AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Barnet bor fast hos meg og har dagsamvær hos andre forelderen. Jeg får derfor bidrag og står for alt av innkjøp av klær og utstyr, selvfølgelig! Samværforelder mener jeg skal kjøpe inn masse leker som skal være der, dette synes jeg hører rart ut. Barnet tar jo selvfølgelig med seg for å leke med og vise frem av og til, men skal jeg kjøpe inn alt av leker og sånt som hører hjemme der? Anonymkode: 65d34...28c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Barneloven skiller mellom bosted, omsorg og samvær. Det høres ut som om barnet bor fast hos deg, og at den andre forelderen tar del i samværet, men hvordan ser det ut med omsorgen? Er den delt? Uavhengig av dette, er det feil at du skal kjøpe alt av utstyr, da den andre forelderen har samværsrett med barnet, og da vil bidraget baseres på antall dager samvær forelderen har med barnet. Dette bør du enten ta opp med andre barneforelderen, eller send en henvendelse til NAV som kan fastsette fast bidrag med hjemmelen i bunn! Anonymkode: 10042...621
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barneloven skiller mellom bosted, omsorg og samvær. Det høres ut som om barnet bor fast hos deg, og at den andre forelderen tar del i samværet, men hvordan ser det ut med omsorgen? Er den delt? Uavhengig av dette, er det feil at du skal kjøpe alt av utstyr, da den andre forelderen har samværsrett med barnet, og da vil bidraget baseres på antall dager samvær forelderen har med barnet. Dette bør du enten ta opp med andre barneforelderen, eller send en henvendelse til NAV som kan fastsette fast bidrag med hjemmelen i bunn! Anonymkode: 10042...621 For et våsete svar, du svarer ikke på spørsmålet i det hele tatt. ts, far får fradrag i bidraget for samvær, og kostnader til lek og fritid inngår i dette fradraget. Altså skal han dekke sine egne leker Anonymkode: 05194...cad 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Du er ikke forpliktet til å dekke noe som skal ligge fast hos far. Anonymkode: 8180f...f88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå