Gå til innhold

100000 kanaler på Tunein.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare elsker at dette finnes. Man har tilgang til alt dette gratis. Med mulighet i appen for å caste lyden til mine Google-høyttalere også, er verden bortimot perfekt.

All den musikken, ulike sjangre døgnet rundt, året rundt.

Fantastisk:-)

Anonymkode: 9a577...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det faktisk mange slike apper, selv om tunein er en av de mest kjente.

Skrevet

100.000 kanaler - hvor mange av dem får man egentlig bruk for ...?

Beklager at jeg sier det, men i mine ører høres dette omtrent ut som folk som snakker om hvor mange millioner sanger man kan finne på Spotify, men spørsmålet er om man får tid til å høre på dem alle - tatt i betraktning av at døgnet bare har 24 timer.

I motsetning til film er noe som kjennetegner en god sang at man kan høre den gang på gang uten å bli lei, og i så fall ser jeg ikke helt hensikten med å velge bort en tidløs klassiker til fordel for en tilfeldig sang som går inn det ene øret og ut det andre; må man vel høre på ny musikk hele tiden for å ha glede av musikken?

Problemet med å ha mange sanger å velge mellom og velge litt her og litt der, ser man i forholdet til ny musikk idag - mens det før i tiden var albumet som stod i sentrum, og man fikk et forhold til helheten i dette - med sine sterke og svake sider - virker det som om man nå for tiden stort sett bare fokuserer på enkeltsanger, noe som kommer tydelig frem i Spotifys spillelister, eller da man for noen år siden ga ut en "best of"-plate av Pink Floyd - som gir omtrent like mening som å lage et 50 siders "best of"-hefte av Jens Bjørneboes forfatterskap, og plukke ut noe her, og noe der.

Hva skal jeg vel med millioner av sanger - ett godt album er nok, og jeg vil ha glede av det resten av livet.

- B.

Anonymkode: 0e68d...45b

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

100.000 kanaler - hvor mange av dem får man egentlig bruk for ...?

Beklager at jeg sier det, men i mine ører høres dette omtrent ut som folk som snakker om hvor mange millioner sanger man kan finne på Spotify, men spørsmålet er om man får tid til å høre på dem alle - tatt i betraktning av at døgnet bare har 24 timer.

I motsetning til film er noe som kjennetegner en god sang at man kan høre den gang på gang uten å bli lei, og i så fall ser jeg ikke helt hensikten med å velge bort en tidløs klassiker til fordel for en tilfeldig sang som går inn det ene øret og ut det andre; må man vel høre på ny musikk hele tiden for å ha glede av musikken?

Problemet med å ha mange sanger å velge mellom og velge litt her og litt der, ser man i forholdet til ny musikk idag - mens det før i tiden var albumet som stod i sentrum, og man fikk et forhold til helheten i dette - med sine sterke og svake sider - virker det som om man nå for tiden stort sett bare fokuserer på enkeltsanger, noe som kommer tydelig frem i Spotifys spillelister, eller da man for noen år siden ga ut en "best of"-plate av Pink Floyd - som gir omtrent like mening som å lage et 50 siders "best of"-hefte av Jens Bjørneboes forfatterskap, og plukke ut noe her, og noe der.

Hva skal jeg vel med millioner av sanger - ett godt album er nok, og jeg vil ha glede av det resten av livet.

- B.

Anonymkode: 0e68d...45b

Poenget med Tunein for min del, er at det er mange kanaler som spiller akkurat den type musikk og sjanger som jeg er ute etter der og da.

F.eks om jeg vil ha rolig jazz, er det bare å søke etter "smooth jazz". Eller om jeg er i krigshumør, "progressive metal". Alt dette kommer da opp som perler på en snor.

Å høre på en og samme sang gang på gang uten å bli lei, er ikke noe for meg.

Jeg har self Spotify også, men vil ikke at alle disse typer musikk skal komme opp der som forslag pga at jeg hører på dem. Spotify bruker jeg bare til en type musikk.

Skrevet
Michaelhe skrev (16 timer siden):

Det faktisk mange slike apper, selv om tunein er en av de mest kjente.

Ingen caster så bra som Tunein.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ingen caster så bra som Tunein.

Den er veldig bra, ikke tvil om det det. Men hva med radio.net eller en av de andre store?

Skrevet
Michaelhe skrev (2 timer siden):

Den er veldig bra, ikke tvil om det det. Men hva med radio.net eller en av de andre store?

Jeg ser ikke hva de gjør bedre enn Tunein?

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg ser ikke hva de gjør bedre enn Tunein?

Kanksje ikke bedre, det er kanskje ikke mulig, men like bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...