AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Vi ønsket at storesøster til den nyfødte babyen skulle få hilse på babyen før vi sendte bilder til familie og venner som alle bor utenbys. Dessuten trengte babyen litt pustehjelp etter fødselen og jeg ville også av den grunn ikke dele bilde av henne i en slik sårbar situasjon. Tenkte ikke så mye over det før vi fikk sterke reaksjoner fra flere om hvorfor vi ikke sendte bilde med en gang og de maste og krevde å få bilde. Var vi så kjipe som de mener vi var? Anonymkode: d1623...8d9
Gjest Elder Millennial Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Spiller ingen rolle hva de synes, dere kjenner hva som er riktig for deres barn i en slik situasjon ❤️
Gjest loveli Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Hva folk får seg til å reagere på... eller tro at de har rett på... Dere har ikke gjort noe galt her!
norw Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 (endret) Så mange ubetenksomme mennesker der ute, til og med nærmeste slektninger/venner 😑 Endret 18. september 2021 av norw 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Selv om jeg skjønner at det er tilfelle, er det vanskelig å ta innover seg at så fucka mennesker eksisterer. I min situasjon skulle disse personene kommet med en kraftig unnskyldning, og overbevist meg om at "reaksjonene" var som følge av en ekstremt dårlig dag, midlertidig psykose eller lignende. Hvis ikke hadde de blitt skvist rett ut. Selvsagt er dette noe dere bestemmer selv, når og hvem dere vil dele bilder med. Og begrunnelsen din er god, selv om du selvsagt aldri trenger noen grunn. Anonymkode: 4d6c9...e3c 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 Dele bilder av folk uten samtykkekompetanse er usselt. Anonymkode: 37a04...753 4
Gjest kruspersilletaco Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi ønsket at storesøster til den nyfødte babyen skulle få hilse på babyen før vi sendte bilder til familie og venner som alle bor utenbys. Dessuten trengte babyen litt pustehjelp etter fødselen og jeg ville også av den grunn ikke dele bilde av henne i en slik sårbar situasjon. Tenkte ikke så mye over det før vi fikk sterke reaksjoner fra flere om hvorfor vi ikke sendte bilde med en gang og de maste og krevde å få bilde. Var vi så kjipe som de mener vi var? Anonymkode: d1623...8d9 Dere var IKKE kjipe!
Snurrepurre Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 Vi er i samme greie nå.. «gruer» meg litt til etter fødselen når ingen får bilder før tuppa har fått sett lillebror 🙈. Spesielt bestemødre som skal passe.. vil ikke de skal vise henne bilde av han før vi er sammen! 4
L'Eau D'Issey Skrevet 18. september 2021 #9 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi ønsket at storesøster til den nyfødte babyen skulle få hilse på babyen før vi sendte bilder til familie og venner som alle bor utenbys. Dessuten trengte babyen litt pustehjelp etter fødselen og jeg ville også av den grunn ikke dele bilde av henne i en slik sårbar situasjon. Tenkte ikke så mye over det før vi fikk sterke reaksjoner fra flere om hvorfor vi ikke sendte bilde med en gang og de maste og krevde å få bilde. Var vi så kjipe som de mener vi var? Anonymkode: d1623...8d9 Det er deres barn og dermed er det deres som bestemmer når bildet av barnet skal sendes ut. Ei venninne av meg fikk en sønn for noen år siden og da maste bestemoren om få legge ut bilder på Facebook før hun og barnefaren selv hadde fått gjort det. Hun var tydelig på at det ikke var greit men bestemoren sutret likevel. Hadde det vært opp til barnefaren så ville ikke noe ha sett bildet av sønnen deres før barnet kunne nærmeste gå selv. Han ble irritert over for mye mas det ble om få se barnet så fort som mulig. Sønnen deres lå sin første uke på intensiv avdeling for spebarn og likevel så maste folk på meldinger til dem begge at de måtte sende bilder. Så jeg forstår at nybakte foreldre blir forbanna, irritert og ikke minst meget såret når andre ikke forstår eller vil forstå hvorfor de ikke får bilder på flekken. 6
minister-mio Skrevet 18. september 2021 #10 Skrevet 18. september 2021 Det er de som maser om bilde med eb gang som er frekke. Jeg tok ikke opp telefonen og sendte bilde før det var gått 2 dager. Mange etterlyste bilde, men ingen var så frekke at de krevde eller klandret meg 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #11 Skrevet 18. september 2021 Dere har ikke gjort noe galt! Jeg kunne sikkert funnet på å etterlyse bilde i en sånn situasjon(«ååh, gratulerer, er det lov å be om et bilde?» «gratulerer! Har du lyst å sende bilde?» «gratulerer! Send gjerne bilder når dere er klare for det» eller tilsvarende), men kunne aldri blitt sur om jeg ikke fikk, eller krevd bilde. Skjønner at det kan bli masete om alle gjør det, men man må kunne godta et nei uten mer mas, og bunner jo i at man gleder seg til å se. Anonymkode: e8246...ce2 7
mereo Skrevet 18. september 2021 #12 Skrevet 18. september 2021 I alle dager!!! Det er da vel opp til foreldre når de vil dele og med hvem de vil dele bilder av barnet sitt! 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #13 Skrevet 18. september 2021 Det er helt greit og deres følelser og regler. Hadde aldri krevd noe. Men hadde blitt litt skuffet, det hadde jeg. Anonymkode: 2b8f7...2f3 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #14 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi ønsket at storesøster til den nyfødte babyen skulle få hilse på babyen før vi sendte bilder til familie og venner som alle bor utenbys. Dessuten trengte babyen litt pustehjelp etter fødselen og jeg ville også av den grunn ikke dele bilde av henne i en slik sårbar situasjon. Tenkte ikke så mye over det før vi fikk sterke reaksjoner fra flere om hvorfor vi ikke sendte bilde med en gang og de maste og krevde å få bilde. Var vi så kjipe som de mener vi var? Anonymkode: d1623...8d9 dette bestemmer dere helt selv og nei dere var ikke kjipe Anonymkode: 53952...34d 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #15 Skrevet 19. september 2021 Jeg skjønner godt at de ble skuffet, men så kommer jeg fra en kolkektivistisk kultur og kan bli litt sjokkert over hvordan spesielt norske foreldre lukker seg, kan være egoistiske og er veldig på "mitt barn, jeg vet alt best og bestemmer". Nå handler dette kun om et random babybilde men blir en slags ekskludering av familie og venner når du gjør en så big deal ut av det. Når min bestevenninne var på føden var jeg nervøs hele dagen og det var det eneste vi snakket om og tenkte på, og da hadde jeg blitt veldig lei meg om jeg ikke hørte noe fra henne før flere dager senere. Håper bare at dine forventninger til deres engasjement og involvering er tilsvarende lave som din inkludering. Anonymkode: ed5e5...7c1 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #16 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg skjønner godt at de ble skuffet, men så kommer jeg fra en kolkektivistisk kultur og kan bli litt sjokkert over hvordan spesielt norske foreldre lukker seg, kan være egoistiske og er veldig på "mitt barn, jeg vet alt best og bestemmer". Nå handler dette kun om et random babybilde men blir en slags ekskludering av familie og venner når du gjør en så big deal ut av det. Når min bestevenninne var på føden var jeg nervøs hele dagen og det var det eneste vi snakket om og tenkte på, og da hadde jeg blitt veldig lei meg om jeg ikke hørte noe fra henne før flere dager senere. Håper bare at dine forventninger til deres engasjement og involvering er tilsvarende lave som din inkludering. Anonymkode: ed5e5...7c1 Det er litt forskjell på å ikke dele bilde og å ikke oppdatere de rundt. Og er vel de rundt som gjør en big deal ut av det, som ikke godtar at de må vente noen dager? Jeg kjenner et par som heller ikke ønsket å dele bilde av barnet tilkoplet diverse slanger før de nærmeste hadde fått se barnet uten alt dette fordi det så veldig dramatisk ut. Det betyr ikke at de ikke holdt de rundt oppdatert på alt fra mating til operasjoner fra det øyeblikket de skjønte at noe var galt. Anonymkode: e8246...ce2 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #17 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg skjønner godt at de ble skuffet, men så kommer jeg fra en kolkektivistisk kultur og kan bli litt sjokkert over hvordan spesielt norske foreldre lukker seg, kan være egoistiske og er veldig på "mitt barn, jeg vet alt best og bestemmer". Nå handler dette kun om et random babybilde men blir en slags ekskludering av familie og venner når du gjør en så big deal ut av det. Når min bestevenninne var på føden var jeg nervøs hele dagen og det var det eneste vi snakket om og tenkte på, og da hadde jeg blitt veldig lei meg om jeg ikke hørte noe fra henne før flere dager senere. Håper bare at dine forventninger til deres engasjement og involvering er tilsvarende lave som din inkludering. Anonymkode: ed5e5...7c1 Nærmeste familie fikk høre når fødselen var i gang og fikk oppdateringer underveis. Alle fikk vite når barnet var født. Da tok det ikke lang tid før meldingene haglet inn: «Hvor er bilde av baby?», «Det er jo baby jeg vil se. Regnet jo med det står fint til med mor og barn...», «åja, men skal jeg ikke få bilde av baby eller?». Vi hadde ikke gjort en stor deal ut av det på forhånd med at ingen skulle få se bilde før storesøster møtte babyen, men etter at mange begynte å grave og mase om hvorfor de ikke fikk bilde så fikk de det svaret som står i HI. Noen av dem hang seg så opp i dette bildet at de ikke gratulerte og det virket ikke som en del av dem brydde seg om at fødselen hadde vært tung både for mor og barn, men at det til tross gikk fint med oss. Det var mangelen på bilde som sto i fokus. Anonymkode: d1623...8d9 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #18 Skrevet 19. september 2021 Dere har ikke gjort noe galt! Anonymkode: d120d...60f 2
Gjest 123 eller noe Skrevet 19. september 2021 #19 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner godt at de ble skuffet, men så kommer jeg fra en kolkektivistisk kultur og kan bli litt sjokkert over hvordan spesielt norske foreldre lukker seg, kan være egoistiske og er veldig på "mitt barn, jeg vet alt best og bestemmer". Nå handler dette kun om et random babybilde men blir en slags ekskludering av familie og venner når du gjør en så big deal ut av det. Når min bestevenninne var på føden var jeg nervøs hele dagen og det var det eneste vi snakket om og tenkte på, og da hadde jeg blitt veldig lei meg om jeg ikke hørte noe fra henne før flere dager senere. Håper bare at dine forventninger til deres engasjement og involvering er tilsvarende lave som din inkludering. Anonymkode: ed5e5...7c1 Kan du ikke vise litt respekt for vår lukkede kultur hvis du på død og liv skal leve her? Hadde aldri i livet sendt rundt bilde hvis min nyfødte hadde ligget med slanger i halsen og slitt med pustingen, uansett hvor egoistisk utenforstående synes det er. Du virker faktisk litt egoistisk selv - din bestevenninne lå på føden og hadde sitt eget å takle, men du sitter og sier du hadde tatt deg nær av at hun ikke hadde hatt tid til å oppdatere deg midt oppi alt? Tror ikke du skjønner hvor krevende en fødsel kan være.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 19. september 2021 #20 Skrevet 19. september 2021 Det er helt og holdent opp til dere hva dere ønsker å dele. Folk altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå