AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Etter at jeg nesten kræsjet i en rundkjøring ved Nordby-senteret for 4 år siden har jeg ikke turt å kjøre bil. Jeg har fått enda mer angst etter jeg ble påkjørt og skadet av el-sparkesykkel, og fordi det er så mye uvettig kjøring med el-sparkesykkel. Som bilist risikerer jeg jo kjøre ned noen, siden så mange el-sparkesyklister viser 0 hensyn i trafikken. Kan noen anbefale en god kjøreskole/kjørelærer i nærheten av Lambertseter/Manglerud-området som er trygg og god på dette? Jeg har veldig lyst å kjøre igjen, ser behovet siden det ikke går an å reise noe sted uten munnbind så egen bil frister veldig. Tidligere fikk jeg tilbakemeldinger på at jeg er teknisk god og kjører trygt, så det må jo være håp! Prøvde psykolog men det har ikke funket. På forhånd takk Anonymkode: 63c0e...d27
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #2 Skrevet 20. september 2021 Wright brukte jeg. Byttet kjørelærer mange ganger, til jeg fant en som forstod. Jeg forstod at det kom til å ta tid, og hadde doble timer to ganger i uken i ett år ca. Koste hva det koste vil. Nå gjorde jeg dette etter og være passasjer, blitt påkjørt i 90 kilometer i timen front mot front. Kjørefelt hadde dobbelt sperrelinje, men motkjørende sjåfør kjørte rett i oss. Og jeg hadde kjøretime samme uken. Nektet å gi meg. Hadde hele tiden i bakhodet at når jeg klarte å ta lappen ville jeg hatt to små barn med meg i bilen og ha ansvar for fra dag 1. Og jeg klarte det! Bestod, og har nå også hatt to års prøvetid uten så mye som en skramme. Så jeg valgte mengdekjøring med skole. Og nå sitter det som støpt. Frykten slipper taket litt og litt. Men en kjørelærer skal levere trygge gode elever. Så det blir en balansegang på komfortsone, trygghet og fremgang. Utvikling. Vokse er vondt, skummelt. Men med riktig lærer kan man klare å overraske seg selv. Ikke gi opp. I starten holdt det med å bare lukke bildøren og prøve å sette på belte! Det var såpass tøft. Jeg var ikke alene, og læreren tok meg på alvor. Lykke til. Anonymkode: fb3d1...022 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå