AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Hvor mye koster det å varme opp en leilighet på 45 kvm med vannbåren varme i alle oppholdsrom? Er det billigere å varme leiligheten med det, enn å bruke liten elektrisk ovn? sånn med tanke på strømregning per måned. Anonymkode: ed26a...64a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Ja selvfølgelig, vi har historiens dyreste strømpriser og du lurer på dette..... Anonymkode: 1cced...8b6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja selvfølgelig, vi har historiens dyreste strømpriser og du lurer på dette..... Anonymkode: 1cced...8b6 Hva svarer du selvfølgelig på? Jeg spør om jeg burde slå av vannbåren varme i gulv, og heller bruke elektrisk ovn. Eller om jeg burde slå av ovnen og varme opp med vannbåren varme i gulvet. For et av de alternativene er kanskje billigere enn den andre og det er det jeg spør om. Hvilke av de to er billigst. Hva har det med at vi nå har "historiens dyreste strømpriser"? -TS Anonymkode: ed26a...64a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva svarer du selvfølgelig på? Jeg spør om jeg burde slå av vannbåren varme i gulv, og heller bruke elektrisk ovn. Eller om jeg burde slå av ovnen og varme opp med vannbåren varme i gulvet. For et av de alternativene er kanskje billigere enn den andre og det er det jeg spør om. Hvilke av de to er billigst. Hva har det med at vi nå har "historiens dyreste strømpriser"? -TS Anonymkode: ed26a...64a Spørs hvilken varmekilde som fyrer din vannbårne varme, hvor store akkumulatortankene er, osv. Anonymkode: 86855...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Altså vannbåren gulvvarme blir aldri dyrere enn elektrisk oppvarming siden den dyreste kilden du kan varme opp vannet med er... strøm. Anonymkode: ea9c7...f70 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 I vinter så var prisene på strøm latterlig billige så da tapte vi på å bruke vannbåren varme men dette året vil vi nok tjene på det. Tenker de som switcher mellom strømmen og gassen her i blokkene vil være mer påpasselige og siden strømmen er så dyr. Anonymkode: 6a6ec...db3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Altså vannbåren gulvvarme blir aldri dyrere enn elektrisk oppvarming siden den dyreste kilden du kan varme opp vannet med er... strøm. Anonymkode: ea9c7...f70 Det kan det fort bli, da det ikke bare er gulvet i rommet som skal varmes opp på denne måten. Det er rør, tanker, osv. Det forsvinner energi i varmetap der også. Kilden som varmer opp vannet kan også være ved som koster mer enn strøm. Anonymkode: bc131...65b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 Hva er det som varmer opp vannet? Vi har varmepumpe som varmer opp vannet, og det blir billigere enn elektriske ovner. Varmepumpe blir mindre effektive de aller kaldeste dagene så har peis i tillegg. Anonymkode: 1080f...3f0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå