AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Fordeler/ulemper med indøk vs. "vanlig" siving? Kan jeg ta siving-jobber med indøkutdannelse, eller er det sånn at man nesten uansett vil få en økonomjobb? Anonymkode: 9f789...0d5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #2 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 17.16): Fordeler/ulemper med indøk vs. "vanlig" siving? Kan jeg ta siving-jobber med indøkutdannelse, eller er det sånn at man nesten uansett vil få en økonomjobb? Anonymkode: 9f789...0d5 Indøk er utdanning for å bli konsulent eller leder. Tekniske fag kan også noen ganger ta deg i den retningen, men der starter man stort sett i en mer ren teknisk rolle. Her finnes det noen unntak som f.eks bygg hvor mange starter som prosjekteringsledere osv, men generelt holder det ganske godt. Du bør ikke gå indøk hvis du vil ha en teknisk rolle, men du kan fortsatt bli it konsulent eller lede teknologer som indøker. Du har ca faglig dybde på nivå med en høyskoleingeniør i ditt felt (dvs 3-årig) også ledelse. Du kan også konfigurere utdannelsen veldig, for eksempel i retning av tunge mattefag med indøk data (ai retning) også anvendt optimering som hovedprofil. Eller så kan du gå mot markedsføring, mulighetene er store uansett, så kan ikke si mer uten å vite mer om hva du vil og liker. -Sivilingeniør og stipendiat ved NTNU Anonymkode: 539fd...2a4 1
Majer Skrevet 19. september 2021 #3 Skrevet 19. september 2021 Personen over meg forklarer det godt. Kan skyte inn at bosted har litt å si. Naturlig nok enklere å få jobb som indøker i byene enn på landsbygda. Kan og bygge på med en eMBA senere om du ønsker det etter å ha gått en teknisk sivinglinje, men er det indøk du vil gå så er det bare å søke!
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #4 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Indøk er utdanning for å bli konsulent eller leder. Tekniske fag kan også noen ganger ta deg i den retningen, men der starter man stort sett i en mer ren teknisk rolle. Her finnes det noen unntak som f.eks bygg hvor mange starter som prosjekteringsledere osv, men generelt holder det ganske godt. Du bør ikke gå indøk hvis du vil ha en teknisk rolle, men du kan fortsatt bli it konsulent eller lede teknologer som indøker. Du har ca faglig dybde på nivå med en høyskoleingeniør i ditt felt (dvs 3-årig) også ledelse. Du kan også konfigurere utdannelsen veldig, for eksempel i retning av tunge mattefag med indøk data (ai retning) også anvendt optimering som hovedprofil. Eller så kan du gå mot markedsføring, mulighetene er store uansett, så kan ikke si mer uten å vite mer om hva du vil og liker. -Sivilingeniør og stipendiat ved NTNU Anonymkode: 539fd...2a4 Vet ikke helt hva jeg liker før jeg får prøvd det... Men vet du om man får bruk for mesteparten av kompetansen i 5-årig data? Eller holder ofte tre-årig i jobben man tar? Hvis det, så passer nok indøk bedre. Majer skrev (6 timer siden): Personen over meg forklarer det godt. Kan skyte inn at bosted har litt å si. Naturlig nok enklere å få jobb som indøker i byene enn på landsbygda. Kan og bygge på med en eMBA senere om du ønsker det etter å ha gått en teknisk sivinglinje, men er det indøk du vil gå så er det bare å søke! Tenker å bo i by ja. I hvert fall en av de fem største vi har, hjembyen er en av disse. Anonymkode: 9f789...0d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå