Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er gravid i uke 10 nå, og sliter skikkelig med å bli komfortabel på nettene! Jeg vet ikke om dette har noe med graviditeten å gjøre eller ikke, men jeg trodde ikke graviditet skulle gå utover nattesøvnen så tidlig? Er jo ikke ferdig med første trimester engang. Det holder meg uansett våken, og jeg ender opp med å ligge å vri meg i flere timer før jeg sovner. Når jeg til slutt klarer å sovne, så er det veldig ofte jeg våkner igjen etter noen få timer. Kan dette være et tegn på at noe er galt, eller har det kanskje ingenting med graviditeten å gjøre? Har dere noen tips til hvordan jeg kan få bedre nattesøvn? 

Anonymkode: 91150...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner kanskje? Graviditetskroppen er rar. Prøv å se på søvnhygienen generelt, er det noen forbedringer du kan der?

Anonymkode: 5b5ce...75d

Skrevet

Jeg var mye kvalm både dag og natt og tissetrengt flere ganger pr natt de første ukene , elendig søvn. Det kom seg litt ut i andre trimester. Tror også at det var så nytt og overveldende å være gravid (selv om det var planlagt), så hodet surret og gikk heeeleee tida. 

Jeg gjorde en småteit ting som funka litt for meg; la en babybody under hodeputa min.  Når bekymra/stresstanker  tok overhånd tok jeg bodyen fram, holdt på den og minnet meg  på at jeg var takknemlig for babyen. Mitt hode klarer iallefall ikke å være takknemlig og bekymra samtidig 🤪

(Litt flaut, tar denne som anonym)

Anonymkode: a64cb...b52

• Liker 3
Skrevet

Høres mer ut som stress

Anonymkode: e5946...501

Skrevet

Jeg hadde det slik en god periode i første svangerskap. Begynte å godta at nattesøvnen ble delt i to. Jeg stod opp og fant litt mat (knekkebrød, frukt, nøtter), drakk varm melk med honning. Tente kun stearinlys.Gjorde litt yoga.  Og så la jeg meg igjen og sov noen timer til. Sov også på dagen/ettermiddagen. Rundt uke 12 skiftet det og jeg begynte å sove mer sammenhengene om natten og behovet for dagsøvn forsvant. 

Anonymkode: 8b5f2...19e

Skrevet

Jeg er i uke 12 og har sovet dårlig nesten hele svangerskapet så langt. Våkner på natta for å tisse, og får ikke sove igjen. Våkner tidlig om morgenen og får ikke sove igjen. Jeg har ikke vært stresset eller grublet mye, så det har føltes helt fysisk. Var også sånn sist jeg var gravid. Men den siste uka ca har det blitt bedre, jeg sovner raskere når jeg har vært oppe og tissa og våkner ikke like ofte. Kan sove lenge om morgenen. Så det kan hende det går over av seg selv! Prøv å ikke stress deg opp og bekymre deg over at du ikke får sove, det gjør det bare verre. Du kan laste ned guidet meditasjon som kan hjelpe deg å sovne eller i alle fall slappe godt av. Tenk at å ligge i senga og slappe av er også bra, selv om du ikke sover.

Anonymkode: 9d6ea...74e

Skrevet

På slutten av andre svangerskap nå, og har sovet utrolig dårlig omtrent fra positiv test og ut begge gangene. Tipper hormonelle årsaker i starten, så er det to-tre turer for å tisse hver natt før det til slutt er umulig å slappe av pga mage og sparking. Sover vanligvis veldig tungt og godt, så skikkelig uvant 😅

Anonymkode: cf594...e27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...