AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Jeg er ikke veldig langt på vei, og kommer meg på jobb hver dag, jobber innen helse og der kan det jo være noen inntrykk som trigger kvalmen, men det har gått bra til nå. Sjefen er allerede informert. Vi skal ha et personalmøte, jeg vil da være omtrent 3 mnd. På vei, og lurer på om jeg skal informere alle da, litt for at alle får høre det fra meg, men har ingen planer om å informere hele familien enda, så er det dumt? Har vært på ul og sett et dunkende hjerte, og da i følge gyn er sjansen for spontanabort 2-3% Når sa dere i fra? Har holdt på å forsnakke meg en del allerede 🙈 Anonymkode: a2f62...984
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Hadde sagt det. Hvis det mot formodning skulle gå galt så har du forståelse. Del både e gleder og sorger. Anonymkode: 3d76d...a26 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde sagt det. Hvis det mot formodning skulle gå galt så har du forståelse. Del både e gleder og sorger. Anonymkode: 3d76d...a26 Ja, er det jeg tenker litt på også Anonymkode: a2f62...984
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Ville venta til etter ul i uke 18-20. det gjorde jeg Anonymkode: d768e...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Jeg fortalte ledelsen tidlig, annonserte aldri graviditetene mine til kollegaer, men jeg fortalte elevene mine (er lærer) ca i uke 22 med første da det ble synlig. Så plukket bare kollegaer det opp/så det etterhvert. Ikke alle som fikk det med seg eller er så observante dog, husket spesielt en mannlig kollega som spurte hva jeg skulle i høstferien og ble helt forskrekket da jeg sa jeg skulle føde 😆 Med andre var jeg veldig dårlig og hadde meget tydelig bekkenløsning fra uke 16 så der var det helt tydelig for de fleste tidlig. Jeg måtte også ha mye tilrettelegging som gjorde at det var helt opplagt at jeg var gravid uten at jeg sa det. Jeg har ingen problemer med at jungeltelegrafen gjør jobben og syntes det ble for kleint å skulle gjøre noe ut av det. Folk blir jo gravide hele tiden på en arbeidsplass så er liksom ikke en stor greie. Har hatt mange gravide kollegaer og kun opplevd en gang at noen fortalte om det i plenum, og da ble det veldig kleint 🤦 Men om det er viktig for deg å skulle fortelle selv og du er dårlig og må tas hensyn til, kan du jo be møteleder om å få ordet for å fortelle årsaken. Da blir det jo saklig ihvertfall. 😊 Ellers ville ventet til rutineultralyden hvis du klarer, også bare fortalt det til de du jobber med når du ser de fortløpende, så blir det en mer naturlig samtale enn en annonsering. Før rutineultralyd føler jeg at det er så lite å fortelle de som syntes sånt er stas og har mye spørsmål. Etter rutineultralyden vet man mer, som om ting ser bra ut, kjønn og endelig termindato. :). Anonymkode: ab4cb...353 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 Jeg fortalte det ti sjefen min etter ultralyd i uke 13 fordi jeg ikke enda var blitt vaksinert grunnet graviditeten og derfor helst ikke ønsket en jobbreise til et smitteutsatt sted. Nevnte det for to kollegaer etter det også, i en forbindelse hvor det var naturlig å si det. Han ene nevnte vel noe ala «bare vent til du får barn, da…», så svarte jeg at det nok ikke ble så lenge til jeg fikk oppleve akkurat det, siden jeg har termin i mars. Jobber kun med menn (på min gruppe), så må innrømme at jeg ikke har følt for å annonsere det/snakke om det. Anonymkode: d93f0...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 Fortalte de første kollegaene i uke 7. Sjefen fikk vite det i uke 8, pga litt tilrettelegging som ble nødvendig. Jeg for min del ser ikke poenget med å vente så lenge. Vet selv at jeg ønsker å snakke om vanskelige ting også, så hvis det hadde gått dårlig ville jeg delt det også. Men jeg ville aldri sagt det til alle på et møte. Det synes jeg høres såå kleint ut 😅 Anonymkode: 99f17...a08 1
Amatariel Skrevet 20. september 2021 #8 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 22.59): Ville venta til etter ul i uke 18-20. det gjorde jeg Anonymkode: d768e...cf6 Jeg også.
Daria Skrevet 20. september 2021 #9 Skrevet 20. september 2021 Trenger kollegaene vite det? Eller for å spørre på en annen måte - preger det innsatsen din på jobb? Vil du trenge at de tar hensyn/tilrettelegger på noe vis? Hvis ikke ville jeg bare fortalt det litt her og der etter hvert som det falt seg naturlig. Jeg gleder meg jo på vegne av kollegaer når de skal ha barn, men jeg ville synes det var veldig merkelig om de annonserte det i plenum med mindre det var en relevant grunn til det. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #10 Skrevet 20. september 2021 Jeg fortalte det ikke før uke 20, og det føltes veldig seint. Jeg var vikar og ville ikke ødelegge sjansene mine for videre kontrakt, men når jeg til slutt sa det føltes det feil ut det og. Forrige graviditet fortslte jeg det ved sykemelding i uke 10 eller noe på en arbeidsplass og til en kollega, som sladret videre til ledelsen, uke 12 pluss minus. Det var helt ok i grunn. Anonymkode: b524b...1f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå