AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Vil ha mest mulig ro rundt fødselen og vurderer å ikke fortelle besteforeldre at fødselen er i gang, men heller ringe/sende bilder like etterpå. Noen som har gjort dette? Hvilke reaksjoner fikk dere på det? Anonymkode: 8cadc...78d 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Selvfølgelig forteller man ikke det? For det første blir de rundt så urolige når de ikke hører noe på 25 timer, det blir mye mas til partner som er med. Bedre og helt normalt å fortelle det etterpå. Anonymkode: d3338...d16 23
Mhmjadda Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Gjorde det som en selvfølge! De fikk bilder noen timer etter at han var ute. Fikk ikke noen reaksjoner på det (utover gratulasjoner såklart), hvorfor skulle de det? 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Sa ingenting før hun var født. Anonymkode: 375c9...9bf 8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Bare søsteren min som fikk vite det, og mannen holdt henne oppdatert litt sånn sporadisk. Det holdt i massevis Anonymkode: 54d37...ae4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 Vi sa ingenting til noen om at fødselen var i gang, vi ga beskjed noen timer etter fødselen til aller nærmeste familie og så til andre etter et par dager. Tror ingen forventer å vite når fødselen er i gang. Anonymkode: e83b2...d01 3
Pappi Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 Den eneste jeg ville syntes det var rart å ikke fortelle er barnefaren. Ser ikke hvorfor du skulle fortalt noe til andre før fødselen var over. 6
Daria Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 (endret) Ingen av søsknene mine har varslet noen (andre enn barnevakten) før etter at barna er født, og det har vi alle satt stor pris på. Helt greit å slippe å gå rundt og vente og være nervøs i timevis. Søsters svigermor fikk tilfeldigvis vite det mens fødselen var i gang, og jeg tror hun gjerne heller ville vært lykkelig uvitende til alt var over og alle hadde det bra... Endret 18. september 2021 av Daria 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #9 Skrevet 18. september 2021 Har ikke varslet før etter at barnet er født. Har ikke fått noen negative reaksjoner på det. Synes det høres litt rart ut å si ifra at fødselen har startet. Anonymkode: d70a8...780 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #10 Skrevet 18. september 2021 Jeg har tenkt at man må si det for tenk om det skjer noe galt? Så dør jeg mens mamma går rundt og ikke vet at jeg er på sykehuset en gang? Men jeg er veldig redd for fødsel da, så kanskje preget av det.. Anonymkode: 2916c...acf 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #11 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har tenkt at man må si det for tenk om det skjer noe galt? Så dør jeg mens mamma går rundt og ikke vet at jeg er på sykehuset en gang? Men jeg er veldig redd for fødsel da, så kanskje preget av det.. Anonymkode: 2916c...acf Det må du ikke tenke at skjer uansett, for det er så sjeldent, spesielt i Norge. Håper du tar dette opp med jordmødre på forhånd. Anonymkode: 3f0b7...4f7 5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #12 Skrevet 18. september 2021 Ikke sagt fra til noen selv om fødslene var planlagte, med unntaket av barnevakten ved fødsel nummer to. Første ble født på kveld og mannen ringte da til besteforeldrene rett etter at baby var ute. Neste ble født på natt og besteforeldrene ble informert på morgenen. Anonymkode: 9a196...502
Lorieen Skrevet 18. september 2021 #13 Skrevet 18. september 2021 Vi fortalte ingen, men sendte bilde av babyen til de nærmeste et par timer etter fødsel.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #14 Skrevet 18. september 2021 Vi informerte ingen, men mamma ringte mens jeg ventet på at mannen skulle komme hjem fra jobb, og jeg klarte ikke å skjule riepustingen i telefonen, så hun skjønte tegninga, men hadde ikke fått vite det hvis hun ikke hadde ringt. Anonymkode: c6762...5d9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #15 Skrevet 18. september 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg har tenkt at man må si det for tenk om det skjer noe galt? Så dør jeg mens mamma går rundt og ikke vet at jeg er på sykehuset en gang? Men jeg er veldig redd for fødsel da, så kanskje preget av det.. Anonymkode: 2916c...acf Sannsynligheten for å dø under en fødsel er så forsvinnende liten at det trenger du ikke bekymre deg for! Men du må gjøre det DU føler er rett. Hvis du vil si det til dine foreldre for å få litt ekstra trygghet så gjør du det 😊 det finnes ingen generell fasit for hva som er riktig i denne sammenhengen. Selv fortalte jeg ingen første gangen. Da fikk familien en melding først en stund etterpå. Andre gangen fikk svigers vite det fordi de skulle passe eldste. Og så snappet jeg med søstrene mine underveis i fødselen så de visste det og 😅 Anonymkode: 8f227...77c 3
Bollapikksvin Skrevet 18. september 2021 #16 Skrevet 18. september 2021 Sa ikke noe noen av gangene. Veldig deilig og slippe meldinger osv mens man ligger og føder.. Sendte bilde når ting hadde roet seg og vi fikk rom
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #17 Skrevet 18. september 2021 Sa ingenting. Mannen sendte bilde og meldinger 3-4 timer etterpå (var noen komplikasjoner, derfor så lang tid). Anonymkode: b2f06...ccf
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #18 Skrevet 18. september 2021 Første sa vi ingenting. Hadde fødselen var lenger måtte vi sagt noe til svigers fordi de skulle kommet innom. Andre gang sa vi det til mine foreldre fordi de var på besøk og måtte passe nr 1. jeg vet at folk har valgt begge deler. Selv syntes jeg det var stressende at mine foreldre visste at fødsel var i gang og bekymra seg, så hlad jeg ikke sa det til flere enn nødvendig. Anonymkode: 8b52f...2d3
Wilma89 Skrevet 18. september 2021 #19 Skrevet 18. september 2021 Med første sa vi ikke noe til noen. Orket ikke mas hvis det plutselig skulle ta lang tid osv. nå med nummer to må vi alliere oss med besteforeldre for barnevakt. Så da må vi nesten si fra🙈
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #20 Skrevet 18. september 2021 Å, nå ser jeg hvor heldig jeg var da datteren min fødte. Jeg ble masse oppdatert 😍 Skal sies at jeg ikke maste underveis, da. Anonymkode: a4541...a55 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå