AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Hunden min må opp i vekt men hvordan får jeg han opp i vekt når han nekter å spise opp maten sin? Har prøvd mange forskjellige merker og typer. Anonymkode: 65693...f1a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Hunden får flere måltider hver dag. Og jeg tar bort den maten han ikke spiser til hvert måltid. Anonymkode: 65693...f1a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Hvorfor må den opp i vekt? Har du fått beskjed av dyrlege at den er undervektig? Anonymkode: 11cb4...cf6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Har du forsøkt vom og hundemat med noe vanlig tørrfôr? Anonymkode: 5de3b...cb4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Ja. Han er undervektig. Har prøvd vom men siden fryseren min er liten så bør jeg mest tørr for. Han liker menneskemat som pølser, skinke, kylling ol. Men er det bra å gi menneskemat? Anonymkode: 65693...f1a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Han er undervektig. Har prøvd vom men siden fryseren min er liten så bør jeg mest tørr for. Han liker menneskemat som pølser, skinke, kylling ol. Men er det bra å gi menneskemat? Anonymkode: 65693...f1a Prøv Norwegian polar. Det er kokt kjøtt med addet fiber etc. Liker hunden pølser, så liker den garantert Norwegian polar. Konsistensen minner om grov leverpostei. De kommer i pakker på 20kg. Hver 20kg pakke består av 1kg blokker (man bruker en hammer og en kniv til å skille de fryste blokkene fra hverandre). Jeg har en liten fryser med 3 skuffer, og 20kg med Norwegian polar tar 2 skuffer. 1kg med Norwegian polar inneholder 5-6000 kalorier, så det er ikke vanskelig å øke vekten med det. Bedre pels, avføring bare én gang om dagen, flotte tenner og godt med energi er bare noen av det jeg har sett på mine hunder etter at jeg skiftet over til Norwegian polar. En tint blokk varer 8 dager i kjøleskapet. Anonymkode: 254d0...566
Julie Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 Prøv ut Royal Canin 4800 ispedd litt storfevom.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 Hvis han MÅ opp i vekt så kan du prøve valpefor en periode om du ikke får den til å spise høy energi for eventuel. Anonymkode: 11cb4...cf6
Troyamin Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja. Han er undervektig. Har prøvd vom men siden fryseren min er liten så bør jeg mest tørr for. Han liker menneskemat som pølser, skinke, kylling ol. Men er det bra å gi menneskemat? Anonymkode: 65693...f1a Hva er veterinærens anbefalinger? 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 Har du prøvd å blande noe i tørrforet? Her blir hundene veldig ivrige hvis jeg bruker vom, våtfor, kattemat, middagsrester osv i maten deres. Jeg legger frosne vom kjøttboller i en skål med litt varmt vann før det gis til hundene, trenger ikke mer en 2-3 for å gjøre maten mer spennende. Og så lenge det er kokte grønnsaker eller rent kjøtt uten krydder/bein så er det helt fint å gi. Enkelte ting som f.eks løk gir jeg ikke, men du kan finne info om hvilke grønnsaker som hunden tåler på nettet. Og så er det viktig å ta hensyn hvis hunden har allergier, men mine hunder spiser det meste og jeg gir alltid små mengder spesielt i starten. Anonymkode: a0957...bf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå