AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 For vår del er det mer «kosemat» i helgene. Hvordan kombinerer dere det med slanking? Anonymkode: 359ae...c09
Navani Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Enten ved å droppe kosemat og velge sunnere, eller ved å spise mindre porsjoner Jeg varierte mellom de to. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Spiser pizza, lasagne ol på lørdager, men i sunnere, hjemmelaget variant. Drikker ett glass vin el og evt et stykke hjemmelaget kake eller litt is. Ikke mer enn det. Anonymkode: be1a5...faf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Samme som ellers. Blir ikke en gris bare fordi det er helg. Anonymkode: 64ae7...5e9 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Kosematen vår i helgen er middagen. Da spiser vi hjemmelaget pizza eller burgere, eller tacos. Det blir kos og helg for i hverdagen går det mer i fisk og andre sunnere og magrere retter. Spiser ikke chips og godteri utenom. Det blir unødvendig. Om vi har gjester blir det gjerne dessert, men da passer jeg på å spise en mindre porsjon. Anonymkode: 35e19...a1c 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 Når jeg skal ned i vekt spiser jeg helt likt i helgene som i ukedagene. Da går det fort nedover. Anonymkode: e5bcc...761
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 Spiser temmelig likt. Men står opp litt senere, så spiser bittelitt mindre, slik at jeg kan unne meg et glass hvitvin om kvelden Anonymkode: 2313e...1a5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 Spiser på samme måte som resten av uken. Alt med måte. Jeg har null tro på å måtte gi avkall noe for å gå ned i vekt. jeg spiser noe godt (og ofte usunt) når jeg ønsker det. Det er ikke forbeholdt helg. For min erfaring er at ved å måtte vente helt til helg, og det å gi frie tøyler til helg, vil ødelegge alt. Spis når du vil, og hva du vil med måte så klart. Det må jo begrenses på et vis, om det så er porsjon eller å lage det litt annerledes på en magrere måte. Vil jeg ha sjokolade, så spiser jeg sjokolade. Jeg går ikke å venter til lørdag, for da ender jeg opp med å spise en hel plate. For hodet vil si "det er jo lørdag" samtidig som at jeg får tanken "må ta det jeg kan, for det er en uke til neste gang". Ved å ta en rute eller to på en onsdag fordi jeg har sykt lyst på, det gjør meg ikke feit. Anonymkode: be441...42c 3
Gjest Trøst Skrevet 18. september 2021 #9 Skrevet 18. september 2021 Kaloriunderskudd, enten det er "kosemat" på en onsdag eller lørdag.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #10 Skrevet 18. september 2021 Hjemmelaget pizza og taco og (lite) øl, litt godteri og potetgull! Forsøker å ha fokus på å ikke overspise for mye. Litt overspising blir det alltid. Da legger jeg i overspising: Jeg spiser selv om jeg fysisk sett er mett. Jeg spiser ikke til jeg er uvel, liksom. Forsøker å legge inn mye fysisk aktivitet for å kompensere litt. Fredager og lørdager er mine kosedager og jeg synes det er viktig å ha noe å se fram til! Jeg har gått fra lett overvekt til normalvekt (ca 6 kilo) i løpet av et par måneder. Så jeg hadde ikke et stort overvektsproblem fra før av. Anonymkode: edcf8...266 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #11 Skrevet 18. september 2021 Koser meg i helgene jeg altså, men passer på at det blir med måte og legger inn mer aktivitet. Anonymkode: bd3ac...716
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #12 Skrevet 18. september 2021 Jeg spiser akkurat det samme som jeg alltid har gjort. Men i mindre porsjoner. Har gått ned 25 kg på ett år. Kunne nok gått fortere hadde jeg kuttet enda mer i kcal, men for min del skal det være levbart. Anonymkode: eb519...95e 1
sicario Skrevet 18. september 2021 #13 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For vår del er det mer «kosemat» i helgene. Hvordan kombinerer dere det med slanking? Anonymkode: 359ae...c09 På lørdager spiser jeg akkurat som vanlig. Smågodt og snacks. Alltid noe «digg» til middag også. raser allikevel ned i fettprosent og størrelse. Det jeg spiser og drikker de 6 andre dagene, kombinert med mye styrketrening gjør at jeg fint kan spise akkurat som jeg ønsker på Lørdager, og samtidig gå jevnt ned i fettprosent. Merk at jeg ikke bruker vekt, men fettprosent. Jeg trener styrke 5-6 dager i uken, og muskelmasse Har erstattet noe av fettet.
Bokdamen Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 Jeg spiser både pizza, saus og smågodt i helgene, men holder det innenfor kaloribudsjettet mitt. Det er ikke "plass" til både storfrokost, bolle på kafé, middag med ekstra kalorier, vin og godis, og jeg må velge noe og velge bort noe annet. Er miDt i hektisk småbarnsfase, så velger vekk alkohol for tiden noe som hjelper på.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #15 Skrevet 19. september 2021 Jeg spiser en liten sjokolade og en liten skål potetgull på lørdagskvelden. Gjerne pizza eller taco til middag, men det trenger ikke være spesielt usunt. Passer også på mengde. Anonymkode: 31918...566
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #16 Skrevet 19. september 2021 sicario skrev (23 timer siden): På lørdager spiser jeg akkurat som vanlig. Smågodt og snacks. Alltid noe «digg» til middag også. raser allikevel ned i fettprosent og størrelse. Det jeg spiser og drikker de 6 andre dagene, kombinert med mye styrketrening gjør at jeg fint kan spise akkurat som jeg ønsker på Lørdager, og samtidig gå jevnt ned i fettprosent. Merk at jeg ikke bruker vekt, men fettprosent. Jeg trener styrke 5-6 dager i uken, og muskelmasse Har erstattet noe av fettet. Hvordan måler du fettprosenten din? Anonymkode: 31918...566
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #17 Skrevet 19. september 2021 Jeg har gått ned 7 kg til nå, og spiser akuratt det samme som før. Men i mye mindre porsjoner, og har kuttet ut overspising av snop. Spiser en is hver dag feks. Anonymkode: a5ddd...749
sicario Skrevet 20. september 2021 #18 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan måler du fettprosenten din? Anonymkode: 31918...566 Fikk hjelp første gang av legen min. Nå tracker jeg med en beurer diagnostic og en fettklype. Gir en god pekepinn.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #19 Skrevet 20. september 2021 Da jeg tok grep for 10 år siden var det viktigste jeg gjorde å droppe hele begrepet "kosemat", og heller spise mat. Innimellom lager vi pizza en onsdag, og fredag er ikke ensbetydende med at det må være vin og taco og snop. Det som er ekstra "kos" med helgene er tiden til å lage mat sammen, og tiden til å spise mat sammen. Men maten kan gjerne være såkalt "sunn". Jeg har aldri møtt en normalvektig person som kniper kaloriene mandag-torsdag, for så å spise sukker og fett som "kosemat" gjennom helgen. Anonymkode: f7dde...416 4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2021 #20 Skrevet 20. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg tok grep for 10 år siden var det viktigste jeg gjorde å droppe hele begrepet "kosemat", og heller spise mat. Innimellom lager vi pizza en onsdag, og fredag er ikke ensbetydende med at det må være vin og taco og snop. Det som er ekstra "kos" med helgene er tiden til å lage mat sammen, og tiden til å spise mat sammen. Men maten kan gjerne være såkalt "sunn". Jeg har aldri møtt en normalvektig person som kniper kaloriene mandag-torsdag, for så å spise sukker og fett som "kosemat" gjennom helgen. Anonymkode: f7dde...416 Problemet for vi som er alene er at det ikke er noen å kose seg sammen med når man lager mat og spiser. Det høres så fint ut for noen som er to, men det blir fort kos med mat for meg som er alene og ensom i hvert fall. Så du er heldig som har noe å erstatte det med Anonymkode: b9f29...e9f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå