Gå til innhold

Hvem av dere har IKKE tatt vaksine enda?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Gjest Sirisiri10
Viki6 skrev (Akkurat nå):

Kan jeg få spørre om hvordan dere som ikke er vaksinert lever? Tar dere noen spesielle forbehold i dagliglivet? 

Spriter henda, holde avstand, bruker munnbind der hvor det mange mennesker, reiser ikke, lite nærkontakt med andre, bortsett fra med de jeg trener lagsport med og bor med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viki6 skrev (1 time siden):

Kan jeg få spørre om hvordan dere som ikke er vaksinert lever? Tar dere noen spesielle forbehold i dagliglivet? 

Lever helt normalt, som i 2019. Bruker ihvertfall ikke maske, og har aldri gjort det heller.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (1 time siden):

Lever som før. Bruker ikke maske. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har valgt å se det an. Så jeg har ikke tatt.

Jeg har hele veien hatt medisinske og ikke-medisinske gode grunner til å ikke ta den. Og nei, jeg snakker ikke om antivax, selv om vaksinerte alltid har en tendens til å tro at det er det som er grunnen, mens de krever at jeg informerer dem om grunnene mine. Det gjør jeg aldri. Jeg har ingen opplysningsplikt ovenfor noen. 

Har veid mye for og imot iløpet av tiden på tross av mine grunner, men slik ting har utspilt seg så veier jeg stadig mer imot. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt. 

Har historie med anafylaksi. 

Samboer har tatt en dose , og fått påvist lave blodplater. 

Føler det er et skikkelig "pest eller kolera" - valg. Jeg går uvaksinert inn i høsten nå, og kommer sikkert til å få korona. Håper jeg ikke dør. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (17 timer siden):

Har ikke tatt. Mulig jeg tar den om noen år. Samboer har heller ikke tatt den. 

Samme her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rare tilbake meldinger fra vaksinerte altså 😅

Jeg har ikke tatt den sprøyta. Kanskje jeg må ta den til slutt, men enn så lenge avventer jeg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen i vår husholdning har tatt den. Attenåringen står på venteliste og skal ta den. Tolvåringen og fjortenåringen har fått tilbud via skolen, tolvåringen vil ta den, fjortenåringen vil ikke. Jeg og samboer har begge landet på at vi ikke ønsker vaksinen, av litt ulike årsaker. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Viki6 skrev (12 timer siden):

Følger alle smittevernreglene som anbefalt for uvaksinerte. Er nøye på håndhygiene/sprit inn og ut av butikker og holder 1-meters avstand. Holder meg ellers unna kjøpesentre, kollektivtransport og reising generelt. Bruker munnbind i butikker og alltid på jobb. I tillegg har jeg tilrettelagt arbeid med lite pasientkontakt. Ganske kjedelig å sitte på kontor nesten hele dagen, men skulle bare mangle. Er bare glad jeg har en støttende leder som tilrettelegger for meg og aldri har lagt press på meg om at jeg bør vaksinere meg. 

Snart kommer influensavaksinen og den skal jeg ta i år også:) 

Endret av Jullen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

robot91 skrev (15 timer siden):
Sitat

IRF anslår den totale dødeligheten i samfunnet, og ikke for enkeltindividet. Covid-19 er farligere for uvaksinerte, eldre mennesker enn influensa, men høy vaksineringsgrad og effektive vaksiner gjør at dødeligheten totalt sett nå er lavere enn for influensa under en vanlig influensasesong.

Et kjempeargument for å vaksinere seg. Covid er fremdeles farligere for enkeltindivider som ikke er vaksinert, men vaksinering gjør at problemet totalt sett for samfunnet er mindre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (14 timer siden):

Jeg har valgt å se det an. Så jeg har ikke tatt.

Jeg har hele veien hatt medisinske og ikke-medisinske gode grunner til å ikke ta den. Og nei, jeg snakker ikke om antivax, selv om vaksinerte alltid har en tendens til å tro at det er det som er grunnen, mens de krever at jeg informerer dem om grunnene mine. Det gjør jeg aldri. Jeg har ingen opplysningsplikt ovenfor noen. 

Har veid mye for og imot iløpet av tiden på tross av mine grunner, men slik ting har utspilt seg så veier jeg stadig mer imot. 

Du har ikke opplysningsplikt overfor noen. Samtidig fremstår det som et dårlig valg utad. Det er det tross alt for alle som ikke har klare medisinske grunner for å ikke ta vaksiner.

Å se det an er en utsettelse av det uunngåelige for de fleste. I praksis velger man å bli smittet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tatt. Har ikke hatt tilgang enda.

Tar den så fort jeg får tilbud. Vurderer å reise tilbake til Norge kun for å få vaksinen.

Blir lettere å reise rundt i verden når man kan bevise at man har tatt den.

Er på ingen måter skeptisk til eventuelle bivirkninger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...