mot han. Hvis de hadde kranglet kunne de ha sex etterpå for å ordne opp. De kunne også ha sex flere ganger til dagen. Med meg så vil han så vidt ha sex i det hele tatt, så dette går veldig utover selvbildet mitt og det er sårende for jeg går jo rundt å tenker at hun var bedre enn meg siden han klarte jo å tenne på henne både under krangling og generelt.. Anonymkode: 661c8...36d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 Sorry, men dette høres ikke bra ut for noen av dere. Høres ut som om dere begge ville hatt det bedre alene. Anonymkode: dd6fd...b4d 17
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Høtes ut som dere begge mangler respekt for deg og at det blir bare verre og verre. Synes du burde dumpe han ordentlig og ikke bli kjæreste med noen før de - og du - behandler deg som en prinsesse. Anonymkode: 927ca...f89 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Høtes ut som dere begge mangler respekt for deg og at det blir bare verre og verre. Synes du burde dumpe han ordentlig og ikke bli kjæreste med noen før de - og du - behandler deg som en prinsesse. Anonymkode: 927ca...f89 Men jeg lurer bare på hva eksen hans gjorde som jeg ikke klarer. For han klarte tydeligvis tenne på henne og ikke på meg. Satt hun bare der å sa seg enig i alt han sa? Jeg forstår ikke. Og dette med negativitet, hvorfor skal han alltid dra det opp når jeg sier ifra hvis noe ikke er greit? Hvordan kan noen ikke tenne på deg når man står opp for seg selv eller sier ifra? Han var så snill, forståelsesfull og viste meg hele tiden hvor mye jeg betydde for han i starten, så etter et halvt år snudde han totalt om og ble kald. Akkurat som om han ble til en helt annen person jeg ikke kjenner. Ts Anonymkode: 661c8...36d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Dette er en ondskapsfull hersketeknikk fra hans side, og virker ærlig talt ikke som han har mye respekt for deg. Hadde dumpet han og kommet meg videre fort. Ikke dvel ved hvordan hans tidligere forhold har vært, er nok en grunn til at det ble slutt også. Du fortjener bedre, han behandler deg virkelig ikke bra! Håper du finner noen som fortjener deg - lykke til! Anonymkode: c4346...e96 7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men jeg lurer bare på hva eksen hans gjorde som jeg ikke klarer. For han klarte tydeligvis tenne på henne og ikke på meg. Satt hun bare der å sa seg enig i alt han sa? Jeg forstår ikke. Og dette med negativitet, hvorfor skal han alltid dra det opp når jeg sier ifra hvis noe ikke er greit? Hvordan kan noen ikke tenne på deg når man står opp for seg selv eller sier ifra? Han var så snill, forståelsesfull og viste meg hele tiden hvor mye jeg betydde for han i starten, så etter et halvt år snudde han totalt om og ble kald. Akkurat som om han ble til en helt annen person jeg ikke kjenner. Ts Anonymkode: 661c8...36d Tror heller det var motsatt, at hun turde å sette han ordentlig på plass, de gangene han prøvde seg på ting. Mens du bare lar han definere deg som negativ, fordi du ikke har den samme gøtsen til å ta igjen. Hvis det gir noen mening? For noen er småerting en del av romantikken, mens for andre er den helt feil. Anonymkode: 927ca...f89 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Tror heller det var motsatt, at hun turde å sette han ordentlig på plass, de gangene han prøvde seg på ting. Mens du bare lar han definere deg som negativ, fordi du ikke har den samme gøtsen til å ta igjen. Hvis det gir noen mening? For noen er småerting en del av romantikken, mens for andre er den helt feil. Anonymkode: 927ca...f89 Så hvordan "tar jeg igjen?" uten at det blir værre? Føler uansett hva jeg sier så nytter det ikke Ts Anonymkode: 661c8...36d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 30 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er en ondskapsfull hersketeknikk fra hans side, og virker ærlig talt ikke som han har mye respekt for deg. Hadde dumpet han og kommet meg videre fort. Ikke dvel ved hvordan hans tidligere forhold har vært, er nok en grunn til at det ble slutt også. Du fortjener bedre, han behandler deg virkelig ikke bra! Håper du finner noen som fortjener deg - lykke til! Anonymkode: c4346...e96 Ondskapsfull hersketeknikk som at han sier jeg er negativ, eller fordi han ikke vil ha sex med meg? Ts Anonymkode: 661c8...36d
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så hvordan "tar jeg igjen?" uten at det blir værre? Føler uansett hva jeg sier så nytter det ikke Ts Anonymkode: 661c8...36d Synes ikke du skal gjøre det. Ikke prøv å herme etter eksen hans bare for å konkurrere mot henne. Om du skal herme etter henne så må det heller være ved å dumpe han raskere enn hun gjorde. Problemet her er han, han er ingen god person. Anonymkode: 927ca...f89 7
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ondskapsfull hersketeknikk som at han sier jeg er negativ, eller fordi han ikke vil ha sex med meg? Ts Anonymkode: 661c8...36d Begge deler. Du går jo på eggeskall rundt han og er helt fokusert på å gjøre ting riktig. Dette er ikke et godt forhold, men et destruktivt et. Anonymkode: 927ca...f89 4
Hmmmmmm Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 Ikke kast bort masse tid på en person som får deg til å tvile på deg selv. Hvis ikke partner kan bidra til at partneren får et godt liv med den, så er det ikke liv laget. Har selv hatt samboer som har kalt meg for negativ i mange år. Jeg skulle ønske jeg ikke hadde kastet bort så mange år, på et dødfødt forhold. 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 For et destruktivt forhold. Det virker ikke som han har følelser for deg lenger. Han er kanskje fortsatt sammen med deg av gammel vane. Denne eksen hadde han sikkert følelser for mens de var sammen. Anonymkode: 82f78...17f 2
Nikea Skrevet 19. september 2021 #13 Skrevet 19. september 2021 La det være slutt, og ta vare på deg selv. Fortsett med å si ifra når du føler noe er feil og urettferdig, det skal være ok i et forhold uten å bli stemplet som negativ. 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Så hvordan "tar jeg igjen?" uten at det blir værre? Føler uansett hva jeg sier så nytter det ikke Ts Anonymkode: 661c8...36d Du skal ikke ta igjen. Du skal gjøre det slutt. Dette er en ond mann. Du er ikke negativ! Han bare sier at du er det! Sier han det nok ganger så blir du det også. Det kalles "projection identification", tror jeg. Han var sikkert stygg mot eksen sin også! Men det spiller ingen rolle. Han er stygg med deg, og du må komme deg unna. Jeg vet du har følelser for han, men det er ikke fordi han er en fantastisk person. Og det GÅR over! Bare gi det tid og avstand! Han ødelegger deg! Han skader deg med å si stygge ting til deg som ikke er sant, og ved å straffe. Normale folk går ikke rundt og straffer hverandre! Ser du ikke at dette er sykt? At du må komme deg vekk? Anonymkode: 02c3d...9eb 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #15 Skrevet 20. september 2021 Her har du en som prøver å bryte deg ned å gjøre. Dette er full hersketeknikk, å kalle noen negativ er en "harmløs" måte å si noe stygt til noen. Ved minste motstand så kaller han deg negativ. " Så sa han at på grunn av at jeg var negativ igår så skulle han være negativ mot meg i dag når jeg våknet." Dette er blodrødt, umodent til de grader, barnehagenivå faktisk. Kom deg til H...... vekk derfra. Anonymkode: 13b24...c55 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #16 Skrevet 20. september 2021 La slutt være slutt. Dere har ikke bunn-kommunikasjonen dere trenger for å være i et forhold. Der man snakker ut fra behov, ikke-anklagende og respekterer hverandres meninger, lytter og utviser forståelse til hverandre. "du sier sånn, du er sånn, bla, bla, negativ" Å legge seg uten å ordne opp under en diskusjon er ikke ok. Å ordne opp og finne ut av problemene før natta er viktig. Hvis ikke blir man liggende og gruble. Å bli dyttet vekk er ikke ok. Det går an å snakke og si fra. Men hvis du gjør det igjen og igjen, går mot han etter at han har sagt ifra (uten å dytte deg vekk) så respekterer ikke du han heller. Å anklage hverandre "du er negativ, hever stemmen osv" = rødt flagg. Bedre: "Jeg fryser og er kald, kan vi stå inntil hverandre så vi kan holde varmen?" (svarer han nei, respekter det. Samtidig tenker jeg at han da ikke "orker/ønsker" nærhet til deg. Kan ha med egne grenser å gjøre og det kan ha med at han bare vil stå i fred. Alle er forskjellige. Har dere snakket om nærhet og behov? Men uansett. Ser for mange røde flagg her til at du burde vurdere å ta han tilbake. Dere snakker ikke skikkelig sammen, har lite sex og alt blir bare negativt ladet mellom dere. Nope. Anonymkode: b5476...90d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå