AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Dette gjelder et par som vi er nære, men ikke de vi er nærest. Vi ble typisk venner via venner som jo skjer iblant. Vi spiser ofte ute eller møtes hos andre veninner. Denne gangen ba hun meg og våre veninner på middag. Jeg vil absolutt IKKE spise hos henne, for det ser ikke ut der hun bor. Skitt over alt, oppvask som ikke tas, søppel som stinker. Rot mange steder. Jeg liker rett og slett ikke å være der. Nå er hun kjempesur fordi jeg takket nei til invitasjonen. Hun vet at jeg ikke skulle noe annet. De andre takket ja. Vi har snakket om at hun har det urenslig hjemme, men ingen har tatt det opp med henne. Mden.. Hun har da ingen rett til å bli sur bare fordi jeg takker nei! Kjenner jeg blir sur bare på tanken. Og tanken på å spise mat hun har laget får meg til å kaste opp. Seriøst!! Hva hadde du gjort hvis du var i min situasjon? Frustrert her, sdå takker for all hjelp! Anonymkode: 774c3...f05
Petrus Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Eg seier høfleg nei, takk. Det passer ikkje. 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette gjelder et par som vi er nære, men ikke de vi er nærest. Vi ble typisk venner via venner som jo skjer iblant. Vi spiser ofte ute eller møtes hos andre veninner. Denne gangen ba hun meg og våre veninner på middag. Jeg vil absolutt IKKE spise hos henne, for det ser ikke ut der hun bor. Skitt over alt, oppvask som ikke tas, søppel som stinker. Rot mange steder. Jeg liker rett og slett ikke å være der. Nå er hun kjempesur fordi jeg takket nei til invitasjonen. Hun vet at jeg ikke skulle noe annet. De andre takket ja. Vi har snakket om at hun har det urenslig hjemme, men ingen har tatt det opp med henne. Mden.. Hun har da ingen rett til å bli sur bare fordi jeg takker nei! Kjenner jeg blir sur bare på tanken. Og tanken på å spise mat hun har laget får meg til å kaste opp. Seriøst!! Hva hadde du gjort hvis du var i min situasjon? Frustrert her, sdå takker for all hjelp! Anonymkode: 774c3...f05 Aner ikke - jeg kjenner også noen som er sånn, og det er skikkelig vanskelig. Orker ikke å være i det huset, langt mindre spise der. Hvordan vet hun at du ikke skal noe annet? Jeg pleier å ta en hvit løgn… Anonymkode: 78119...378 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Hadde takket ja og har gjort det flere ganger Anonymkode: 00e32...3d5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Kan du ikke ta dette pent opp med henne? Anonymkode: 92f65...63a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 Jeg forstår at du ikke ville spise der, jeg hadde hatt problemer selv. Når det er sagt så synes jeg du skal tenke litt over hvordan du ønsker å fremstå for andre mennesker. Hvilken person vil du være? Denne personen som inviterer er sur (eller er hun lei seg?) fordi du ikke kom til middagen. Hun vet ikke grunnen. I mellomtiden har du sittet med dine andre venner og slarvet om hvor guffent det er hjemme hos denne venninnen. Hadde jeg sittet der mens dere snakket om dette her så hadde jeg bedt dere om å vennligst stoppe, da jeg ikke liker å snakke dritt om andre som ikke er tilstede. Hva vondt har hun gjort deg, annet enn å være så frekk å invitere deg på middag til sitt skitne hjem? Ta det opp med henne direkte. Kanskje hun sliter. Vær et bra menneske. Vær ei god venninne istedetfor å skrive om henne på nett. Evnt gå ut av vennskapet. Anonymkode: 49135...08f 14
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår at du ikke ville spise der, jeg hadde hatt problemer selv. Når det er sagt så synes jeg du skal tenke litt over hvordan du ønsker å fremstå for andre mennesker. Hvilken person vil du være? Denne personen som inviterer er sur (eller er hun lei seg?) fordi du ikke kom til middagen. Hun vet ikke grunnen. I mellomtiden har du sittet med dine andre venner og slarvet om hvor guffent det er hjemme hos denne venninnen. Hadde jeg sittet der mens dere snakket om dette her så hadde jeg bedt dere om å vennligst stoppe, da jeg ikke liker å snakke dritt om andre som ikke er tilstede. Hva vondt har hun gjort deg, annet enn å være så frekk å invitere deg på middag til sitt skitne hjem? Ta det opp med henne direkte. Kanskje hun sliter. Vær et bra menneske. Vær ei god venninne istedetfor å skrive om henne på nett. Evnt gå ut av vennskapet. Anonymkode: 49135...08f God skrevet, helt enig. Anonymkode: 92f65...63a 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg forstår at du ikke ville spise der, jeg hadde hatt problemer selv. Når det er sagt så synes jeg du skal tenke litt over hvordan du ønsker å fremstå for andre mennesker. Hvilken person vil du være? Denne personen som inviterer er sur (eller er hun lei seg?) fordi du ikke kom til middagen. Hun vet ikke grunnen. I mellomtiden har du sittet med dine andre venner og slarvet om hvor guffent det er hjemme hos denne venninnen. Hadde jeg sittet der mens dere snakket om dette her så hadde jeg bedt dere om å vennligst stoppe, da jeg ikke liker å snakke dritt om andre som ikke er tilstede. Hva vondt har hun gjort deg, annet enn å være så frekk å invitere deg på middag til sitt skitne hjem? Ta det opp med henne direkte. Kanskje hun sliter. Vær et bra menneske. Vær ei god venninne istedetfor å skrive om henne på nett. Evnt gå ut av vennskapet. Anonymkode: 49135...08f 👏👏👏 Anonymkode: 5362d...bc8 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #9 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg forstår at du ikke ville spise der, jeg hadde hatt problemer selv. Når det er sagt så synes jeg du skal tenke litt over hvordan du ønsker å fremstå for andre mennesker. Hvilken person vil du være? Denne personen som inviterer er sur (eller er hun lei seg?) fordi du ikke kom til middagen. Hun vet ikke grunnen. I mellomtiden har du sittet med dine andre venner og slarvet om hvor guffent det er hjemme hos denne venninnen. Hadde jeg sittet der mens dere snakket om dette her så hadde jeg bedt dere om å vennligst stoppe, da jeg ikke liker å snakke dritt om andre som ikke er tilstede. Hva vondt har hun gjort deg, annet enn å være så frekk å invitere deg på middag til sitt skitne hjem? Ta det opp med henne direkte. Kanskje hun sliter. Vær et bra menneske. Vær ei god venninne istedetfor å skrive om henne på nett. Evnt gå ut av vennskapet. Anonymkode: 49135...08f Det er helt vanlig at venner snakker om hverandre, det trenger ikke være negativt og slemt, men mer en bekymring. Jeg kjenner også ei dame som er veldig hyggelig å snakke med, men da hun inviterte meg hjem en gang fikk jeg sjokk. Det var skittent, rotete, søppel, kaos. Det luktet. Hadde aldri klart å bo slik, det er 200 hakk under min standard. Hadde ikke maktet å spise mat der. jeg skjønner ts veldig godt. Et menneske kan være hyggelig å være med, men ett menneske som lever i søppel og dritt kan ikke forvente at folk har så innmari lyst å komme over på et måltid. Anonymkode: 3e5cc...3aa 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #10 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er helt vanlig at venner snakker om hverandre, det trenger ikke være negativt og slemt, men mer en bekymring. Jeg kjenner også ei dame som er veldig hyggelig å snakke med, men da hun inviterte meg hjem en gang fikk jeg sjokk. Det var skittent, rotete, søppel, kaos. Det luktet. Hadde aldri klart å bo slik, det er 200 hakk under min standard. Hadde ikke maktet å spise mat der. jeg skjønner ts veldig godt. Et menneske kan være hyggelig å være med, men ett menneske som lever i søppel og dritt kan ikke forvente at folk har så innmari lyst å komme over på et måltid. Anonymkode: 3e5cc...3aa Hvis man er bekymret, er det mest hensiktsmessig å ta problemstillingen opp med den man er bekymret for, baksnakking hjelper ikke vedkommende noe. Anonymkode: f5b47...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #11 Skrevet 19. september 2021 Har det slått deg at mange trives med å bo sånn? Jeg selv har masse ting og ja det blir liggende en del søppel også. Liker ikke oppvaskmaskin (brannfarlig) så vasker opp for hånd en gang i uka. Det er sånn jeg vil ha det og det må respekteres Anonymkode: 7ea20...f0c 2
PetterKanin Skrevet 19. september 2021 #12 Skrevet 19. september 2021 Hun har da full rett til å bli sur for hva som helst ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå