Gå til innhold

Hvordan er livet med tre barn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to fra før, men har lyst på tre barn. Barna er 5 og 8, så det blir ikke så tette barn

Anonymkode: ea017...b6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig likt som livet med to barn, bortsett fra behov for større kjøkkenbord, mer plass i sofaen, større bil, vanskeligere å ha med noen på noe som involverer bilkjøring, dyrere utenlandsturer og vanskeligere å finne bord på restauranter.

Anonymkode: a0653...4ff

• Liker 1
Skrevet

Myyye mer krangling med 3. Hovedforskjellen her i hvertfall🤭

Anonymkode: d36cc...123

Skrevet

Veldig vanskelig at begge foreldre kan jobbe fulltid. Passer best der ene oarten er ufør, eller mann tjener så godt at damen kan jobbe 60%.

Anonymkode: 745e8...337

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig vanskelig at begge foreldre kan jobbe fulltid. Passer best der ene oarten er ufør, eller mann tjener så godt at damen kan jobbe 60%.

Anonymkode: 745e8...337

Eller damen tjener så godt at mannen kan jobbe 60% 

men nei, ikke enig. Vi har ikke større behov for at en av oss skal jobbe redusert med 3 barn, enn vi hadde med 2 

Anonymkode: a0653...4ff

Skrevet

Livet med tre barn er herlig, men hektisk. Alltid to som krangler, behov for stor bil dersom man vil ha med et ekstra barn eller to noen ganger, ofte vanskelig å finne aktiviteter som passer for alle barna siden aldersforskjellen ofte blir litt stor…men du verden så mye kos og gøy!!!!

Anonymkode: 36418...6b5

Skrevet

Det er travelt, morsomt, koselig og litt slitsomt.

Jeg jobber 80% (det går ikke i mannen sin jobb), men det fjorde jeg da vi hadde to barn også.

Mine krangler ikke.

Anonymkode: bbff6...6f6

Skrevet

Nå når alle tre er i skolealder er det travelt, mye travlere enn da de var yngre. Det hadde det nok vært med to også altså, men nå er det tre foreldremøter, tre sett lekser som skal gjøres, tre klasser med barn og foreldre å prøve å kjenne til, og hos oss til sammen ti fritidsaktiviteter (foruten mine og mannens)😅 Men det går, jeg liker hverdagene våre godt❤️ Begge jobber forøvrig fulltid.

Anonymkode: 82f2e...308

Skrevet

Alle gode ting er tre!

Anonymkode: 554f9...617

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk tredjemann da de to eldste var 8 og straks 6, så veldig likt som deg. 
Man trenger større bil, og ferier blir dyrere, siden man ikke lenger passer inn i «malen». Det er dessuten MYE vanskeligere å få barnevakt - nå må i praksis ungeflokken deles på begge sett med besteforeldre, og begge settene ønsker helst ikke å passe den minste, siden han er mye mer krevende. Det er nok også delvis fordi de er blitt ti år eldre… Minste er nå fire, og mannen min og jeg har ikke hatt så mye som én eneste natt sammen uten barn siden før minstemann ble født. 

Hverdagen er også mye mer travel. Det gikk ganske greit så lenge jeg var i permisjon, men hverdagen med tre barn og to fulle jobber var brutal, og noe helt annet enn å ha to barn. Jeg var egentlig ganske sjokkert over hvor stor forskjellen var på to og tre barn. Nå skal det sies at minste er godt over gjennomsnittlig krevende, men likevel. 

Dette er det ærlige svaret. Usikker på om det var den usminkede versjonen du ville høre. Jeg angrer ikke, minstemann er en herlig fyr, og jeg er glad jeg fikk oppleve babytiden igjen. Men 1-4 år har vært svært krevende, vi er slitne. Det er rett og slett STOR forskjell på to og tre. Det hender jeg tenker hvor enkelt vi hadde hatt det nå hvis vi hadde stoppet på to barn. Nesten ikke noe arbeid i det hele tatt. 🤣 I stedet for fire nye år med bleier, kronisk søvnmangel, ingen tid for oss selv +++. 

Anonymkode: 90a53...31f

• Liker 1
Skrevet

En ting jeg glemte, som jeg ikke var helt forberedt på: At det er krevende med såpass stor aldersforskjell på ungene. De to eldste er det to år mellom, og det var TRAVELT, men de var på noenlunde samme nivå. Å sjonglere to skolebarn med lekser og aktiviteter OG en liten en, det er ikke bare enkelt. 

Anonymkode: 90a53...31f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...