AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Etter at barna nå er flyttet ut planlegger jeg å lage gjesterom av et av soverommene. Det er ikke stort, men plass til en 120 seng. Hva ville du synes var et bra gjesterom? Jeg tenker å la fargene være som de er, det ble malt for et par år siden og fargene er fine. Jeg tenker å ha en stol, kanskje en liten kommode eller skap. Noen bilder på veggene. Ønsker tips til stæsj og andre ting du som gjest ville syntes var hyggelig 😊 Anonymkode: 817e1...1a8 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 En liten hylle med et par bøker hadde vært fint, og en klokke (må ikke tikke!). Ekstra pute og et pledd tilgjengelig. Anonymkode: f1ec3...942 2
Pappi Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Nattbord og noe å legge fra seg/henge opp ting på. 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #4 Skrevet 19. september 2021 En knaggrekke, så man kan henge genser/veske/klær ol. Litt høyere terskel for å legge i kommode når jeg er på kort overnattingsbesøk, men knagg er ryddig og fint. Rullgardin/persienner/mørke gardiner så det blir mørkt på natten. Anonymkode: 31b9b...bb2 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #5 Skrevet 19. september 2021 Kommode ville jeg trodd var privat, så gå heller for knagger og en fin benk man kan sette sekk/bag på. Setter og pris på at det er enkelt å finne et sted å lade mobil eller nettbrett. Anonymkode: 3568c...1ca 5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #6 Skrevet 19. september 2021 Holder på med det samme selv Vi har en kommode der inne hvor vi har ekstra håndkler og sånn til gjester. God plass oppå kommoden. Skal kjøpe nattbord (med leselys) og et speil til å ha på veggen, og så har vi to bilder vi skal henge opp. Knagger var god ide! Ellers blir det nok bare den klassiske stolen, og kanskje et par små stearinlys. Vi er minimalister og liker ikke å overfylle. Selv syns jeg det er smått irriterende på gjesterom hvor alt er fullt med dill så man ikke kan bruke andre flater enn sengen. Derfor både nattbord og kommode uten pynt Anonymkode: 2e383...5f6 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #7 Skrevet 19. september 2021 Ha wifi passordet tilgjengelig og skrevet ned for gjester. Anonymkode: 31b9b...bb2 5
Ullvott Skrevet 19. september 2021 #8 Skrevet 19. september 2021 Enig med de andre når det gjelder kommode eller skap: det bruker i alle fall aldri jeg når jeg er på et kort besøk hos noen. Jeg ville trodd at det var privat. Hvis du derimot pleier å ha gjester som er der ganske lenge om gangen (f.eks mer enn en uke), kan det kanskje passe. Ting jeg setter pris på: nattbord/noe ved sengen som man kan legge fra seg mobil og smykker på, sengelampe, stikkontakter til lading av telefon, pc, nettbrett, noe å sette fra seg bagasjen på, knagger til å henge opp litt tøy på, speil, en kleshenger eller to til å henge opp bluser/småpent tøy (trenger ingen egen klesstang til dette så lenge det er plass nok på knaggene til å henge hengere) En stol på rommet kan se koselig ut, men jeg er i tvil om jeg ville brukt den. Som gjest er det heller sjelden jeg "trekker meg tilbake" til gjesterommet for lengre tider av gangen, og da kan jeg like gjerne oppholde meg i sengen. Av samme grunn ser jeg heller ingen grunn til å ha stearinlys på gjesterommet. 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): En liten hylle med et par bøker hadde vært fint, og en klokke (må ikke tikke!). Ekstra pute og et pledd tilgjengelig. Anonymkode: f1ec3...942 Takk 😊 Har en hylle, men den er for smal til bøker. Har tenkt å sette litt pynt der (ikke for mye) og kanskje ei bok på et lavt skap jeg har planlagt å ha på rommet. Har en stor hotellpute i senga, et pledd var et godt tips. ts Anonymkode: 817e1...1a8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 Pappi skrev (19 timer siden): Nattbord og noe å legge fra seg/henge opp ting på. Takk 😊 Skal se om jeg finner et lite bord som kan brukes som nattbord, de nattbordene jeg har sett er ganske ruvende. Har knaggenes på baksiden av døra. ts Anonymkode: 817e1...1a8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En knaggrekke, så man kan henge genser/veske/klær ol. Litt høyere terskel for å legge i kommode når jeg er på kort overnattingsbesøk, men knagg er ryddig og fint. Rullgardin/persienner/mørke gardiner så det blir mørkt på natten. Anonymkode: 31b9b...bb2 Takk 😊 Lystett rullegardin og gardiner er allerede på plass. Samme er knagger. ts Anonymkode: 817e1...1a8 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 Ullvott skrev (39 minutter siden): Enig med de andre når det gjelder kommode eller skap: det bruker i alle fall aldri jeg når jeg er på et kort besøk hos noen. Jeg ville trodd at det var privat. Hvis du derimot pleier å ha gjester som er der ganske lenge om gangen (f.eks mer enn en uke), kan det kanskje passe. Ting jeg setter pris på: nattbord/noe ved sengen som man kan legge fra seg mobil og smykker på, sengelampe, stikkontakter til lading av telefon, pc, nettbrett, noe å sette fra seg bagasjen på, knagger til å henge opp litt tøy på, speil, en kleshenger eller to til å henge opp bluser/småpent tøy (trenger ingen egen klesstang til dette så lenge det er plass nok på knaggene til å henge hengere) En stol på rommet kan se koselig ut, men jeg er i tvil om jeg ville brukt den. Som gjest er det heller sjelden jeg "trekker meg tilbake" til gjesterommet for lengre tider av gangen, og da kan jeg like gjerne oppholde meg i sengen. Av samme grunn ser jeg heller ingen grunn til å ha stearinlys på gjesterommet. Takk 😊 Speil har jeg faktisk ikke tenkt på, bra tips 👍🏻 ts Anonymkode: 817e1...1a8
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #13 Skrevet 19. september 2021 Hvis kommode (som kan være praktisk), så bør du huske å si noe om at den er tom og at de bare må bruke den. Ellers tenker de fleste nok at de ikke bør røre den. Anonymkode: b1c7b...067
Kittykat Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 Når barna våre flytter ut, så skal iallefall et av rommene bli gjort om til et gjesterom. Som andre nevner, så ville jeg hatt en kommode eller et skap, knagger på veggen, et nattbord (gjerne med skuff) hvor man kan legge fra seg mobil og andre småting, et speil, stikkontakter som er lett tilgjengelige o.l.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #15 Skrevet 19. september 2021 Jeg har skap langs den ene veggen og det ligger det et par ekstra puter, et pledd, håndklær osv. Resten av skapet er oppbevaring for andre ting. Når det kommer gjester så skyver jeg skapdøra opp og sier ifra at det bare er å bruke av det som er der. Ellers i rommet har jeg senga (selvfølgelig 😄), nattbord med lampe og et par bøker. På baksiden av døra henger det noen knagger. Siden det er litt gulvkaldt så har jeg et teppe på gulvet og en liten kurv tøfler (har en mormor som elsker å strikke og tove tøfler 😍) Anonymkode: fb1d8...2bd
DrueSmoothie Skrevet 20. september 2021 #16 Skrevet 20. september 2021 (endret) På gjesterommet mitt har jeg en dobbeltseng og en lenestol. Stolen fungerer nok mest i praksis til å ha ett sted å legge fra seg klær etc. Vedsidenav sengen er det nattbord på begge sider med hver sin lille lampe. I tillegg står det en kommode der, som jeg selv har bla sengetøy i . Gjester bruker jo som regel ikke sånt da de bare er der en dag eller 2. Skulle noen være der over lengre tid vil jeg i så fall kunne rydde ut av denne Oppå kommoden står en ramme med navn og passord til WiFi`en i huset, samt en liten kurv med småflasker med shampoo, såpe, håndkrem etc Pluss at det ligger klut og ett håndkle fremme gjestene kan bruke. De fleste har jo med seg shampoo etc, men da jeg så noen som hadde gjort det sånn så så det så hyggelig ut at det ville jeg også gjøre. Og skal jeg ut å reise, er det fint for min del å ha litt sånt liggende i reisestørrelser uansett Endret 20. september 2021 av DrueSmoothie 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå