AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Hei! Jeg bor i kollektiv og noen ganger klarer jeg bare ikke å gå ut på kjøkkenet for å lage meg mat når det er masse folk der. Sånn som i kveld har noen fest med masse folk, og jeg har vært sulten siden kl 19, men jeg klarer bare ikke gå å lage meg mat før de er gått. Trodde egentlig de bare skulle ha vors, men siden de er her fortsatt blir de her sikkert til kl 03 eller noe sånt. Er det noen som har tips til noe mat som kunne passe som middagsmat som jeg bare kan ha liggende på rommet til slike tilfeller? Jeg har ikke mulighet for å ha minikjøleskap eller vannkoker, men jeg har vask på rommet. Anonymkode: 8ae64...b6b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Hvorfor kan du ikke ha vannkoker? Ellers tror jeg du må tenke mat og ikke middag. Knekkebrød og annen tørrmat fungerer jo uten kjøleskap, frukt også Ellers tenker jeg at kollektiv ikke er greia for deg. Anonymkode: 4324b...71e 7
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei! Jeg bor i kollektiv og noen ganger klarer jeg bare ikke å gå ut på kjøkkenet for å lage meg mat når det er masse folk der. Sånn som i kveld har noen fest med masse folk, og jeg har vært sulten siden kl 19, men jeg klarer bare ikke gå å lage meg mat før de er gått. Trodde egentlig de bare skulle ha vors, men siden de er her fortsatt blir de her sikkert til kl 03 eller noe sånt. Er det noen som har tips til noe mat som kunne passe som middagsmat som jeg bare kan ha liggende på rommet til slike tilfeller? Jeg har ikke mulighet for å ha minikjøleskap eller vannkoker, men jeg har vask på rommet. Anonymkode: 8ae64...b6b Knekkebrød eller riskaker og tubeost, en liten boks leverpostei, makrell i tomat eller peanøttsmør, litt frukt. Papptallerkener eller tørkerull å ha det på + engangskniver Endret 18. september 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Spekemat og agurk, tomat, paprika (eller hva du liker) eventuelt flatbrød Brødskive med makrell i tomat (uåpna boks kan stå i romtemperatur Anonymkode: 74502...f60 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Bestille pizza og få den levert? Anonymkode: d038c...0c9 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor kan du ikke ha vannkoker? Ellers tror jeg du må tenke mat og ikke middag. Knekkebrød og annen tørrmat fungerer jo uten kjøleskap, frukt også Ellers tenker jeg at kollektiv ikke er greia for deg. Anonymkode: 4324b...71e Fordi det ikke er lov med vannkoker her i følge samskipnaden. Det er helt korrekt at kollektiv ikke er greia for meg, men jeg har ikke råd til noe annet. Klarer ikke å jobbe samtidig som jeg studerer, og selv om jeg jobber i feriene så er det ikke nok til husleie for å bo alene. Hvemsomhelst skrev (4 minutter siden): Knekkebrød eller riskaker og tubeost, en liten boks leverpostei, makrell i tomat eller peanøttsmør, litt frukt. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spekemat og agurk, tomat, paprika (eller hva du liker) eventuelt flatbrød Brødskive med makrell i tomat (uåpna boks kan stå i romtemperatur Anonymkode: 74502...f60 Takk for tips begge tre! Skulle helst hatt noe annet, da jeg ikke er så glad i den typen tørrmat, men siden alternativet er å gå sulten så er vel det det beste. Anonymkode: 8ae64...b6b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tips begge tre! Skulle helst hatt noe annet, da jeg ikke er så glad i den typen tørrmat, men siden alternativet er å gå sulten så er vel det det beste. Anonymkode: 8ae64...b6b Skulle selvsagt stå alle tre, men svarte først bare de to første, også kom det tredje svare mens jeg skrev😅 Anonymkode: 8ae64...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 Lykke til og jeg håper det går seg til med deg og kollektivet 🙂 Anonymkode: 4324b...71e 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #9 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bestille pizza og få den levert? Anonymkode: d038c...0c9 Det blir dessverre alt for dyrt, og da må jeg jo uansett ut på kjøkkenet. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lykke til og jeg håper det går seg til med deg og kollektivet 🙂 Anonymkode: 4324b...71e Tusen takk! Anonymkode: 8ae64...b6b
