Gå til innhold

Skuffet over at "tinderfolk" har dialekt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skriv skandinaver eller så spesifikt du vil. Det er jo ditt kjærlighetsliv og din tid som kastes bort om du ikke snevrer nok inn på det du er opptatt av.

Anonymkode: af1c0...0ec

Mhm, fordi det skremmer ikke bort alle andre også. Jeg ville ikke swipet høyere på en som skrev noe sånt i bioen sin. Om han mener det er en annen sak, sånne meninger kan man dele når man har blitt bedre kjent. Men å skrive det I bioen vitner om at man mangler antenner. Du skriver ikke i bioen at du tenner på bdsm heller (om du f.eks gjør det) hvis du er ute etter seriøse dates. Så nei, jeg kommer ikke til å ytre noe sånt i min bio. Jeg skrev en gang at jeg kun ønsket å date menn uten barn. Da var det en barnefar som swipet meg til høyere bare for å kjefte på meg. Sa så mye stygt bare fordi jeg skrev enkelt og greit at menn med barn kan swipe venstre. Og det er et VELDIG legit kriterie, men allikevel. 

Anonymkode: 97a5f...8e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Blondie65 skrev (53 minutter siden):

Neida, du drar bare alle som ikke snakker dialekter du ikke liker over samme kam. Så du er så meget bedre enn den du siterer. 

:ironi:

Det handler om tiltrekning. Ikke at jeg har noe imot de som mennesker. 

Skrevet
Grüner skrev (3 minutter siden):

Å si noe sånt får deg til å framstå som ganske usympatisk. De fleste skriver jo på bokmål, men mange snakker en dialekt, selv om de bor i byen, hvis de er innflyttere, så hvis det er turn-off for deg med andre dialekter enn østlandsk, er det kanskje bedre å date utenfor Tinder, så slipper du den dialektoverraskelsen? 

Usympatisk faktisk. Du er åpen for alle mennesker du eller ? Hvis du f.eks ikke vil ha en mann på 150, eller en mann med barn, eller en mann med utviklingshemming, bleier og kateter så er du usympatisk også? Er man kun sympatisk om man tar alt? Fisk er fisk liksom? 

• Liker 2
Skrevet
rosabanan skrev (21 timer siden):

Jeg må legge til. Sikkert flere med meg her, men svensk.. det er sykt sexy.

Svensk er stygt, vrir automatisk over på engelsk med svensker. Dansk er greit

Anonymkode: c69dc...7df

• Liker 1
Skrevet

Det er så mange flotte dialekter her til lands. Selv blir jeg så vanvittig sjarmert av Hardangerdialekten❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tydeligvis mange som ikke forstår hva bokmål er. 
Bokmål snakkes i Oslo, Bergen, Stavanger, Kr.sand++++

Nynorsk og samisk kommer i tillegg. Og snakkes gjerne i distriktene. 

Dialekter er derimot noe annet. Østlandsk og bergensk er for eksempel er dialekter. Dialekter har opprinnelse på spesifikke steder.

Anonymkode: 2edd2...343

Nå er jeg månebedotten Bergensk er ikke bokmål er en grunn til at de har bergensk ordbok

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Da går det jo over til å bli bare harry.

Anonymkode: 22a7f...6b1

Kan ikke tilfredsstille enhver smak. Godt fornøyd med de jeg tiltrekker meg dog. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Mhm, fordi det skremmer ikke bort alle andre også. Jeg ville ikke swipet høyere på en som skrev noe sånt i bioen.

Ja, da får du bare utholde den grusomme skjebnen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

...nei, jeg kommer ikke til å ytre noe sånt i min bio. Jeg skrev en gang at jeg kun ønsket å date menn uten barn. Da var det en barnefar som swipet meg til høyere bare for å kjefte på meg. Sa så mye stygt bare fordi jeg skrev enkelt og greit at menn med barn kan swipe venstre. Og det er et VELDIG legit kriterie, men allikevel. 

Skjønner ikke helt hvorfor du henger deg opp i dialekt når det er mye vanskeligere å finne en barnløs mann. Spesielt hvis du ikke vil skrive noe av dette i bio.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ikke helt hvorfor du henger deg opp i dialekt når det er mye vanskeligere å finne en barnløs mann. Spesielt hvis du ikke vil skrive noe av dette i bio.

Hæ? Det er ikke vanskelig å finne en barnløs mann. Jeg er 25. 

Skrevet
Katten.2.0 skrev (38 minutter siden):

Kan ikke tilfredsstille enhver smak. Godt fornøyd med de jeg tiltrekker meg dog. 

Tatoveringer er alltid harry. Men nordlendingsdialekter er fine.

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hæ? Det er ikke vanskelig å finne en barnløs mann. Jeg er 25. 

Sorry. Glemte at du var så ung. Menn under 25-26 har vanligvis ikke barn, nei. 

Men generelt, om du ikke vil skrive ting i bioen kan du ikke forvente å sile folk på det. Folk kan jo ikke gjette hvike dialekter du liker, eller andre ting du ønsker/ikke ønsker deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sorry. Glemte at du var så ung. Menn under 25-26 har vanligvis ikke barn, nei. 

Men generelt, om du ikke vil skrive ting i bioen kan du ikke forvente å sile folk på det. Folk kan jo ikke gjette hvike dialekter du liker, eller andre ting du ønsker/ikke ønsker deg. 

Du glemte at jeg var så ung? Jeg har aldri skrevet alderen min her. Og jeg går ikke UNDER 25 nei. Jeg går fra 25 og oppover til 35. Alikevel ikke vanskelig å finne menn uten barn, da må man opp i 40-50 år. 

Skrevet
On 9/18/2021 at 6:09 PM, rosabanan said:

Jeg må legge til. Sikkert flere med meg her, men svensk.. det er sykt sexy.

Ugh svensk... skikkelig femi og blærete. Og ofte direkte stygt.

Sørlandsdialekt (diverse) på jenter synes jeg er veldig fint, men ikke på menn, blir for feminint. Nå snakker ikke mannnen min norsk i det hele tatt da, så var ikke et dilemma jeg trengte å bry meg om🤭

Anonymkode: 9f4c1...706

• Liker 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (5 timer siden):

Aldri fått noe annet enn entusiasme for dirtytalk med nordnorsk dialekt. (Bare ikke Finnmark - det er særdeles lite tennende dirtytalk-dialekt!)

Bare du ikke høres ut som han prorektor Remi Ingstad i Side om side, så.... 😅 Med masse æ'er og sånn. Beklager, men den dialekta er fæl...

Anonymkode: 7b8e4...31c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du glemte at jeg var så ung? Jeg har aldri skrevet alderen min her. Og jeg går ikke UNDER 25 nei. Jeg går fra 25 og oppover til 35. Alikevel ikke vanskelig å finne menn uten barn, da må man opp i 40-50 år. 

Halvparten av menn over 30 har barn, du har flaks om du ikke støter på særlig mange av de.. Men tallene er tross alt ikke på di side hvis du vil unngå de aller fleste norske dialekter uten å si noe om det. 

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Tatoveringer er alltid harry. Men nordlendingsdialekter er fine.

Skal informere alle som liker tatoveringer at du sitter på fasiten, og at det er harry. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det handler om tiltrekning. Ikke at jeg har noe imot de som mennesker. 

Lykke til på singelmarkedet om det er der du fokuserer kriteriene og tiltrekningen din 😊😊 Gode verdier 😂

Anonymkode: 58ecf...6b7

Skrevet

Du bor i Norge med like mange dialekter som det finnes steder, og reagerer på at du møter menn som snakker dialekt? 🤣

Håper inderlig at du ikke nevner det på en eventuell date, og avslører hvor lite kunnskap og livserfaring du har 🤦🏻‍♀️

Jeg har faktisk ikke ord for hvor dumt dette virker. Helt OK å ha preferanser, men dette er jo ekstremt sært. 

Anonymkode: 2a20a...f5e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Usympatisk faktisk. Du er åpen for alle mennesker du eller ? Hvis du f.eks ikke vil ha en mann på 150, eller en mann med barn, eller en mann med utviklingshemming, bleier og kateter så er du usympatisk også? Er man kun sympatisk om man tar alt? Fisk er fisk liksom? 

Du sammenligner altså dialekt med å veie 150 kilo, være utviklingshemmet og bruke bleier. Okei. Jaja.

Anonymkode: 58ecf...6b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...