Gå til innhold

Arvet mye penger - Hva bør jeg gjør med de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått forskudd på arv hos mine foreldre på grunn av regjeringsskifte. Jeg har arvet 10 millioner og er usikker på hva jeg skal gjøre med de. Skal jeg investere i enebolig, utleieleilighet, fond eller aksjer?

Jeg vil iallefall ikke bare ha de 10 millionene i banken, der har de jo ikke mye å gå på i forhold til avkastning.

Bor i en tomannsbolig nå, så kunne vi kunne jo eventuelt oppgradert til enebolig og hatt utleie-leiligheter i kjelleren også..

Bor i Oslo vest for dere som lurer og vil fortsette med det.

Anonymkode: 3e461...a01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

«Trygge» fond gir deg fort 10% avkastning i året, så det er ihvertfall det beste alternativet med mindre du ønsker å investere i flere boliger/leilighet.

Anonymkode: 55093...5fa

Skrevet

Ville investert i leilighet du kan leie ut, og aksjer. Aksjer da innenfor IT.

Anonymkode: 38385...d35

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har fått forskudd på arv hos mine foreldre på grunn av regjeringsskifte. Jeg har arvet 10 millioner og er usikker på hva jeg skal gjøre med de. Skal jeg investere i enebolig, utleieleilighet, fond eller aksjer?

Jeg vil iallefall ikke bare ha de 10 millionene i banken, der har de jo ikke mye å gå på i forhold til avkastning.

Bor i en tomannsbolig nå, så kunne vi kunne jo eventuelt oppgradert til enebolig og hatt utleie-leiligheter i kjelleren også..

Hvorfor spør du ikke foreldre eller andre du kjenner? Det florerer vel av gode investeringsråd i Oslo vest vil jeg tro ☺️ 

Anonymkode: 3fef4...ed7

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Her har du svaret ditt. Selger du tomannsbolig på Oslo vest og har 10 millioner i mellomlegg så er det bare å kose seg. Eneboliger i sentrale strøk i Oslo går som varmt hvetebrød. 

Anonymkode: dab10...7a6

• Liker 1
Skrevet

Piker, vin og sang.

Anonymkode: f18ac...31f

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Anbefaler Private banking, du er godt innenfor med 10 millioner hos alle større banker/forvaltningsselskap. Da er du så sikker som du kan være på at pengene forvaltes på best mulig måte.

Anonymkode: b950b...ad6

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Så den nye regjeringen virker for deg allerede. Gratulerer! 

Skrevet

Det beste man kan gjøre er jo å skape så mange passive inntekter man kan og spre risikoen. 

Hadde investert i en eller fler leilighet  et sted jeg visste ville ha stor økning i pris.  F.eks Vik, sundvollen eller hønefoss, som man leier ut. Det bygges nå ny motorvei og prisene øker drastisk. På 3 år har vi allerede hatt en prisøkning på over 3 millioner, og dette før vei og bolig utbygging startet. Når prisene har økt, kan man selge og kjøpe leiligheter andre plasser i lignende situasjoner. Sånn kan man bygge seg oppover og øke den passive inntekten over tid. 

Eventuelt kjøpe tomt, bygge og selge, men dette krever jo langt mer innsats.

I tillegg ville jeg ha satt penger i både høyrisikofond og lavrisikofond. 

Anonymkode: ffd82...118

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...