Gå til innhold

Hvor/hvordan oppbevarer du bruksanvisninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor oppbevarer du bruksanvisninger?
Ligger de hulter til bulter rundt i huset? Ligger de pent samlet i en egen skuff? Har du scannet de, og lagt dem inn på PCen? 
Er du fornøyd med løsningen du har i dag? Er det lett å finne riktig bruksanvisning når du trenger den? 
Hva er den aller beste måten å oppbevare dem på?

Anonymkode: 756a8...c22

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste blir kastet. Trenger ikke bruksanvisning på vannkoker akkurat. Men de vi føler er viktige ligger i en egen skuff. Men det er mye annet rot der også, så kunne nok hatt et mye bedre system 😅 

Anonymkode: 9f555...1c1

• Liker 1
Skrevet

Ligger i en bunke i boden.

Anonymkode: d9c0d...9b7

Skrevet

Jeg hadde en hylle i et kjøkkenskap som jeg ikke visste helt hva jeg skulle bruke til, inneklemt og litt vanskelig tilgang. Der samler jeg alt av bruksanvisninger, legger de inn dit med en gang uten egentlig å ha tatt stilling til om jeg trenger den eller ikke. 

Hm... Kanskje jeg burde gå gjennom den hylla snart og kassere de jeg ikke trenger... 

• Liker 2
Skrevet

Har en ringperm med plastlommer i. Putter ting som passer sammen i samme lomme. Brødrister, mikro og kaffetrakter i ei lomme f.eks. Større ting (steikeovnen, vaskemaskina) får sine egne lommer. 

Jeg gidder aldri se i den permen, da. Jeg googler heller. Hvis jeg finner nedlastbar bruksanvisning laster jeg den ned og legger den i ei mappe på PC-en. Finner jeg ikke bruksanvisning på google, så prøver jeg heller å trykke meg fram og finne ut av ting selv enn å se i den permen. :P

Anonymkode: aab7d...9c2

• Liker 2
Skrevet

Har en boks på kjøkkenet der sånt ligger. 

Anonymkode: edffa...ae5

Skrevet

Glemte å skrive at før jeg putter de inn i permen, klipper jeg dem til litt. Klipper vekk alle språkene jeg ikke kan f.eks. Ellers hadde de ikke fått plass. 

Anonymkode: aab7d...9c2

• Liker 4
Skrevet

Jeg har de i en strikkmappe i en skuff i skatollet. Men må rydde i dem, har skiftet ut noe i huset siden sist😀 ellers googler jeg også hvis det trengs. Er ikke alt jeg har gjemt på. 

Anonymkode: 83afe...581

• Liker 1
Skrevet
Myml1 skrev (2 timer siden):

Hiver, de finnes på nett

Helt enig, hvis jeg trenger å se på dem når jeg først tar i bruk en vare så gjør jeg det, deretter rett i søpla.

• Liker 1
Skrevet

Strikkmapper. En for kjøkkenutstyr, en for tv/radio/PlayStation osv, en for hageredskaper, en for vaskemaskin/tørketrommel/strykejern, en for telefoner/smartklokke/pc, en for treningsapparater. Den med bruksanvisninger for kjøkkenutstyr står i samme hylle som kokebøkene på kjøkkenet, tv osv i en skuff i tv-benken, vaskemaskin osv i hylla på vaskerommet og resten i hylla på kontoret.

Kvittering/garantibevis er stiftet fast til bruksanvisningen.

Når noe byttes ut fjerner jeg bruksanvisningen når jeg legger inn den nye.

Anonymkode: f543e...20e

• Liker 1
Skrevet

Kastes. Alt finnes på nett nå

• Liker 1
Skrevet

Har en arkivmappe på kjøkkenet med alt av viktige bruksanvisninger, kvitteringer og garantipapirer etc. Bruksanvsinger til små-elektronikk tar jeg ikke vare på med mindre de er veldig dyre/jeg ikke finner den på nett.

Anonymkode: 2fb3b...e4a

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg har veldig få bruksanvisninger. På tv'en ligger den inne under instillingene eller så kan jeg google hvis jeg lurer på noe. 

Det er stort sett ting som har med tv, pc, kamera, vaskemaskin, playstation og stereoanlegg jeg lurer på ting om. Jeg googler alltid og har egentlig kun bruksanvisning på stereoanlegget fordi det er av litt eldre dato. 

Bruksanvisning til vaskemaskin fulgte med da jeg flyttet inn. 

Eller så har jeg ikke behov for å bruksanvisning til vannkoker eller mikrobølgeovn for eksempel. 

Så det tar bare opp unødvendig plass å ta vare på alt sånt. 

Skrevet

De fleste ligger i en svær kasse i skapet over kjøleskapet. De som hører til vaskemaskin og tørketrommel ligger oppå tørketrommelen. Jeg klarer aldri huske hva de forskjellige programmene er til, så må ha dem tilgjengelig. 

Anonymkode: 3e3fd...b29

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleide å ha dem i en skuff, men det ble så mange til slutt at jeg hev alt. De ble jo aldri brukt etter at jeg ble kjent med produktene. I tillegg ligger alt på youtube og på nettet.

Skrevet

Har en hylle i det øverste kjøkkenskapet hvor det ligger brusanvisninger

Anonymkode: 1705c...145

Skrevet

Hiver dem.

Anonymkode: 70161...e0f

Skrevet

Jeg ser gjennom de når jeg først får varen så jeg er sikker på at jeg skjønner det grunnleggende.

Deretter kaster jeg den.

Hvis jeg trenger å finne ut noe prøver jeg først å trykke meg frem, og hvis jeg ikke skjønner det googler jeg det bare. Alt finnes på nett, trenger ikke å ta vare på bruksanvisninger mer. Så lenge man har merket og eventuelt annet som nummer (som alltid står på produktet) trenger man ikke ta vare på noe annet.

Anonymkode: deb0e...3e5

Skrevet (endret)

De aller fleste kastes ettersom det er ganske mye jeg ikke trenger bruksanvisning til. For de jeg velger å beholde så havner de enten i en skuff i kjøkkenbenken (gjelder hvitevarer og kjøkkenventilasjon) eller i hjemmearkivet som jeg kjøpte på 80 tallet (alt annet).

Denne tråden gav meg en ide. For fremtiden skal jeg sørge for å google dem og legge PDF fila på PC'n så blir det enda enklere å finne igjen. 

Endret av Cata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...