Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 32 nå. Jeg synes jordmor ble veldig mye snikksnakk om følelser og alt mulig som ikke har verdi for meg, så sluttet å gå dit i uke 16 og har deretter kun gått til fastlegen.

Problemet er at jeg synes han gjør så lite. Han tar ikke symfyse-fundus mål, da han mente dette var gammeldags og ikke nødvendig lenger siden jeg av og til tar ultralyd på sykehuset. Men legen der mente det var fastlegens oppgave.
Da jeg ville han skulle søke om fødeplass, sa han at dette kunne jeg ordne selv. Det eneste han gjør er å ta blodprøve, måle blodtrykk og sjekke urinprøven. Høres dette greit ut? Stemmer det at sf-mål ikke er nødvendig lengre? 

Anonymkode: 33ec5...d47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger jo ikke måle SF om du tar ultralyd. Søke fødeplass, hvor i landet bor du? 

Anonymkode: 1db1c...577

Skrevet

Fastlegen min gjør minst mulig og kun det du ber om på kortest mulig tid, samt feilfakturerer så jeg må betale for svangerskapsrelaterte ting.

Gå til jordmor er min anbefaling.

Anonymkode: 71824...f9a

Skrevet

Leverer urinprøve som sjekkes hver gang. Fastlegen sjekker ankler for ødemer, hører hjertelyd og tar en rask ultralyd, måler symfyse-fundus, vekt, blodtrykk og snakker litt om hvordan jeg har det og sånn. Har stort sett en halvtimes tid der, betaler ingenting. 

Anonymkode: 1ee85...a13

Skrevet

Min lege gjorde heller ikke annet enn å måle blodtrykk, og få laboratoriet til å sjekke urin og evnt ta blodprøver. Også fyller han ut masse feil på helsekortet og spør om jeg har time hos jordmor snart 😆 og jordmor blir så irritert over alt fastlegen gjør feil. Flink fastlege på andre ting, men som en fisk på land når det kom til svangerskap. 

Jeg gikk kun til fastlege i forbindelse med sykemelding og blodprøver, da det var det jordmor ikke kunne ordne. Jeg har kun hatt veldig fornuftige jordmødre i mine to svangerskap så foretrakk absolutt å gå til jordmor. 

Anonymkode: 392b7...25d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...