Gå til innhold

Bygge på enebolig, erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å lage en ny leilighet vegg i vegg på boligen min. Tenker mellom 55-60 kvadratmeter. Et familiemedlem vil være med å finansiere. 

Noen som gjort dette før? Og hvor mye må man regne med å betale? Nå skal det sies at dette akkurat har vært luftet og vi har ikke 100% bestemt oss for noen ting. 

Anonymkode: 9c24a...0c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bygde kun på 35 kvm, leide inn et firma som tok seg av alt så vi slapp å koordinere med graver, snekkere, elektriker, rørlegger osv. Totalt ink nytt kjøkken og hvitevarer og arkitekt for å ta seg av tegninger og søknad til kommunen, havnet vi på rundt 700.000. 

Finansierte ved å øke boliglånet. 

De fleste firmaer tilbyr gratis befaring inkl en ca pris. Ville fått flere firmaer på besøk for å høre, og evt høre litt rundt etter erfaringer. 

Anonymkode: cc9f0...f79

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi bygde kun på 35 kvm, leide inn et firma som tok seg av alt så vi slapp å koordinere med graver, snekkere, elektriker, rørlegger osv. Totalt ink nytt kjøkken og hvitevarer og arkitekt for å ta seg av tegninger og søknad til kommunen, havnet vi på rundt 700.000. 

De fleste firmaer tilbyr gratis befaring inkl en ca pris. Ville fått flere firmaer på besøk for å høre, og evt høre litt rundt etter erfaringer. 

Det må være mange år siden 😏

Jeg tviler på at man får det under 1 million,  kanskje 1,6-1,8. Det lå nettopp en lignende tråd ute, let litt på siden så finner du den.

Anonymkode: c6613...144

Skrevet

På hus-forumet mener jeg den tråden lå.

Anonymkode: c6613...144

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare 700 000? Det var mindre en det jeg regnet med. Jeg tenkte vel 1.5M. 

Anonymkode: 9c24a...0c6

Skrevet

Det er jo helt umulig å svare på. Hva trengs av grunnarbeid f.eks? 
Spør noen firma om tilbud, ikke KG. Hva andre har betalt er jo helt uvesentlig.

Anonymkode: 1e530...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...