Gå til innhold

Skuffet over at "tinderfolk" har dialekt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir alltid så skuffa når jeg prater lenge med en fyr og får et bilde av han i hodet, og vi har snakket på bokmål hele tiden også leter jeg de opp på facebook kanskje og ser at de er fra Kristiansand eller Stavanger f.eks (men bor her da) ... blir sånn ååh... nei værsåsnill. Jeg syns bare ikke sånn dialekt er så tiltrekkende. Eneste er dialektene jeg kan godta er sånn de har i Gausdal eller Trysil og sånt, det kan være litt koslig og morsomt. 

Er det veldig rart av meg eller er det vanlig ? Bør jeg skjerpe meg ? 😛

Anonymkode: 97a5f...8e3

• Liker 2
Skrevet

jeg er nok motsatt, syns østlandsk er usexy.. husker jeg ble skuffet da en jeg hadde chattet med mye viste seg å snakke østlandsk..jeg syns det er litt feminint på menn

Anonymkode: 139c0...a07

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg er nok motsatt, syns østlandsk er usexy.. husker jeg ble skuffet da en jeg hadde chattet med mye viste seg å snakke østlandsk..jeg syns det er litt feminint på menn

Anonymkode: 139c0...a07

du syns bokmål/oslo-dialekt er feminint ? 

Jeg synd Kristiansand og Stavanger er femi, men. 

• Liker 5
Skrevet

Elsker Stavanger dialekt! Men kunne ikke blitt sammen med noen fra Toten eller Vennesla, så ser hva du mener. Dialekt er viktig! 

Anonymkode: 7666f...fef

• Liker 4
Skrevet

Dialekt er ikke viktig hvis mye annet er bra. Men hvis jeg ligger og vipper, så kan dialekt gjøre at det tipper over ene eller andre veien. 

Anonymkode: 3ff39...673

• Liker 10
Skrevet

Jepp, enig. Og det kommer fra én som egentlig har dialekt, men som snakker bokmål i det daglige da jeg bor på det sentrale østlandet. Syns bokmål er digg. Sliter med dialekter fra sørlandet og vestlandet. Og enkelte nordnorske dialekter er også horrible. Aner ikke hvorfor 🤷‍♀️ Noen syns nok min originale dialekt er usexy også 😅

• Liker 3
Skrevet
rosabanan skrev (Akkurat nå):

Jepp, enig. Og det kommer fra én som egentlig har dialekt, men som snakker bokmål i det daglige da jeg bor på det sentrale østlandet. Syns bokmål er digg. Sliter med dialekter fra sørlandet og vestlandet. Og enkelte nordnorske dialekter er også horrible. Aner ikke hvorfor 🤷‍♀️ Noen syns nok min originale dialekt er usexy også 😅

Jeg må legge til. Sikkert flere med meg her, men svensk.. det er sykt sexy.

• Liker 1
Skrevet

Ja nordnorsk er helle ikke særlig fint. Sånn som han ene bonden på jakten på kjærligheten. Nei vettu hva, det kunne jeg ikke levd med. Hellet Kristiansand eller Stavanger da altså, - ts

Skrevet

Jeg må legge til. Sikkert flere med meg her, men svensk.. det er sykt sexy.

Ja svensk er digg, men ikke alle svensk dialekter. Skåne f.eks er jævlig støgt. Satt vedsiden av en skåning på speed på en fest her om dagen, holdt på å klikke for meg. - ts. 

• Liker 1
Skrevet

Hm. Synes ikke Kristiansand og Stavanger er så ille. Hadde nok ikke blitt så skuffet, selv om jeg foretrekker Oslo/østlandsk. Om det ikke er snakk om trøndersk da, den dialekten takler jeg ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Romsdaling syns jeg er fint og behagelig 😇

• Liker 1
Skrevet

Oslomål er også dialekt. Just saying. Ganske mye melodi på folk fra Oslo. Personlig foretrekker jeg vest- og sørlandsk.

Anonymkode: 8296f...448

• Liker 11
Skrevet

Kan du ikke bare spør de om de har dialekt da?

• Liker 2
Skrevet

Enig. Ser svensk blir nevnt her også, det er enda verre. 

Anonymkode: c408e...9e9

• Liker 6
Skrevet

Østlandsdialekten er verst. Jeg forventer overlegne blærete folk med det samme jeg hører den. Likevel er jeg gift med ei fra oslo. Hun virker dog mer som en nordlenning med talefeil. 

Anonymkode: 16c41...977

• Liker 10
Skrevet

Bor i Trøndelag, og forventer helst å møte noen nord for Dovre. Jeg gikk på en date, der jeg forsåvidt visste at hun kom fra Østlandet, men jeg avsluttet der og da. Takler det bare ikke.  Chattet noen dager med ei som var journalist, og virket veldig flott, morsom, og reflektert. Helt til jeg fant en video med henne på YouTube. 

M49

Anonymkode: b0346...7ae

• Liker 2
Skrevet

Du har også en dialekt. Det har alle.

Anonymkode: 59b8c...582

• Liker 21
Skrevet

Foretrekker klart dialekter fra Trøndelag og nordover. Sikkert fordi jeg er trønder selv😄

• Liker 4
Skrevet

Har blitt både skuffet og positivt overrasket 😊. Han som var nordlending uten at jeg visste det… der ødela faktisk dialekten litt. Så traff jeg en som bor et sted de typisk har «fæl» dialekt – men han viste seg å være fra Romsdalen. Herlig, deilig dialekt! 🥰

Anonymkode: 933b1...ef7

Skrevet
7 hours ago, Emma_123 said:

Romsdaling syns jeg er fint og behagelig 😇

Veldig enig! 🥰

Anonymkode: 933b1...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...