pia mater Skrevet 18. september 2021 #10 Skrevet 18. september 2021 Mulighet for å ha mikrobølgeovn på rommet? Kan lage havregrynsgrøt blant annet da. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #11 Skrevet 18. september 2021 pia mater skrev (6 minutter siden): Mulighet for å ha mikrobølgeovn på rommet? Kan lage havregrynsgrøt blant annet da. Nei, dessverre. Er ikke lov med noe slags "kjøkkenelektronikk". Anonymkode: 8ae64...b6b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #12 Skrevet 18. september 2021 Ellers er vel et alternativ å gå ut og hente seg mat i kjøleskapet. Du tenker nok mye mer på dette enn de gjør, så går nok helt fint. Blir enklere og enklere for hver gang du gjør det, lover jeg. Hilsen ei med lignende tanker. Anonymkode: 74502...f60 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #13 Skrevet 18. september 2021 Nøtter metter godt og kan oppbevares på rommet. Eneste negative er at det er litt dyrt i innkjøp for en student. Anonymkode: 9fb79...2e2 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #14 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ellers er vel et alternativ å gå ut og hente seg mat i kjøleskapet. Du tenker nok mye mer på dette enn de gjør, så går nok helt fint. Blir enklere og enklere for hver gang du gjør det, lover jeg. Hilsen ei med lignende tanker. Anonymkode: 74502...f60 Ja, altså jeg bryr meg jo ikke om hva de tenker, jeg bare syns det er helt utrolig ubehagelig. Det handler om meg, ikke om dem. Jeg må gå forbi alle for å komme til kjøleskapet og det er skikkelig trangt og lite, og jeg bare klarer ikke. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nøtter metter godt og kan oppbevares på rommet. Eneste negative er at det er litt dyrt i innkjøp for en student. Anonymkode: 9fb79...2e2 Blir kanskje litt vel kaloririkt å spise seg mett på, men hittil har jeg hatt potetgull liggende, så sånn sett er det vel bedre😅 Anonymkode: 8ae64...b6b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #15 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir kanskje litt vel kaloririkt å spise seg mett på, men hittil har jeg hatt potetgull liggende, så sånn sett er det vel bedre😅 Anonymkode: 8ae64...b6b Du blir mett av en mye, mye mindre mengde nøtter enn potetgull. Så vil si det er veldig stor forskjell i kaloriene når du ser på mengden du trenger å spise for å bli mett. Anonymkode: 9fb79...2e2 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #16 Skrevet 18. september 2021 Jeg ville brukt vannkoker. Lagd meg kjapp havregrynsgrøt med rosiner/eple, rett i koppen, nudler ol. Evt som noen nevner ovenfor makrell i tomat, tunfisk på boks med brød/smør, spekeskinke. Har de vannkoker på fellesen, kjøp en kjempestor kopp/bolle kok vann der og ta med inn på rommet. Har du hjemmelaget pizza, pai, eggestand i fryseren kan dette varmes i mikro om du har dette. Billig nøtteblanding, hjemmelaget fryst suppe som kan varmes opp i mikro.. Anonymkode: 37483...0aa
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #17 Skrevet 18. september 2021 Får du deg micro kan du lage microomelett, egg må ikke stå i romtemp, grønnsaker tåler også romtemp.. Microkake er også godt, lages lett med tørrvarer og egg.. Anonymkode: 37483...0aa
Meadow Skrevet 18. september 2021 #18 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei, dessverre. Er ikke lov med noe slags "kjøkkenelektronikk". Anonymkode: 8ae64...b6b Hvorfor? Bare tull. Kjøp deg vannkoker og rett i koppen! 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #19 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg ville brukt vannkoker. Lagd meg kjapp havregrynsgrøt med rosiner/eple, rett i koppen, nudler ol. Evt som noen nevner ovenfor makrell i tomat, tunfisk på boks med brød/smør, spekeskinke. Har de vannkoker på fellesen, kjøp en kjempestor kopp/bolle kok vann der og ta med inn på rommet. Har du hjemmelaget pizza, pai, eggestand i fryseren kan dette varmes i mikro om du har dette. Billig nøtteblanding, hjemmelaget fryst suppe som kan varmes opp i mikro.. Anonymkode: 37483...0aa AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Får du deg micro kan du lage microomelett, egg må ikke stå i romtemp, grønnsaker tåler også romtemp.. Microkake er også godt, lages lett med tørrvarer og egg.. Anonymkode: 37483...0aa Som jeg skrev så er det ikke lov med vannkoker eller micro på rommet. Meadow skrev (4 minutter siden): Hvorfor? Bare tull. Kjøp deg vannkoker og rett i koppen! Det vet jeg ikke, men Samskipnaden har skrevet det i kontrakten at det ikke er lov, og det står også at hvis man bryter noe i kontrakten så kan man kastes ut med en gang. Jeg vil jo helst ikke risikere å plutselig ikke ha noe sted å bo. Men jeg er absolutt enig i at det er ganske tullete. At jeg har en vannkoker på rommet skal jo ikke være mer farlig enn vannkokeren som er på kjøkkenet. Anonymkode: 8ae64...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #20 Skrevet 18. september 2021 Jeg ville kjøpt vannkoker men gjemt den i skapet når den ikke brukes.. tullete regel. Anonymkode: 37483...0aa 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå