Gå til innhold

Knust som mamma akkurat nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt blir mobbet og utestengt og skolen jobber med saken. 
mobberen har ei mor som er venninne med ei jeg kjenner godt. Har snakket med hun jeg kjenner godt om saken, og vi synes begge det er trist og vondt. 
hun har også et barn i klassen som mitt barn er venn med. 
sendte henne melding i dag om barnet hennes ville komme over til oss i dag på taco. Hun har lest meldingen for flere timer siden og ikke svart. 
kjenner jeg er knust. Da vet hun at mitt barn blir utestengt og går alene for tiden, allikevel gidder hun ikke svare på en slik invitasjon.. 😢 hun er god og støttende å snakke med, men lurer på om dette er fake, da hun er venn med denne moren 

Anonymkode: 378cd...fbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men da vet du iallfall hvordan hun er, hun kan ikke ro seg vekk med en unnskyldning nå.

Anonymkode: a7b73...7a7

• Liker 2
Skrevet

Kanskje hun er på jobb eller er i selskap, hender jeg også leser uten å

svare der og da 

Anonymkode: b7668...3ff

• Liker 41
Skrevet

Jeg synes det virker som en dårlig ide med tacokveld under rådende omstendigheter.

Anonymkode: 81c3c...ce6

• Liker 11
Skrevet

Du overtenker. Det er slett ikke alltid man får svart selv om man har lest. Hun svarer nok etter hvert! 

Anonymkode: 438b9...adb

• Liker 37
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det virker som en dårlig ide med tacokveld under rådende omstendigheter.

Grønt nivå her vi bor, så ingen hindring..

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje hun er på jobb eller er i selskap, hender jeg også leser uten å

svare der og da 

Anonymkode: b7668...3ff

Nei, hun er hjemme. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke alltid jeg heller får svart momentant i en travel hverdag med barn og tett program. 

Anonymkode: 9aaa2...578

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hæ? Hva vet du om grunnen til at hun ikke har svart på meldingen?

Anonymkode: 24c87...885

Hun er pålogget, og vært det i flere timer.. skriver på fb og legger ut bilder ser jeg.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke alltid jeg heller får svart momentant i en travel hverdag med barn og tett program. 

Anonymkode: 9aaa2...578

Hun har et barn på 12 år så hun har det ikke travelt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

hæ? Hva vet du om grunnen til at hun ikke har svart på meldingen?

Anonymkode: 24c87...885

Hun vet om situasjonen til ts, hun har lest meldingen og gir faen i å svare. Man trenger ikke å overtenke for å skjønne at hun bare ikke er interessert og vet ikke hvordan hun skal si nei.

• Liker 38
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men da vet du iallfall hvordan hun er, hun kan ikke ro seg vekk med en unnskyldning nå.

Nettopp. Når foreldrene bidrar til utestenging er det ikke lett å være barn. 
når jeg skrev taco og foreslo kl 17 er det normal høflighet å svare.. sendte mld i 12 tiden. 

• Liker 17
Skrevet

Selv har jeg aldri mobbet noen. Men det er klart at mobberen har motiver av noe slag. Hva dette er vet jeg ikke. Det er vel ofte en slags makt greie. Noen ønsker kanksje slikt for å dekke over egen avmakt, andre er kanskje bare usympatiske eller ikke forstår hva de gjør?

Det er viktig at folk skjønner at den som blir mobbet ikke har makt i en slik situasjon. Konfrontasjoner vil kanskje forværre situasjonen, kanskje ende med juling. Det er altså ofte de som står rundt som må gripe inn. Slutt med dette våset, må de si.

Skrevet

Helt ærlig, så synes jeg du er veldig dramatisk her. Forstår det er tøft at barnet ditt har det vondt, men du virker enormt konfliktskapende på bakgrunn av at du ikke får svar på meldinger fra hva DU mener er normalt. Du drar jo konklusjoner om at hun ikke har det travelt pga barnets alder, at hun bidrar til utestenging, og at grønt nivå ikke er hindring.

Men du er ikke henne. Hun kan ha andre grunner som du ikke vet om, så det å gå rett inn i offer og forbannamodus løser jo absolutt ingenting pga en engangshendelse.

Anonymkode: 40957...06a

• Liker 40
Skrevet

Det er jo ikke sånn at selv om barnet ditt er mye alene, så passer det alltid for andre å stille opp. Mulig de hadde andre planer. Eller det barnet risikerer å bli mobbet hvis han/hun møter ditt barn. 

Anonymkode: 8ea5c...0f4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke omstendigheter?

Anonymkode: e3c98...db5

• Liker 2
Skrevet

Uhøflig ikke å svare når invitasjonen var til kl fem, men kan jo hende du får svar senere med en forklaring😊

Men, er du ikke i dialog med foreldrene til mobberen? 

Anonymkode: 169f0...abc

• Liker 3
Skrevet

Jeg føler med deg TS. 

Jeg synes du er dramatisk, og det er aldri lurt å be nordmenn til samvær samme dag. 😅 MEN!! Jeg synes det er rimelig å forvente at man får svar på slike meldinger. Du må jo planlegge når du har bedt folk til deg, kjøpe inn mat og kanskje vaske over badet en ekstra gang. 

Jeg er en som nesten aldri svarer umiddelbart på meldinger, kan fort gå en dag eller tre. Likevel hadde jeg svart på en slik melding. Det sagt, det kan være en god grunn til at hun ikke har svart, men tviler litt på det når hun har tid til å oppdatere Facebook og Snap... 😔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...