Gå til innhold

Dama mi har klipt seg helt kort, det er grusomt.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Søgni skrev (2 timer siden):

Jeg syns kort hår er mye mer stress å vedlikeholde enn langt. Hvis langt hår tørker litt "feIl" så får man oftest fiksa det lett. Med kort hår er dette mye vanskeligere, og man må gjerne fram med rettetang eller annet våpen. 

Hvis man med langt hår har en dårlig hårdag, så kan man bare bruke en strikk eller noe. Med kort hår, kan man kappe av seg hodet. Neida, men det er mye vanskeligere å skjule en dårlig hårdag. 

Kortere hår har en klar fasong, som det ofte mister om det ikke klippes hver 5.-6. uke max. Det eneste jeg likte bedre på vedlikeholdsfronten, var at det var lettere å pleie håret da det var kort, og at det var fysisk lettere å vaske det.  

Det letteste å ha er nok kanskje halvlangt.  

-----------

Jeg ville sagt det til henne, TS, fordi det faktisk bare er hår. 

Ja, jeg har vurdert å klippe det slik at det kommer rett nedenfor skuldrene..men så har jeg en mann som lager store øyne når jeg sier at jeg vil klippe det 🤪

Det største problemet mitt er egentlig hårvask og føning. Det tar så ufattelig lang tid! Og jeg MÅ føne det, hvis ikke blir fett og stygt etter en halv dag. 

Men jeg ser helt klart fordelene med det lange håret også..det er som du sier - veldig enkelt å bare hive en hårstrikk i det når dårlig hårdag er et faktum. 

Pinkee skrev (2 timer siden):

Her har man årsaken til konesveis! Man jobber og sliter med langt hår i årevis, og får aldri tid til å gjøre noe skikkelig med det, kun hestehale eller dott! Så blir man lei, og konesveisen kommer👍 

Selv har jeg kommet til kort hår pga sykdom, slik at jeg mister mye hår i perioder, og lange hår overalt, er grusomt.

Men, jeg ville snakket pent med kona, og spurt hvorfor hun nå har valgt en så annerledes frisyre. Kanskje er det bare 40årskrise? 

Det verste var når barna var bittesmå..melkeskvetter og grøtsøl i håret..små fingre som rev og slet..men samtidig var det ganske godt når barna koste og tvinnet på håret også ❤️

Jeg skjønner veldig godt at du klippet deg! Man bruker mye krefter på hårvask og føning av langt hår - og det er krefter man gjerne vil bruke på andre ting om man er syk. Dersom jeg begynner å miste hår, og det blir tynnslitt er det ikke noe spørsmål - da ryker håret.

Virrevirrevapp skrev (2 timer siden):

Det finnes en mellomting mellom hår helt til rompa og kort konesveis. Jeg har feks hår til midt på brystet, litt gradert på sidene. Det er langt nok til mange lange frisyrer men er heller ikke særlig i veien. På travle dager kan jeg flette det, ha overhåret i strikk, hestehale eller lage en bun. Jeg pleide å ha lugg før, men gradering på sida fungerer like bra og kjæresten liker det bedre. 

Ja, jeg har også vurdert halvlangt..men mannen blir litt 😳 når jeg nevner det. Jeg får bruke litt tid på og klippe centimeter for centimeter..1 cm i mnd kanskje 🤪

Har også vurdert lugg..nå er alt like langt. Hvordan trivdes du med lugg? Jeg trives best med håret borte fra ansiktet..og ser for meg at jeg kanskje ville ha følt at panneluggen kom i veien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi er et par i starten av 40 årene, hun hadde langt nydelig hår. I årene vi har vært sammen har hun hatt noe kortere og lengre hår og mange forskjellige farger, men nå er det krise. Hun kom plutselig hjem uten å ha sagt noe til meg på forhånd om at hun skulle ha "konesveis". Det ble veldig stor kontrast fra langt lyst hår til heelt kort med rød farge. Klippen er også veldig kjærringaktig og hun ser veldig mye eldre ut. Jeg synes ikke det er attraktivt i det hele tatt. 

Har jeg rett til å si noe på dette her, skal man ikke inkludere samboeren sin litt i sånne drastiske forandringer? Hun vil jo blandt annet at jeg absolutt ikke skal ha skjegg og at jeg ikke skal kjøre maskinen på hue for kort, og jeg hører på hun. 

Anonymkode: b6bbc...570

Her forstår jeg deg godt. Liker ikke absolutt ikke kort hår. Synes det er svært få som kler det. 

Anonymkode: 1b76c...387

• Liker 4
Skrevet
Vera skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg har vurdert å klippe det slik at det kommer rett nedenfor skuldrene..men så har jeg en mann som lager store øyne når jeg sier at jeg vil klippe det 🤪

Det største problemet mitt er egentlig hårvask og føning. Det tar så ufattelig lang tid! Og jeg MÅ føne det, hvis ikke blir fett og stygt etter en halv dag. 

Men jeg ser helt klart fordelene med det lange håret også..det er som du sier - veldig enkelt å bare hive en hårstrikk i det når dårlig hårdag er et faktum. 

Det verste var når barna var bittesmå..melkeskvetter og grøtsøl i håret..små fingre som rev og slet..men samtidig var det ganske godt når barna koste og tvinnet på håret også ❤️

Jeg skjønner veldig godt at du klippet deg! Man bruker mye krefter på hårvask og føning av langt hår - og det er krefter man gjerne vil bruke på andre ting om man er syk. Dersom jeg begynner å miste hår, og det blir tynnslitt er det ikke noe spørsmål - da ryker håret.

Ja, jeg har også vurdert halvlangt..men mannen blir litt 😳 når jeg nevner det. Jeg får bruke litt tid på og klippe centimeter for centimeter..1 cm i mnd kanskje 🤪

Har også vurdert lugg..nå er alt like langt. Hvordan trivdes du med lugg? Jeg trives best med håret borte fra ansiktet..og ser for meg at jeg kanskje ville ha følt at panneluggen kom i veien?

Det er slett ikke nødvendig. Jeg har hatt hatt langt hår hele mitt voksne liv. Det er det enkleste håret å stelle. Jeg verken føner eller styler det. Jeg vasker det og lar det luft tørke. Det er det mest naturlige og pene resultatet.

Anonymkode: 1b76c...387

• Liker 3
Skrevet

KG har talt, Ts, og storparten forstår deg godt!! Bare si hva du synes - og her ville jeg faktisk påpekt til henne at hun ikke vil du skal ha skjegg, mens du foretrekker at hun har langt hår. Å foreslå extensions kan jo faktisk være en mulighet, som du kan betale for (?) så lenge hun ikke har fått piggsveis da, da er det jo litt verre ;) 

jeg ser for meg noe sånt som Pernille Sørensen Eller tusvik har, antakelig .. tenker alltid da; hvorfor ikke spare? 

Anonymkode: a6690...48f

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

KG har talt, Ts, og storparten forstår deg godt!! Bare si hva du synes - og her ville jeg faktisk påpekt til henne at hun ikke vil du skal ha skjegg, mens du foretrekker at hun har langt hår. Å foreslå extensions kan jo faktisk være en mulighet, som du kan betale for (?) så lenge hun ikke har fått piggsveis da, da er det jo litt verre ;) 

jeg ser for meg noe sånt som Pernille Sørensen Eller tusvik har, antakelig .. tenker alltid da; hvorfor ikke spare? 

Både Tusvik og Pernille ville kledt langt hår. Nå har de litt konesveis.

Anonymkode: ce73a...ce1

• Liker 7
Gjest Villfisker
Skrevet

Bare å være ærlig med henne det. Vil tro du kjenner henne godt nok til å vite hvordan du kan si det også. 

Skrevet
Vera skrev (2 timer siden):

Jeg trivdes godt med lugg. Klippa den ofte.

Skrevet
Vera skrev (4 timer siden):

Vel..har du prøvd å ha langt hår? Det krever ganske mye, og ender som regel i en hestehale. Når man i tillegg skal ta vare på barn, hus, jobb, fritid osv kommer håret ofte i sisterekke..

Jeg har hår nesten ned til rumpen..og jeg er drittlei! Kunne tenkt meg å klippe det kort-kort. 

Du kunne jo klippt det som avataren din da...langt over øya...kort i nakken og tjukkere enn på bolla pinnsvin på resten....😬😂

Skrevet
ABM skrev (45 minutter siden):

Du kunne jo klippt det som avataren din da...langt over øya...kort i nakken og tjukkere enn på bolla pinnsvin på resten....😬😂

Jepp, men da skylder jeg på deg..tipper du har en illsint ektemann på døren om en stund 😂😂

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Vi er et par i starten av 40 årene, hun hadde langt nydelig hår. I årene vi har vært sammen har hun hatt noe kortere og lengre hår og mange forskjellige farger, men nå er det krise. Hun kom plutselig hjem uten å ha sagt noe til meg på forhånd om at hun skulle ha "konesveis". Det ble veldig stor kontrast fra langt lyst hår til heelt kort med rød farge. Klippen er også veldig kjærringaktig og hun ser veldig mye eldre ut. Jeg synes ikke det er attraktivt i det hele tatt. 

Har jeg rett til å si noe på dette her, skal man ikke inkludere samboeren sin litt i sånne drastiske forandringer? Hun vil jo blandt annet at jeg absolutt ikke skal ha skjegg og at jeg ikke skal kjøre maskinen på hue for kort, og jeg hører på hun. 

Anonymkode: b6bbc...570

Da gjør du som du vil, når hun gjør som hun vil.

Meget spesielt å be deg ha hår og skjegg på en viss måte og ikke forstå at det går begge veier.

Og jeg skjønner frustrasjonen. Er jo litt flaut at kona signaliserer så voldsomt at hun er i 40årskrisa. Rød farge i konesveis må være det desidert verste en kvinne kan gjøre mot seg selv. Uansett farge egentlig, men spesielt å klippe det i konesveis.

Blant kvinner i den alderen og i denne krisen omtales slike sveiser som "frekke og ungdommelige", men det er jo alt annet enn det...

Endret av loveli
Skrevet
Vera skrev (54 minutter siden):

Jepp, men da skylder jeg på deg..tipper du har en illsint ektemann på døren om en stund 😂😂

😂😂😂🌹

Skrevet

Jeg trives med langt hår, men mange kvinner sier 'man bør klippe kortere sveis når man kommer opp i førti års for det 'løfter' ansiktstrekkene'. Og jeg ser jo at jeg feks har fått tyngre øyelokk osv. Men mannen min (og eksmannen min før ham) har vært klar på at langt hår er finest, og at jeg ikke må klippe meg kort. Nevner jeg at jeg har frisørtime er det full oppmerksomhet og 'hva har du tenkt å få gjort hos frisøren?'😂😂 Så jeg klipper bare få cm for å ta unna slitte tupper. Til gjengjeld foretrekker jeg ham uten skjegg og at han ikke lar det gå for lang tid mellom hver klipp så håret begynner å henge ned over ørene. Han har et kraftig hår med mange vervler så frisyren kommer fort ut av fasong. 

Han er nå 57 år og jeg 48. Nå er håret til korsryggen og det er tykt, når jeg begynner å få grå hår og vil farge det, vil jeg nok klippe det noe kortere, men fremdeles ha langt hår. 

Det er stort sett lettstelt og jeg lufttørker etter vask. Eneste er at det kan være upraktisk når man er hjemme og bøyer seg over vaskemaskin, oppvaskmaskin, lager mat osv, og i perioder får jeg lett migrene av å ha det satt opp. Det blir stramt og tungt og hodebunnen føles øm. Da ønsker jeg meg kort hår. 

Jeg syns det er helt innafor å si du savner den nydelige manken hennes , og at du likte så godt å stryke over håret og begrave fingrene i det (hvis det er tilfelle). Så kan du gro skjegg og si du også ville prøve noe nytt.

• Liker 2
Skrevet

Mannen min er nesten lik. Han liker ikke kvinner med "koneklipp"/kort hår. Jeg selv har skulderlangt hår og liker selv ikke kort hår, så sjansen for at jeg vil skaffe meg koneklipp eksisterer ikke. 

Men nå har hun klippet seg kort, og det er jo bare til å si det som det er, på en pen måte. At du synes hun så bedre ut med langt hår. Men man bestemmer over sin egen kropp, så hvis hun vil klippe håret kort, så kan hun det. Akkurat som om at du kan la skjegget gro og klippe håret ditt enda kortere.... Og det er dessuten bare hår. Hår vokser ut igjen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 2.03):

Håper du har lært, for her skulle du vært føre var. Mannen min var tidlig ute med å fortelle meg hvor lite attraktivt han syntes det var med ‘kjærring-sveis som han kaller det.. Noe tydeligvis svært mange kvinner får etter fylte 38-40. De aller fleste ser eldre og kjærring aktige ut med kort hår når de er godt voksne. 
Mannen kan plutselig finne på å si  ‘du må love meg at du aldri klipper håret kort og bli kjærring’. Selvfølgelig ville jeg aldri gjort noe med utseende jeg visste han mislikte så sterk. Jeg vil jo han skal synes jeg er attraktiv! 

Nå har derimot skaden skjedd hos deg og da må du trå mer varsomt. Ikke lyv å si det er fint, men du trenger heller ikke gi noen respons på det i det hele tatt. Hun vil nok tidsnok skjønne det. Og spør hun, svarer du ærlig at du elsket det lange lyse håret hennes og savner det veldig. Heldigvis vokser hår ut igjen og kan farges. Bryr hun seg om deg ig forholdet, så går hun tilbake til den opprinnelige identiteten sin☺️

Når dette er sagt så likte jeg forslaget over her om parykk. Helt seriøst. Har selv parykker vi leker oss med hos oss. Både blonde, brunette og røde. Alle langt hår;) Kjempemorsomt å piffe opp sexlivet med:)

Anonymkode: 2389a...80f

Akkurat dette er enkelt:

Du sier ingenting. Istedet barberer du av deg det ene øyenbrynet, og anlegger en halv bart på samme siden av ansiktet.

Så kan dere starte forhandlingene.

• Liker 10
Skrevet

Er det mulig å lage så mye styr ut av en filleting...

Hår vokser ut igjen veldig fort. Hvis dere er så barnslige, får dere inngå et kompromiss der dama har halvlangt hår.

Jeg har halvlangt hår. Det er mye mer praktisk når jeg trener mye osv.

Anonymkode: e1d67...df3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.9.2021 den 14.18):

Hvorfor skal han betale for hennes lange hår? Skal hun betale proteinpulveret hans og dietten hans når han skal trene for å holde seg i form? Stunning and brave independent women my ass

Anonymkode: 0d790...226

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skal hun betale proteinpulveret hans og dietten hans når han skal trene for å holde seg i form? 

Hvorfor ikke. 

Anonymkode: 78044...82c

• Liker 3
Skrevet

Skjønner deg godt ts:) For mange år siden, så klippet kjæresten min seg også av seg det lange håret sitt. Trodde jeg skulle besvime da jeg så henne etter frisørbesøket. Hun lot håret gro ut igjen, heldigvis. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor skal han betale for hennes lange hår? Skal hun betale proteinpulveret hans og dietten hans når han skal trene for å holde seg i form? Stunning and brave independent women my ass

fordi HUN tydeligvis ville ha kort hår, mens han vil ha henne med langt hår. da kan hun kanskje gå med på et kompromiss om å spare, men siden det tar så lang tid så kunne HAN få det han ville om hun gikk med på extensions

• Liker 1
Skrevet

Hun bestemmer selvsagt selv. Men du sier din mening, så er det opp til henne om hun tar hensyn til det.

Da svarer du at du foretrekker at hun har langt lyst hår, det synes du var flott til henne. At du generelt ikke liker kort hår på kvinner, da det er noe du forbinder med pensjonister. Og du synes blondt er penere enn rødt til henne. Så du stemmer for at hun sparer ut til slik det var før.

Anonymkode: 9ae57...2af

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...