Gå til innhold

Hvordan bli mer frigjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i et ganske nytt forhold og har vanskeligheter for å gjøre akkurat det jeg føler for. Med det mener jeg sånn som å, kysse min kjæreste akkurat når jeg vil, ta initiativet til sex og si akkurat det jeg føler. Er redd for å bli avvist, samtidig som jeg mister litt kontakt med mine egne følelser når jeg er med han. Vil så gjerne bli mer frigjort.
Hvordan kan jeg bli bedre på dette?

Anonymkode: db0ee...740

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste blir litt tryggere etterhvert. 

Anonymkode: 3fb99...7e3

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste blir litt tryggere etterhvert. 

Anonymkode: 3fb99...7e3

Takk..

Skrevet

Har du prøvd å snakke med han om det?

Ellers så tenker jeg at det er fint å ta det litt etter litt :) Det er jo mange måter å initiere kontakt og sex på. Ikke alle som får seg til å spørre rett ut med ord "har du lyst til å ha sex?", men man kan si det med kroppen eller avtale andre tegn. For eksempel vet mannen min når vi legger oss at hvis jeg har tatt på meg sovemaska, da er jeg ikke så mottagelig.

Hvor nytt er nytt forresten? Og hva mener du med at du mister kontakten med egne følelser? 

Anonymkode: 7cb71...e94

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd å snakke med han om det?

Ellers så tenker jeg at det er fint å ta det litt etter litt :) Det er jo mange måter å initiere kontakt og sex på. Ikke alle som får seg til å spørre rett ut med ord "har du lyst til å ha sex?", men man kan si det med kroppen eller avtale andre tegn. For eksempel vet mannen min når vi legger oss at hvis jeg har tatt på meg sovemaska, da er jeg ikke så mottagelig.

Hvor nytt er nytt forresten? Og hva mener du med at du mister kontakten med egne følelser? 

Takk for svar:)
Ja, jeg har sagt det til han. Han sier, ikke vær redd..
Vært sammen i 3,5 mnd. 
Han er mye mer ekstrovert og dominerende personlighet enn meg. Han har tydelig grenser som han ikke er redd for å uttrykke. Jeg blir litt usikker hvor jeg har han

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har tydelig grenser som han ikke er redd for å uttrykke. Jeg blir litt usikker hvor jeg har han

Kan du utdype dette, ettersom resultatet egentlig burde bli det motsatte?  

Anonymkode: 9531e...8f6

• Liker 3
Skrevet

Har du alltid vært slik? Eller er det bare nå med han? Er du mer avslappet med f.eks venninner som du kjenner godt? Hvordan har du vært i tidligere forhold?

Har ingen supre råd, for er litt der selv 😂😂😂

Anonymkode: bccb1...3a6

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

At han avviser meg tydelig. Samtidig vil han jeg tar mer initiativ..

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du alltid vært slik? Eller er det bare nå med han? Er du mer avslappet med f.eks venninner som du kjenner godt? Hvordan har du vært i tidligere forhold?

Har ingen supre råd, for er litt der selv 😂😂😂

Anonymkode: bccb1...3a6

Fullstendig avslappet med venninner. Ikke redd for å ta initiativ med dem. Er nok fordi jeg er litt usikker på hans følelser at jeg er slik ift han..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At han avviser meg tydelig. Samtidig vil han jeg tar mer initiativ..

Hvordan avviser han og i hvilke situasjoner? Hvis han er åpen for endring, kanskje han kan gjøre det på en annen måte?

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvordan avviser han og i hvilke situasjoner? Hvis han er åpen for endring, kanskje han kan gjøre det på en annen måte?

Det kan være avvisninger som i å treffes eller til sex f.eks. Alltid prioritere jobben..
Sier til han hvordan det føles. Han lytter og forbedrer seg. Merker at han prøver så godt han kan.
Men disse avvisninger har satt spor i meg, og jeg holder tilbake med meg selv, om du forstår..

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenkte det samme...

Men det du beskriver TS, er ikke å være dominerende i ordets rette forstand. I alle fall ikke på en sunn måte. Han veiver jo i begge retninger, vil at du skal ta mer initiativ samtidig som han avviser deg. Det minner mer om gaslighting enn om trygg dominans. 

Anonymkode: b86ff...bfa

• Liker 3
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Tenkte det samme...

Men det du beskriver TS, er ikke å være dominerende i ordets rette forstand. I alle fall ikke på en sunn måte. Han veiver jo i begge retninger, vil at du skal ta mer initiativ samtidig som han avviser deg. Det minner mer om gaslighting enn om trygg dominans. 

Anonymkode: b86ff...bfa

Ja, det har du rett i. Men tror ikke det er forsettlig eller ondsinnet. Han innser iallfall hvordan han oppfører seg når jeg sier det til han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...