minienthe Skrevet 27. september 2005 #1 Skrevet 27. september 2005 Satt og leste litt i forumet og fant ut at jeg skulle legge ut dette spørsmålet. Angående barn... jeg har forlengst funnet ut at jeg ikke er typen til å få barn, egentlig av to hovedgrunner og det er mest pga det jeg velger å kalle ammeangst. tanken på at et barn skal "sutte" på mine pupper finner jeg rett og slett frastøtende, jeg reagerer ikke sånn hvis jeg ser andre kvinner gi mat, det gjelder kun meg selv. den andre grunnen er ren skjær fødselsskrekk er det flere som har opplevd denne følelsen ? jeg legger ikke ut denne tråden for å bli rakket ned på da jeg faktisk har lurt ganske lenge på om flere har hatt denne følelsen av at "jeg er ikke noe vandrende meieri" selv om det faktisk er det en er da og nei, jeg har ikke lagt inn silikon eller noe... er helt naturlig
Gjest Violetta Skrevet 27. september 2005 #2 Skrevet 27. september 2005 Først: Du er ikke nødt til å amme. Mange barn blir aldri ammet, og de er sunne og friske og oppegående likevel. Det er veldig mye fokus på hvor bra det er å amme nå, men man er jo langt fra nødt om man ikke føler for det! Når det gjelder angst for å føde finnes det mye hjelp for det og. Jeg tror det er veldig vanlig, spesielt for førstegangsfødende, å være redd for det som kommer. Jeg ville ikke latt dette stoppe meg fra den gleden det er å få barn, om det ikke er annet som stopper deg. Jordmødre og annet helsepersonell gjør det de kan for å hjelpe deg, og du har ni måneder til å forberede deg på en fødsel etter at du er blitt gravid. Da kan du snakke med en jordmor om din redsel, og hun vil hjelpe deg gjennom det. Hun har helt sikkert opplevd slikt før.
Chiquita Skrevet 27. september 2005 #3 Skrevet 27. september 2005 Tja, jeg så heller ikke helt frem til at noen skulle "sutte på mine pupper" - for meg er bryster ganske privat. Men når Lillebanan først kom så var det egentlig ganske greit. Jeg storkoste meg ikke nei, men det var heller ikke forferdelig. Og ja - da jeg sluttet å amme da Lillebanan var 5 mnd gammel, så var det også litt trist. Selv om jeg var glad for "å få brystene mine tilbake igjen". Dette tror jeg varierer fra person til person, og du er neppe den eneste som føler det på den måten?
minienthe Skrevet 27. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2005 noe lettet.. men føler meg litt snål fordet.. og hvis noen lurer, jeg er 25 år
Fibonacci Skrevet 27. september 2005 #5 Skrevet 27. september 2005 Gjør det som føles naturlig for deg - det kan godt hende du tenker annerledes når/hvis du en gang får barn! Veldig greit å amme hvis man får det til, det er en kosestund, som jeg kommer til å savne når det er over! Fødselsangst er ganske utbredt tror jeg . men hva er du mest redd for? Smertene eller det å utsette "området" der nede for store påkjenninger/forandringer? Jeg har bare dette å si ellers: kroppen din er laget for det. Den vet hva den skal gjøre. Og det finnes både epidural og mye annet fint for å lindre smertene! Er det bare dette med amming og fødselsangst som gjør at du ikke vil ha barn?
minienthe Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2005 vet egentlig ikke, føler meg absolutt ikke voksen nok til ansvaret og vet ikke om jeg noensinne vil føle meg voksen nok til det. har for mye lopper i blodet rett og slett. det som er litt synd er at jeg opplever stadig at folk "presser" meg med tanke på alder osv og dette gjør jo at jeg får enda mer fnatt. jeg lar meg absolutt ikke presse til en sånn beslutning men at de i det hele tatt prøver gjør meg irritert.
Tusenfryd Skrevet 1. oktober 2005 #7 Skrevet 1. oktober 2005 Jeg synes ikke du skal tenke så mye på amming og fødsler jeg, men henge ved det du selv sier, at du ikke er klar. Det holder i massevis og mange har noe å lære der. Bra du ikke lar deg presse.
Gjest Englepussig Skrevet 1. oktober 2005 #8 Skrevet 1. oktober 2005 Kjenner meg litt igjen jeg. Er 26 og føler meg heller ikke moden for barn. Elsker friheten jeg har nå. Heldigvis er det sjelden folk maser om at jeg må få barn. Bare stå på ditt du! En dag føler du at å få barn er det rette, fødselsangst eller ei, eller kanskje du aldri vil få lyst på barn. Uansett så har ingen noe med det!
Gjest Pecado Skrevet 1. oktober 2005 #9 Skrevet 1. oktober 2005 Hadde totalt ammeangst jeg og. Men etter fødselen gikk det greit å prøve. Ammet i 2 mnd og er ganske så stolt av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå