Gå til innhold

Skuffet over at "tinderfolk" har dialekt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er skuffa over at de ikke er fra Trysil? 

Anonymkode: af1c0...0ec

Herregud nå får du virkelig gi deg. Jeg er ikke skuffet over at verden over har dialekter, jeg kan ha venner og familie med dialekt. Jeg blir ikke TILTRUKKET av dialekt og blir derfor skuffet hvis jeg har laget meg et bilde av noen i hode også blir der helt annerledes når jeg ser for meg han med den dialekten han måtte ha. 

Noen må virkelig ha det inn med teskje ass. 

Anonymkode: 97a5f...8e3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir ikke TILTRUKKET av dialekt og blir derfor skuffet hvis jeg har laget meg et bilde av noen i hode også blir der helt annerledes når jeg ser for meg han med den dialekten han måtte ha.

Men hvorfor lager du fantasier om hvilke dialekter fremmede på nett har? Hvis dialekt er så viktig for deg, er det vel bedre å spørre om det eller date folk live. 

• Liker 1
Skrevet

Hæ? Bryr folk seg virkelig så mye om hvilken dialekt en man eventuelt dater har? Det hadde aldri falt meg inn å avslå noen på bakgrunn av hvordan de snakker.. 

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kjipt å gå rundt å ha fordommer da. Og så enkelt å dra alle under en kam bare fordi JEG ikke er tiltrukket av det. Sånn er jeg glad jeg ikke er ihvertfall. 

Neida, du drar bare alle som ikke snakker dialekter du ikke liker over samme kam. Så du er så meget bedre enn den du siterer. 

:ironi:

Skrevet

Aldri fått noe annet enn entusiasme for dirtytalk med nordnorsk dialekt. (Bare ikke Finnmark - det er særdeles lite tennende dirtytalk-dialekt!)

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg blir alltid så skuffa når jeg prater lenge med en fyr og får et bilde av han i hodet, og vi har snakket på bokmål hele tiden også leter jeg de opp på facebook kanskje og ser at de er fra Kristiansand eller Stavanger f.eks (men bor her da) ... blir sånn ååh... nei værsåsnill. Jeg syns bare ikke sånn dialekt er så tiltrekkende. Eneste er dialektene jeg kan godta er sånn de har i Gausdal eller Trysil og sånt, det kan være litt koslig og morsomt. 

Er det veldig rart av meg eller er det vanlig ? Bør jeg skjerpe meg ? 😛

Du er passe overfladisk og ikke så lite Tiderskada hvis dialekt er en dealbreaker for deg. Du høres ut som en 15-åring😛Men som klagende østlendig har du sikkert dårlig språkøre, så jeg forstår at du føler deg litt handikappet. 

Anonymkode: c3a7a...5b2

• Liker 2
Skrevet
Katten.2.0 skrev (2 minutter siden):

Aldri fått noe annet enn entusiasme for dirtytalk med nordnorsk dialekt. (Bare ikke Finnmark - det er særdeles lite tennende dirtytalk-dialekt!)

Nordnorsk er den desidert mest sexy dialekten. Er mannen høy, kraftig og skjeggete i tillegg så er det full pott:sexy:

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nordnorsk er den desidert mest sexy dialekten. Er mannen høy, kraftig og skjeggete i tillegg så er det full pott:sexy:

Sleng på masse tatoveringer, så har du meg! :nigo:

Skrevet

Jeg blir alltid så skuffa når jeg prater lenge med en fyr og får et bilde av han i hodet, og vi har snakket på bokmål hele tiden også leter jeg de opp på facebook kanskje og ser at de er fra Kristiansand eller Stavanger f.eks (men bor her da) ... blir sånn ååh... nei værsåsnill. Jeg syns bare ikke sånn dialekt er så tiltrekkende. Eneste er dialektene jeg kan godta er sånn de har i Gausdal eller Trysil og sånt, det kan være litt koslig og morsomt. 

Kan du ikke bare skrive at du kun vil møte folk fra Oslo, da? Så slipper du bli skuffet over matcher som kommer fra utenfor ring 3. 

Anonymkode: 4d849...427

• Liker 3
Skrevet
Katten.2.0 skrev (5 minutter siden):

O lala! Enda bedre!😘

Skrevet

Det var jo også noe å bry seg om. Jeg synes bergensdialekten er nokså grell, og stavangerdialekten er ikke direkte pen den heller, men det skal være en absurd dårlig match i utgangspunktet før det vil slå negativt ut.

Dere som mener østlandsdialekt er feminin – sikter dere da til typisk vestkantsosiolekt? Den er jo veldig pertentlig og konservativ, men det er jo kun i helt bestemte områder dette snakkes. Det er selvfølgelig ikke bokmål det heller, for i den sosiolekten har man eksempelvis en helt merkelig måte å uttale ord som sjarmerende og distraherende på.

Anonymkode: d9c86...740

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan du ikke bare skrive at du kun vil møte folk fra Oslo, da? Så slipper du bli skuffet over matcher som kommer fra utenfor ring 3. 

Anonymkode: 4d849...427

Trenger ikke være fra Oslo? Kan være fra Sverige, Danmark, og alt fra Halden til Gudbrandsdalen. 

Skrevet

syns du bør dkkerpe deg litt. Er så mange ulike dialekter her til lands at man får venne seg til det rett og slett

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Trenger ikke være fra Oslo? Kan være fra Sverige, Danmark, og alt fra Halden til Gudbrandsdalen. 

Skriv at du vil møte østlendinger og utlendinger, da. 

• Liker 2
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

syns du bør dkkerpe deg litt. Er så mange ulike dialekter her til lands at man får venne seg til det rett og slett

Ja får prøve på det da. Har ikke akkurat omgått så mye folk med de dialektene jeg ikke liker. Jeg kjenner ingen fra Kristiansand, Stavanger, Ålesund eller Bergen. Og det kan også hende at jeg brått hadde elsket en av de dialektene om jeg hadde blitt forelsket i dem, men jeg har nok bare ikke likt de som har hatt det godt nok og da forbinder hodet mitt det med at det må være dialekten eller noe. 

Jeg har jo opplevd å begynne å like rødt hår og fregner etter at det var én med det jeg var betatt av, før det så var det no-go. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skriv at du vil møte østlendinger og utlendinger, da. 

Utlendinger ? Vil ikke møte somaliere og pakistanere f.eks så utlendinger blir alt for bredt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utlendinger ? Vil ikke møte somaliere og pakistanere f.eks så utlendinger blir alt for bredt. 

Skriv skandinaver eller så spesifikt du vil. Det er jo ditt kjærlighetsliv og din tid som kastes bort om du ikke snevrer nok inn på det du er opptatt av.

• Liker 1
Skrevet
Katten.2.0 skrev (31 minutter siden):

Da går det jo over til å bli bare harry.

Anonymkode: 22a7f...6b1

• Liker 2
Skrevet

Man kan ikke snakke bokmål. Det er et skriftspråk. Jeg hadde blitt veldig skuffet hvis Tinderdaten min var en østlending som ikke skjønte at de også snakker dialekt! :roll: 

Alle har dialekt. Bokmål og nynorsk kan vi bare skrive. 

Anonymkode: 59b00...652

• Liker 3
Skrevet

Å si noe sånt får deg til å framstå som ganske usympatisk. De fleste skriver jo på bokmål, men mange snakker en dialekt, selv om de bor i byen, hvis de er innflyttere, så hvis det er turn-off for deg med andre dialekter enn østlandsk, er det kanskje bedre å date utenfor Tinder, så slipper du den dialektoverraskelsen? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...