Gå til innhold

Søker partner - blir avvist pga kattene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne i tjueårene som i flere år har forsøkt å finne seg en å være i lag med - både mann og kvinne. Vi kommer alltid et godt stykke på vei, men idet vi kommer til det "seriøse" punktet i forholdet, blir jeg stadig vekk avvist pga de syv kattene mine hjemme. Jeg er av det kaliber som ikke har hjerte til å si nei når en bekjent, som er veterinær, ringer meg og spør om jeg kan huse en katt som sårt trenger et hjem. Vanskelig er det å se disse små skapningene svinne hen fra mine vegger, så de blir værende her så lenge de lever. Kvinner rommer kattene mine noe bedre enn menn, for disse nurkene her er jo en stor del av både meg og mitt liv. Er virkelig folk så kyniske at katter er det store loddet som trekker alt til grunne? 

Anonymkode: fd599...095

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er ikke kyniske, men kanskje de er som meg og ikke fikser lukten. Hjemmet til folk med en katt lukter alltid kattepiss og jeg har faktisk ikke lyst til å forestille meg hvordan det lukter hos deg som har syv 🙈

• Liker 41
Skrevet

Bruker en kattesand som ikke avgir noe lukt, og det lukter ikke prekært katt hjemme hos meg. Dessuten er de utekatter, for de skal ikke loke rundt hjemme hos meg når jeg ikke er hjemme, da de tross alt er villdyr innerst inne :) 

• Liker 4
Skrevet
altflyter skrev (3 minutter siden):

Folk er ikke kyniske, men kanskje de er som meg og ikke fikser lukten. Hjemmet til folk med en katt lukter alltid kattepiss og jeg har faktisk ikke lyst til å forestille meg hvordan det lukter hos deg som har syv 🙈

Enig🤮

Anonymkode: 092d4...4e4

Gjest Alterego666
Skrevet

Katter er asosiale drapsmaskiner som ikke hører hjemme i vår fauna.

Skrevet

Helt ærlig så tenker jeg at kanskje antallet har noe å si... 7 er jo ganske mange. Så man tenker kanskje at det kan balle på seg, hvis du forstår? Hvis man først har 7, hva er vel et par til, og så har man plutselig veldig mange.

Men når du blir avvist, sier de rett ut at det er pga. kattene?

Anonymkode: 42a88...165

• Liker 31
Skrevet

Catwoman er et begrep som kan bety to forskjellige ting. Enslig og med syv katter så havner du nok rett i den ene kategorien for mange.

• Liker 15
Skrevet
Alterego666 skrev (6 minutter siden):

Katter er asosiale drapsmaskiner som ikke hører hjemme i vår fauna.

Fordyp gjerne hva du mener med dette, basert på reelle foreliggende fakta!

• Liker 4
Skrevet
Pappi skrev (4 minutter siden):

Catwoman er et begrep som kan bety to forskjellige ting. Enslig og med syv katter så havner du nok rett i den ene kategorien for mange.

Fordommer er noe man møter ofte i det daglige ja, men det sier litt mer om de som avviser enn meg...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt ærlig så tenker jeg at kanskje antallet har noe å si... 7 er jo ganske mange. Så man tenker kanskje at det kan balle på seg, hvis du forstår? Hvis man først har 7, hva er vel et par til, og så har man plutselig veldig mange.

Men når du blir avvist, sier de rett ut at det er pga. kattene?

Anonymkode: 42a88...165

Vi har alle en begrensing av både husplass og økonomi, så man kan ikke ha katter i et uendelig manntall. Er kun 2 stykker som har mannet/kvinnet seg opp nok til å si direkte hvor skoen trykker, mens resterende kun tyr til ren insinuering. 

• Liker 2
Skrevet

7 katter er jo endel, så du er på god vei til å bli en "crazy cat lady".
image.png.aa39c0669f6d4e3d8c1cbb646a09f524.png

Hvordan du bor kan også ha noe å si.. Bor du i en liten 40kvm leilighet, er det overkill. Bor du på en gård med masse plass, er det nok ikke like ille. 

Anonymkode: cc064...8e0

• Liker 21
Skrevet

Jeg elsker elsker katter, har en selv, men du har sju, og virker også litt grenseløs hvis du ikke klarer å si nei til stadig nye katter. Det tar opp mye plass og er dyrt. Her mister du nok mange av oss katteelskere. Husk at mange av oss har egen katt og har vært streng med oss selv angående å begrense antall dyr. 

Anonymkode: f2918...db1

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan du bor kan også ha noe å si.. Bor du i en liten 40kvm leilighet, er det overkill. Bor du på en gård med masse plass, er det nok ikke like ille. 

Bor du på gård, ts? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

9 katter var litt vel overkill. Stopper der jeg er nå🤪 Bor i leilighet på to etasjer, så det er mer enn rom nok!

Skrevet

9 katter var litt vel overkill. Stopper der jeg er nå🤪 Bor i leilighet på to etasjer, så det er mer enn rom nok!

Det er rom nok til deg og 9 katter, men hvordan ser du for deg at det skal være rom til en kjæreste også? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg elsker elsker katter, har en selv, men du har sju, og virker også litt grenseløs hvis du ikke klarer å si nei til stadig nye katter. Det tar opp mye plass og er dyrt. Her mister du nok mange av oss katteelskere. Husk at mange av oss har egen katt og har vært streng med oss selv angående å begrense antall dyr. 

Som jeg nevnte, stopper jeg på syv av ovennevnte grunner. Hvis noen hadde tatt seg bryet med å gå det videre steget, sier jeg ikke at jeg selv kunne jenket på kravene, for å få forholdet til å fungere. Jeg er ikke så sort-hvitt i hodet

• Liker 1
Skrevet

Når en velger å være crazy catlady, er ikke det tiltrekkende

• Liker 2
Skrevet

Du har syv katter og påstår det ikke lukter fordi du bruker en kattesand som ikke lukter?
Den har jeg også hørt fra oppdrettere med endel katter i hus, og de tar feil, alle som en..
Man blir litt "blind" for lukten selv, men kan love deg at andre kjenner det.

Du kaller det fordommer fordi folk dømmer deg som en crazycatlady, men du er jo det!
Du har hele syv katter og er singel, ergo er du akkurat det som en crazycatlady er!
I tillegg så har du nok hår overalt og bruker mye penger på kattene dine. 
Siden du er singel har du nok sikkert pådratt deg endel sære vaner også, som gjerne innbefatter kattene dine.

Istedenfor å være bitter så omfavn det hele og finn deg en person som er like glad i katter som deg.
De finnes de også!
Det er mange som også omfavner crazycatladytittelen og proklamerer stolt at de er nettopp det, da de har endel katter, bruker mye tid på de og setter de høyt.

Jeg ønsker deg lykke til med å finne din perfekte match, men veien å gå er ikke en slik passiv aggressivitet som du fremviser i denne tråden.

Og til han som skrev at katter er asosiale drapsmaskiner som ikke hører til i vår fauna, så må jeg gi han noe medhold der.
Katter er en innført rase som dreper mye fugl. De kan også være en stor sjenanse for naboer da de liker å bruke bed og sandkasser som do. Legger man til løpetider med tilhørende slåssing og hyling, så burde det vært lovpålagt å kastrere sine katter samt merke dem og aller helst hatt mer kontroll på deres ferdsel. Jeg heier på innekatter, for både kattenes trygghet og naboer og dyrelivs trivsel.

Hilsen en singel crazycatlady med kun 2 katter.

• Liker 23
Skrevet

Det er rom nok til deg og 9 katter, men hvordan ser du for deg at det skal være rom til en kjæreste også? 

Det er rom nok for meg, 7 katter og én kjæreste, ikke de ni som vist med Eleanor Abernathy på bildet

• Liker 1
Skrevet
Fjugur skrev (Akkurat nå):

Når en velger å være crazy catlady, er ikke det tiltrekkende

For deg, nei. Din attraksjon kan ikke overføres til å bli en generell norm, som en kantiansk formulering. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...