AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 5åringen skulle til øyelegen i går, men på morran våkna han med forkjølelse, hoste og snørr. Jeg ringte og sa vi ikke kunne komme. Til vanlig må vi ikke betale, men måtte betale nå pga man må avlyse senest 24 timer før. Det er greit nok, det skjønner jeg. Men man kan jo ikke vite at barn blir syke på morran akkurat 🙈 Litt over 400 kr må betales, og må betales før han får oppsatt ny time. Er det jeg som er litt rar som syntes det er leit? 😅🙈 Anonymkode: ab7fb...205
Gjest Elder Millennial Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Det er kjipt, men hvorfor skulle bedriften lide mer økonomisk for at barnet ble uventet syk enn hva du gjør? De 400kr du betaler er sikkert bare en brøkdel av hva de taper på manglende oppmøte.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Skjønner at det føles litt kjipt, men det er jo minst like kjipt for øyelegen som går glipp av pasienter/kunder. Han har jo likevel utgifter i forbindelse med husleie, rengjøring, personale osv. Å bare betale 400 kr er innmari rimelig mtp. hva konsultasjon hos øyelege egentlig koster. Anonymkode: b3f6c...1d8 3
Pillarguri Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Klart det er kjipt å betale 400 for ingenting, men sånn er nå livet en gang i blant. Alle spesialister har 24 timers avbestilling. Spiller ingen rolle at det er barn det gjelder. Det kunne jo like gjerne vært deg som våknet og var dårlig den dagen du skulle til øyelegen. 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Har aldri opplevd å måtte betale for time pga akutt sykdom. Så litt vel firkantet syns jeg. Anonymkode: b7209...73a 12
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 Jada jeg kan godt betale uten problem, bare tenker at i noen situasjoner så er det jo litt leit. Jeg valgte jo å ikke dra med tanke på symptomer, det er jeg nøye på 😊 så jeg var sikkert litt merkelig som reagerte litt på det. 😅 De må såklart få betalt de også. Anonymkode: ab7fb...205
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 På en måte synes jeg det er greit, på en annen måte ugreit. Det vil føre til at noen ikke gidder avlyse, og møter opp tross symptomer. Jeg har ringt inn for å spørre om jeg skal avlyse legetime, da har jeg fått beskjed om ja og ikke mottatt betalingskrav. Vet ikke om du snakket med noen og forklarte hvorfor du avlyste? Anonymkode: fb9e6...a97 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På en måte synes jeg det er greit, på en annen måte ugreit. Det vil føre til at noen ikke gidder avlyse, og møter opp tross symptomer. Jeg har ringt inn for å spørre om jeg skal avlyse legetime, da har jeg fått beskjed om ja og ikke mottatt betalingskrav. Vet ikke om du snakket med noen og forklarte hvorfor du avlyste? Anonymkode: fb9e6...a97 Jo jeg snakket med dame på kontoret der når jeg avlyste. Hun sa hun skjønte det var vanskelig med tanke på symptomene, hun skulle snakke med øyelegen for å høre om jeg måtte betale. Så fikk jeg melding der hun skrev jeg desverre måtte betale, og betale før de fikk satt opp ny time til han. Ja sånt vil desverre føre til at folk drar likevel. Men det er ikke verdt å smitte andre, da får jeg heller betale Anonymkode: ab7fb...205 2
Tuppeluri Skrevet 18. september 2021 #9 Skrevet 18. september 2021 Hadde time på sykehuset midt i corona toppen og ble forskjøla. Sa det som det var at jeg var forskjøla og skulle ta en covid test. Fikk beskjed om at jeg slapp å betale time om jeg kunne vise frem negativt/positivt svar eller legeerklæring på at jeg skulle ta test. Rart øyelegen ikke har det sånn? 4
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 18. september 2021 #10 Skrevet 18. september 2021 Noen ganger har det kommet beskjed fra legekontorene at man bør holde seg hjemme om man har symptomer. Det har vært lavterskel lenge. Er det slutt på det nå kanskje?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #11 Skrevet 18. september 2021 Hvis man slapp å betale ved sykdom hadde jo alle bare sagt at de var syke selv om de kanskje hadde andre grunner til å ikke møte opp. Synes det bør være strengt, men kanskje litt annerledes nå pga korona da. Anonymkode: 80969...67e 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #12 Skrevet 18. september 2021 Du avlyste jo timen for å beskytte øyelegen fra å bli smittet. Om barnet ditt er i grei form, men forkjøla (potensielt korona) så ville jeg bare ha sagt at han var bedre og møtt opp til timen siden du må betale. Anonymkode: 13e75...a8a 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #13 Skrevet 18. september 2021 Vi har ikke måttet betale om de sier vi ikke får komme pga. forkjølelse/symptomer. Anonymkode: 89aac...5c6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #14 Skrevet 18. september 2021 Det ble endringer i prisen med høyre-regjeringen vel, så tipper det blir omgjort med noen år med rød-grønn igjen, at prisen går ned igjen altså. Det har vel "alltid" vært slik at man må betale om man ikke sier fra 24t i forveien. Anonymkode: 3cd05...f4f 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #15 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ble endringer i prisen med høyre-regjeringen vel, så tipper det blir omgjort med noen år med rød-grønn igjen, at prisen går ned igjen altså. Det har vel "alltid" vært slik at man må betale om man ikke sier fra 24t i forveien. Anonymkode: 3cd05...f4f Det er ekstra spesielt nå med korona. Før har man kunnet gå med sår hals, mens nå skal man avlyse time pga sår hals. Anonymkode: 13e75...a8a 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #16 Skrevet 18. september 2021 Jeg har opplevd begge deler. Noen lar deg slippe gebyr ved sykdom, mens andre krever det. Anonymkode: 5421b...b60
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #17 Skrevet 18. september 2021 Jeg har aldri måttet betale for en time når avbestilt samme dagen, pga sykdom 🤷🏼♀️ Og jeg har gått en del til lege opp igjennom tiden. Merkelig lege, må jeg si. Anonymkode: 1f7cb...c03
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #18 Skrevet 18. september 2021 Neste gang: si at barnet har symptomer, men at det er friskt nok til å komme. Spør så om LEGEN vil avlyse. Altså, mange andre aktører har tatt SÅ store kostnader pga smittevern, legene har faktisk sluppet billig unna (kostnadsmessig). Kulturlivet har ikke fått dekt en brøkdel av tapene sine som legene har. Anonymkode: 8953b...cfd 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå