AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Jeg innså nå nylig at jeg er ensom. Jeg har en stor familie og gode venner, men ingen av de fyller tomrommet i meg. Jeg er på datern med en fyr, der vi har møtes flere ganger og har hatt hyggelige stunder ila en tidsrom på 2 mnd. Ved sist møte 2 uker siden nevnte jeg at jeg kun holder på med han og han sa at også kun holder på med meg. Jeg sa deretter at jeg gjerne vil tilbringe mer tid med han, og da fikk jeg i respons at han har forpliktelsesangst, og at han har en tendens til å trekke seg tilbake dersom han føler det går for fort. Jeg visste forståelse at sa at vi kunne ta ting i hans. Det har nå gått 2 uker uten at jeg har hørt mye fra han, utenom et par tilfeldige snapper, og ingen initiativ til å møtes. Jeg sendte da en melding tidligere idag og spurte om vi skulle se på film og spis pizza, fikk da svar 3t senere om at han var opptatt ikveld. Da fikk jeg en vond følelse i magen, som minner veldig på sorg. Det va da jeg innrømte til meg selv at jeg er ensom og lengter etter noen eller noe til å fylle tomrommet i meg. noen ganger så spekulerer jeg på om menn sier at de har forpliktelsesangst fordi de virkelig mener det, eller er det en unnskyldig da de ikke klarer å si ifra at de ikke lenger er interessert. (Vet at det er folk som virkelig har forpliktelsesangst) Anonymkode: e6703...a33 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg innså nå nylig at jeg er ensom. Jeg har en stor familie og gode venner, men ingen av de fyller tomrommet i meg. Jeg er på datern med en fyr, der vi har møtes flere ganger og har hatt hyggelige stunder ila en tidsrom på 2 mnd. Ved sist møte 2 uker siden nevnte jeg at jeg kun holder på med han og han sa at også kun holder på med meg. Jeg sa deretter at jeg gjerne vil tilbringe mer tid med han, og da fikk jeg i respons at han har forpliktelsesangst, og at han har en tendens til å trekke seg tilbake dersom han føler det går for fort. Jeg visste forståelse at sa at vi kunne ta ting i hans. Det har nå gått 2 uker uten at jeg har hørt mye fra han, utenom et par tilfeldige snapper, og ingen initiativ til å møtes. Jeg sendte da en melding tidligere idag og spurte om vi skulle se på film og spis pizza, fikk da svar 3t senere om at han var opptatt ikveld. Da fikk jeg en vond følelse i magen, som minner veldig på sorg. Det va da jeg innrømte til meg selv at jeg er ensom og lengter etter noen eller noe til å fylle tomrommet i meg. noen ganger så spekulerer jeg på om menn sier at de har forpliktelsesangst fordi de virkelig mener det, eller er det en unnskyldig da de ikke klarer å si ifra at de ikke lenger er interessert. (Vet at det er folk som virkelig har forpliktelsesangst) Anonymkode: e6703...a33 Som en voksen mann som til tider har strevd med forpliktelsesangst kan jeg si at dette er en reell ting. Når det er sagt kan det også bli brukt som en unnskyldning. Så her må du prøve å legge to og to sammen. Hvordan er forholdshistorikken hans? Har han forsvunnet hver gang det har blitt seriøst? Det som er det verste en partner, eller potensiell partner kan gjøre i mitt tilfelle er å pushe og gå frem fort. Vi må ta ting i vårt tempo. Ideelt sett bør en snakke sammen, møtes på halvveien og inngå et kompromiss. Anonymkode: 584dd...3f3 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg visste forståelse at sa at vi kunne ta ting i hans Anonymkode: e6703...a33 ...tempo Anonymkode: e6703...a33
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan er forholdshistorikken hans? Har han forsvunnet hver gang det har blitt seriøst? Anonymkode: 584dd...3f3 Han er en man i sene 20-åra som har vært i 2 seriøse forhold, men det er flere år siden sist forhold. Jeg spurte han hvorfor han er singel mtp han er en fin fyr med en meget fin personlighet og han svarte med at det er pga han ikke har funnet den rette. Anonymkode: e6703...a33
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han er en man i sene 20-åra som har vært i 2 seriøse forhold, men det er flere år siden sist forhold. Jeg spurte han hvorfor han er singel mtp han er en fin fyr med en meget fin personlighet og han svarte med at det er pga han ikke har funnet den rette. Anonymkode: e6703...a33 Høres jo ut som meg, sett bort fra at jeg er 34😅 Om du er eksen min vil jeg ikke gi deg noen råd, haha.. Fra spøk til alvor. Det er ikke nødvendigvis noen varselflagg i det han skriver her. Det går an å spørre hvordan disse forholdene var. Forlot han disse forholdene, eller ble han forlatt? Hva var årsaken? Det er lov å grave litt. Det høres ut som han ikke stresser, og liker å leve et nokså problemfritt singelliv pr. nå. Det kan du også spørre. Hvordan liker du singellivet? Jeg for min del ble hadde en uheldig opplevelse med min første eks, som gjorde meg skeptisk til det å binde meg og jeg ble veldig distansert en periode. Det tok meg en stund før jeg innså at ikke alle var slike. Anonymkode: 584dd...3f3 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 Hvis du er ensom nå så vil ikke en kjæreste gjøre det bra for deg. Det er en grunn til at du er ensom og det må du finne ut av. Mange tror at bare så lenge man får en kjæreste så blir alt bra. Nei, det gjør ikke det. Finn ut av grunnen hvorfor du er ensom og fiks det. Så får du det bedre med deg selv. Og kanskje en kjæreste etter hvert også! Anonymkode: ea93b...014
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du er ensom nå så vil ikke en kjæreste gjøre det bra for deg. Det er en grunn til at du er ensom og det må du finne ut av. Mange tror at bare så lenge man får en kjæreste så blir alt bra. Nei, det gjør ikke det. Finn ut av grunnen hvorfor du er ensom og fiks det. Så får du det bedre med deg selv. Og kanskje en kjæreste etter hvert også! Anonymkode: ea93b...014 Dette er sant. Om du er ensom og ikke har det bra med deg selv bør du ikke gå inn i forhold til en annen. Mange forventer at den andre personen skal "fikse" dem i et forhold. Og overlater deres lykke i en annen sine hender. Dette er ikke sunt. Dere bør være fornøyd med livene deres hver for dere først. Anonymkode: 584dd...3f3
Gjest rabrabara Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 Hvis dere bare har holdt på i to måneder og du ikke har hørt ordentlig fra han på to uker før nå… Da ville jeg stille og rolig gått videre. Det er ikke sånn det skal være etter en og en halv måned. Da skal man knapt greie å holde seg (og fingrene) fra hverandre. Uansett om han har såkalt forpliktelsesangst. Du trenger noe annet. Noe mer. Og det er ikke din eller hans feil. Men jeg hadde ikke giddet det der. Da må han finne ei som ikke vil ha noe fra jam IG som synes det er digg m to uker «fri» etter seks-sju uker.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #9 Skrevet 18. september 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du er ensom nå så vil ikke en kjæreste gjøre det bra for deg. Det er en grunn til at du er ensom og det må du finne ut av. Mange tror at bare så lenge man får en kjæreste så blir alt bra. Nei, det gjør ikke det. Finn ut av grunnen hvorfor du er ensom og fiks det. Så får du det bedre med deg selv. Og kanskje en kjæreste etter hvert også! Anonymkode: ea93b...014 Klart man bør prøve å trives alene også, men du trenger ikke gå helt til motsatt ende heller da. Alle trenger andre mennesker i livet sitt, og for mange er det først og fremst en kjæreste som fungerer for dem. Anonymkode: f66a0...360 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #10 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du er ensom nå så vil ikke en kjæreste gjøre det bra for deg. Det er en grunn til at du er ensom og det må du finne ut av. Mange tror at bare så lenge man får en kjæreste så blir alt bra. Nei, det gjør ikke det. Finn ut av grunnen hvorfor du er ensom og fiks det. Så får du det bedre med deg selv. Og kanskje en kjæreste etter hvert også! Anonymkode: ea93b...014 Ja, er sant i at man bør trives alene. Men husk på at folk er ulike og dermed ensomhet oppleves ulikt og «fikses» ulikt også. Jeg er en nokså etablert kvinne med hus, bil, jobb og et sunt sosialt liv med flere fine folk rundt meg. Jeg har det bra. Men savner veldig en person jeg kan være intim med, og kjenner dermed på «ensomhet» i den sammenhengen. Jeg vet at det som vil «fikse» det er å en person som jeg er glad i som jeg kan dele et liv med. Anonymkode: e6703...a33 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #11 Skrevet 18. september 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: forpliktelsesangst Med andre ord; jeg blir engstelig bare av å tenke på å forplikte meg til deg. Anonymkode: a5591...1e3
Antiviruset Skrevet 18. september 2021 #12 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Med andre ord; jeg blir engstelig bare av å tenke på å forplikte meg til deg. Anonymkode: a5591...1e3 Ja men da må man holde seg borte fra datingmarkedet da! Være åpen på dette fra dag en og ikke komme med det 2 mnd inn i et forhold. Det holder bare ikke og det er meget dårlig gjort. Bak den "forpliktelsesangsten til mange er det bare en ting som gjelder. De vil ha sex, kos og noen å være med når det passer seg. Det er ikke seriøst og date med en slik holdning er helt håpløst, spesielt når man ikke er ærlig på det fra dag en.
rosabanan Skrevet 18. september 2021 #13 Skrevet 18. september 2021 Hei! Kjenner meg igjen i det du skriver. Forferdelig følelse å sitte igjen med. Jeg dater to menn nå, hvor jeg er mest interessert i han ene (som selvfølgelig ikke er den som prioriterer meg). Han andre prioriterer meg, men jeg ikke han. Ja, jeg er en dust. Men sånn er det å være singel nå til dags (i mine øyne). Jeg er veldig vant til at de jeg har blitt sammen med har satt av tid og spurt meg ut på dates. Så selv om jeg har veldig lyst til å henge med mann #1 i dette tilfellet, så begynner jeg å bli lei av å være den som har tatt initiativ. Han har vært singel lenge. Rundt 7 år. Jeg har ikke vært borti menn som har vært singel så lenge, så aner ikke om det er forpliktelsesangst, om han holder meg på gress eller noe annet. Derfor så holder jeg med aktiv med dates med mann #2 og er åpen for å dra på dates med andre menn. Livet er for kort til å ikke bli prioritert. Da får man heller nyte litt annet i mellomtiden (om man klarer det). 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #14 Skrevet 19. september 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvis du er ensom nå så vil ikke en kjæreste gjøre det bra for deg. Det er en grunn til at du er ensom og det må du finne ut av. Mange tror at bare så lenge man får en kjæreste så blir alt bra. Nei, det gjør ikke det. Finn ut av grunnen hvorfor du er ensom og fiks det. Så får du det bedre med deg selv. Og kanskje en kjæreste etter hvert også! Anonymkode: ea93b...014 Det ene utelukker da absolutt ikke det andre. Jeg har det bra med meg selv og trives godt i mitt eget selskap, men jeg savner likevel en kjæreste å dele ting med. Anonymkode: b5b25...fba
AnonymBruker Skrevet 19. september 2021 #15 Skrevet 19. september 2021 Alle menn har forpliktelses angst. Fleste av oss kommer/blir presset over det, noen andre white knights kan lyve om at de ikke har det. Også er det sånn som i din tilfelle sier det rett ut, og ikke gjør noe med det. Anonymkode: b4e78...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå