Gå til innhold

Dama mi har klipt seg helt kort, det er grusomt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par i starten av 40 årene, hun hadde langt nydelig hår. I årene vi har vært sammen har hun hatt noe kortere og lengre hår og mange forskjellige farger, men nå er det krise. Hun kom plutselig hjem uten å ha sagt noe til meg på forhånd om at hun skulle ha "konesveis". Det ble veldig stor kontrast fra langt lyst hår til heelt kort med rød farge. Klippen er også veldig kjærringaktig og hun ser veldig mye eldre ut. Jeg synes ikke det er attraktivt i det hele tatt. 

Har jeg rett til å si noe på dette her, skal man ikke inkludere samboeren sin litt i sånne drastiske forandringer? Hun vil jo blandt annet at jeg absolutt ikke skal ha skjegg og at jeg ikke skal kjøre maskinen på hue for kort, og jeg hører på hun. 

Anonymkode: b6bbc...570

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be henne vokse det ut. 

Anonymkode: 72036...144

• Liker 6
Skrevet

Si  til henne hva du tenker

Anonymkode: e58ac...254

• Liker 14
Skrevet

Her er det en gyllen balansegang.. om hun selv synes det er fint kan du ende opp med å drepe selvtilliten hennes.. Samtidig kan du si det på en forsiktig måte. Feks. Fint med forandring men jeg syntes du var fin/hadde så vakkert hår før du klippet deg også.. 

Anonymkode: e82f8...b70

• Liker 11
Skrevet (endret)

Generelt sett kan ikke partnere styre hverandres utseende.

Men hvis man gjør store endringer som partner hater, kan det være greit å ta hensyn, hvis man ikke absolutt trenger endringen selv.

Det er ikke rimelig å nekte deg å ha skjegg, hvis hun ikke er villig til å la deg nekte henne en hårfrisyre. Egentlig liker jeg ikke ordet nekte i denne sammenhengen, men bruker det for enkelhets skyld.

Det må i såfall gå begge veier.

Problemet nå blir hvordan å si ifra til henne uten å såre. Jeg ville sagt at jeg foretrakk lengre hår, at hun var veldig fin i utgangspunktet. Huff, minefelt.

Her kunne jeg ha blitt så barnslig at jeg hadde anlagt skjegg frem til hun sa seg villig til å vokse håret ut igjen, dersom hun mener at dette kun skal gå én vei.

Endret av Guppy88
  • Liker 16
Skrevet

Jeg syns du skal være ærlig hvis hun spør hva du synes.

• Liker 22
Skrevet

Hun bestemmer vel over sitt eget hår? :klo:

Og ja, det bør jo selvsagt gå begge veier.

• Liker 8
Skrevet

Dump henne.

Anonymkode: 68c6d...865

• Liker 7
Skrevet

Synes ikke du skal si noe som helst, men kjøp heller en langhåret blond parykk som du pakker pent inn og overrasker henne med en dag til uken. Alle er opplært til å gå med de gavene man får, så hun bruker den garantert hver dag og vips: du har atter en gang en pen kone. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi er et par i starten av 40 årene, hun hadde langt nydelig hår. I årene vi har vært sammen har hun hatt noe kortere og lengre hår og mange forskjellige farger, men nå er det krise. Hun kom plutselig hjem uten å ha sagt noe til meg på forhånd om at hun skulle ha "konesveis". Det ble veldig stor kontrast fra langt lyst hår til heelt kort med rød farge. Klippen er også veldig kjærringaktig og hun ser veldig mye eldre ut. Jeg synes ikke det er attraktivt i det hele tatt. 

Har jeg rett til å si noe på dette her, skal man ikke inkludere samboeren sin litt i sånne drastiske forandringer? Hun vil jo blandt annet at jeg absolutt ikke skal ha skjegg og at jeg ikke skal kjøre maskinen på hue for kort, og jeg hører på hun. 

Anonymkode: b6bbc...570

Du må si ifra. Husk at alle vennene/kollegaene hennes kommer til å gi komplimenter på autopilot, så hvis ikke du sier fra har hun ingen grunn til å forstå ditt syn på saken. 

Jeg forstår deg veldig godt. For meg er kort hår noe av det mest usexy som finnes, selv om det finnes en og annen hollywoodkjendis som kler det.

• Liker 35
Skrevet

Syns så absolutt du er i din fulle rett til å di ifra til henne om at dette kanskje ikke var den beste looken for henne!

Anonymkode: 09114...064

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vi er et par i starten av 40 årene, hun hadde langt nydelig hår. I årene vi har vært sammen har hun hatt noe kortere og lengre hår og mange forskjellige farger, men nå er det krise. Hun kom plutselig hjem uten å ha sagt noe til meg på forhånd om at hun skulle ha "konesveis". Det ble veldig stor kontrast fra langt lyst hår til heelt kort med rød farge. Klippen er også veldig kjærringaktig og hun ser veldig mye eldre ut

Kondolerer.

Anonymkode: 4ed95...878

• Liker 20
Skrevet
Minitroll skrev (11 minutter siden):

Synes ikke du skal si noe som helst, men kjøp heller en langhåret blond parykk som du pakker pent inn og overrasker henne med en dag til uken. Alle er opplært til å gå med de gavene man får, så hun bruker den garantert hver dag og vips: du har atter en gang en pen kone. 

😂

Anonymkode: e3902...034

• Liker 4
Skrevet

Herregud, må du spørre oss om dette?

Anonymkode: 4de89...5dc

Skrevet

Skjønner deg godt, jeg klipte meg kort og mannen min reagerte negativt. Hadde langt lyst velstelt hår, så plutselig bestemte jeg meg for å gjøre noe helt nytt. Det ble en kortkjerringaktig  bob frisyre og fargen ble mørk brun. Når jeg se på bilder fra den tiden så skjønner jeg at samboeren min regaerte som han gjorde. Nå har jeg tatt tiø fornuft og lar min lyse farhe få vokse ut og bli langt igjen. Syns du skal sifra hva du mener. Min mann var brutalt ærlig, og det funka faktisk.

Anonymkode: cd217...3db

• Liker 39
Skrevet

Er det krise? Forandret hun personlighet av å klippe håret kort og farge det rødt? Kan det hende det bare er uvant? 

Altså... det er ikke håret til dama du elsker, det er jo henne, så sorry ass, men suck it up. Spør hun deg kan du hinte i retning av at du liker det best langt, uten å si at du syns hun er stygg og ser gammel ut nå... 

Også anlegger du skjegg om du vil ha skjegg. Det er ditt valg, ikke hennes. På samme måte som at å klippe seg er hennes valg og ikke ditt.  

Anonymkode: fb6f7...48a

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså... det er ikke håret til dama du elsker, det er jo henne, så sorry ass, men suck it up. Spør hun deg kan du hinte i retning av at du liker det best langt, uten å si at du syns hun er stygg og ser gammel ut nå... 

Uansett hvor mye man elsker noen, så har det utseendet mye å si på om man finner partner attraktiv eller ikke

Anonymkode: 96e65...48d

• Liker 26
Skrevet

Jeg ville ikke gjort en sånn forandring uten å snakke med min partner. På samme måte som han spør om han er finest med eller uten litt skjegg eller hvordan jeg syns han er finest på håret.

Kan jo hende hun angrer selv, i så fall kan du tilby deg å spandere extensions på henne hvis du/dere har økonomi til det? Jeg hadde blitt evig takknemlig for et sånt forslag hvis jeg selv endte opp med en kort frisyre. Hvis hun derimot er strålende fornøyd så.. du venner deg kanskje til det? Syns uansett du skal være ærlig. Håret er et så stor del av utseendet at det må være lov å si fra.

På den andre siden - vi kvinner må jo bare godta det hvis mannen mister håret og utseendet da endres fullstendig.

Anonymkode: def96...fa2

• Liker 6
Skrevet

Jeg sier alltid til partner at han ikke får lov å ta skjegget. Det betyr ikke at han ikke absolutt ikke får lov :P  Han gjør da selvsagt det han vil selv, og jeg vet at han ikke liker å ikke ha skjegg. Det er selvsagt kun opp til han om han faktisk vil barbere det.

O du vil slutte å ta skjegget, så slutt da vel. Nå har hun allerede klipt seg, så det er ikke noe du kan gjøre med det. Sa du det på forhånd at du ikke likte den sveisen? Hvis ikke, kunne vel ikke hun vite at du var så i mot det? Alt du kan gjøre nå er å si at du likte det bedre før, men du kan ikke få håret hennes til å vokse fortere.

Anonymkode: 647f0...517

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...