Gå til innhold

Kræsjet hardt inn i armlenet på bussetet (gravid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle flytte meg i bussen og var på vei da bussjåføren bråbremset, så jeg kræsjet ganske hardt inn i armlenet, rett ved navlen. Jeg er i uke 18, og kjenner godt livmoren ligger akkurat der. Også har jeg foranliggende morkake.

Er det noe jeg bør oppsøke lege for, eller skal jeg bare se det an? Jeg kjenner det gjør vondt nå, sånn det pleier å gjøre når man slår seg.

Anonymkode: 20c66...bf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt uke 18 er toppen av livmoren din rundt navlen. Så barnet litt nok trygt og fint under der. Det er utrolig hvor beskyttet den lille ligger inni magen din.

Jeg var gravid, med en spinnvill 2-åring som sparket, klatret og herjet på meg all day every day. Og alt var bare fin fint med babyen på innsiden. Kan gjerne ikke sammenlignes med din situasjon, men jeg tror ikke du trenger å være bekymret. Fælt å si det, men er dessverre ikke noe helsevesenet kan gjøre til eller fra på det tidspunktet uansett - men dersom du kjenner på veldig uro rundt det. Ta kontakt med fastlege/jordmor og høre hva de har å si 👍

Anonymkode: 2acc3...91e

Skrevet

Ja, du skal alltid kontakte noen ved slag eller fall, men du er i uke 18 så vet ikke om fødeavdelingen er rett å ringe. De kan du egentlig ikke kontakte før uke 23. 

Anonymkode: 2ff7b...a1f

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ultralyd på torsdag, så jeg får bare vente og se. Det er jo som det blir skrevet, at det er ikke noe de får gjort nå uansett.

Kjenner jeg er bekymret da😥

Skrevet

Hvis du er bekymret så ta en telefon til føden, heller en telefon for mye enn for lite - uansett om du «kun» er 18 uker 

Anonymkode: c9b8a...8f6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ultralyd på torsdag, så jeg får bare vente og se. Det er jo som det blir skrevet, at det er ikke noe de får gjort nå uansett.

Kjenner jeg er bekymret da😥

Jeg vil anbefale deg å bestille legetime. Bare for å få tryggheten på at ting er greit. Ikke særlig å gå helt til torsdag med bekymring. Ring fastlegen eller jordmor på mandag.

Anonymkode: 0ae2f...a17

Skrevet

Jeg har en doppler, kanskje jeg bare skal lytte igjen selv om jeg gjorde det tidligere i dag. Det er vel det de kommer til å gjøre hos legen også?

Skrevet

Først av alt - kontakt føden hvis du er bekymret. Det er bedre å kontakte de en gang for mye, enn en gang for lite. Og for det andre - ikke stol for mye på doppleren, bedre å få fagfolk til å ta en ordentlig titt hvis du er bekymret. 

Anonymkode: 4a3d3...28e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har en doppler, kanskje jeg bare skal lytte igjen selv om jeg gjorde det tidligere i dag. Det er vel det de kommer til å gjøre hos legen også?

Logg av KG og ring fødeavdelingen!

Anonymkode: 3eae6...1d5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skulle flytte meg i bussen og var på vei da bussjåføren bråbremset, så jeg kræsjet ganske hardt inn i armlenet, rett ved navlen. Jeg er i uke 18, og kjenner godt livmoren ligger akkurat der. Også har jeg foranliggende morkake.

Er det noe jeg bør oppsøke lege for, eller skal jeg bare se det an? Jeg kjenner det gjør vondt nå, sånn det pleier å gjøre når man slår seg.

jeg tenker er du usikker så er ddt bedre å kontskte lege en gang for mye enn en gang for lite. Er vondt å være bekymret for den lille i magen og være redd for at noe har gått galt 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

drit i doppleren. Du kommer til å få hetta dersom du ikke hører hjertelyden. Er ikke alltid man hører den selv om ingenting er galt, men så får man panikk om man ikke hører den

• Liker 3
Skrevet

Jeg dropper doppler for nå. Det er bare 5 dager til ultralyd. Jeg leser at føden kan du kontakte etter du har fått fødeplass, og det har jeg ikke enda. Jeg har heller ikke fått noe annen kontaktinformasjon til de. Det er ikke noe de kan gjøre fra eller til så tidlig, så jeg må bare smøre meg med tålmodighet, kanskje ta det litt roligere, og håpe på det beste på ultralyden neste uke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Logg av KG og ring fødeavdelingen!

Anonymkode: 3eae6...1d5

Nei, man ringer ikke fødeavdelingen i uke 18. De fleste har ikke engang fått fødeplass på det tidspunktet.

Anonymkode: 54603...e04

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, man ringer ikke fødeavdelingen i uke 18. De fleste har ikke engang fått fødeplass på det tidspunktet.

Anonymkode: 54603...e04

Nettopp. Hadde dette vært etter uke 24 hadde jeg ikke nølt en gang med å ringe. Men siden jeg ikke er kommet dit så synes jeg det er fint å høre litt erfaring.

Skrevet

Hva med å ringe fødeavdelingen for å SPØRRE hva du skal gjøre? Det er faktisk innenfor! Du har skadet deg og skal ikke vente i 5 dager. 

Anonymkode: 2ff7b...a1f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...