Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som ga mme, syns du det var vanskelig å gå ned etter fødsel? 

Hører alltid om at de som ammer raser ned i vekt. Betyr det at de som ikke ammer sliter mye mer? 

Anonymkode: b3fef...5c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kalorier inn, kalorier ut. Ikke verre. Uansett om du ammer eller ikke

Anonymkode: 0f948...2c0

• Liker 3
Skrevet

De som ammer bruker mye energi på å produsere melk, som de som ikke ammer ikke gjør. Så ja, det er klart det kan være lettere å gå ned uten å gjøre noe spesielt for de som ammer (dog ikke alle).

Skrevet

Kropper er ulike. Stress, lite søvn, osv. kan spille inn på hvor lett det er å gå ned i vekt.

Anonymkode: 3ba78...59b

Skrevet

Jeg ble veldig sulten av å amme, så jeg gikk først ned etter ammeslutt. 

Tror man lett kan spise opp de kaloriene man bruker på å lage melk.

Anonymkode: b0bc0...e31

Skrevet

Jeg fødte for 1 mnd siden. Gir mme. Har gått fort ned i vekt, gikk nesten ned alt den første uka, og har 2 kg igjen nå. 

Anonymkode: 5dff4...d2f

Skrevet

Jeg var -4kg fra startvekt ni dager etter fødsel, ammet ikke. 

Anonymkode: 3e7d5...213

Skrevet

Jeg ammer og er sulten som en gris, har kommet tilbake til startvekt nå etter 2 mnd., men regner med jeg hadde vært mindre sulten og kommet til det stadiet uansett med mme😅

Anonymkode: 1bbfb...195

Skrevet

Jeg har ammet fire barn. Aldri rast ned i vekt. Jeg har normalt matinntak. Virker som kroppen holder desperat på reservelagert til dårlige tider med hormoner på høygir.

Anonymkode: 136b8...750

Skrevet

Ammet ikke men gikk likevel raskt ned i vekt etter fødsel. Tror det er veldig forskjellig fra person til person. Jeg vet om folk som har ammet og rast ned i vekt, og endel som ikke har gjort det i det hele tatt. 

Skrevet

Jeg satt med mange kg ekstra kontra før graviditet. Vekta satt bomfast helt til jeg sluttet å amme etter 8 mnd🤷‍♀️. Nå går jeg sakte men sikkert ned i vekt uten å gjøre noe spesielt for det. Skal sies at jeg hadde et ekstremt søtsug og sultfølelse når jeg ammet, aldri kjent på det før, var umulig å ignorere😳 så det har nok en del og si selv om jeg ammet og gikk mange trilleturer daglig. 

Anonymkode: 38f8d...676

Skrevet

Gikk ikke ned ett gram når jeg ammet i 8 måneder🤣 

Etter fire år fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe med "gravidkiloene". De sitter godt, kanskje jeg passer bunaden til arvingens konfirmasjon😂

Anonymkode: aa4df...34b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...