Gå til innhold

Sofa, anbefalinger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt sofaer av dårlig kvalitet som raskt blir slitt, stygge, nuppete, flate puter osv. Og ønsker nå å investere i en pen kvalitetssofa. 

Har tittet litt rundt på slettvoll, bolia, formfin, lkhjelle og sikkert flere andre merker jeg ikke kommer på i farta. 

Noen som anbefaler et spesielt merke med tanke på kvalitet? Og hvilke stoff holder seg pent lenge, det er jo så mange varianter ull, polyiester, velur... (ønsker ikke skinn)? 

Anonymkode: 04a1b...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine foreldre har nylig skaffet seg sofa fra formfin, de er gode å sitte i. Kunne tenke meg sofa derfra selv :)

Ettersom det er norsk design og produseres i Norge er det i utgangspunktet ikke noe problem med levering i disse dager heller.

Stoffkvaliteten kommer vel an på hva man ønsker og foretrekker selv. Men noe som kan støvsuges er praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med vår Stordal sofa. Putene spretter rett tilbake etter man har sittet i den. Norsk merke og lages i Norge :)

Anonymkode: 9e47a...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fra Bolia og er kjempefornøyd. Ellers synes jeg Hay, Muuto og Ygg & Lyng sine er veldig fine

Anonymkode: 410a6...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 14.42):

Har hatt sofaer av dårlig kvalitet som raskt blir slitt, stygge, nuppete, flate puter osv. Og ønsker nå å investere i en pen kvalitetssofa. 

Har tittet litt rundt på slettvoll, bolia, formfin, lkhjelle og sikkert flere andre merker jeg ikke kommer på i farta. 

Noen som anbefaler et spesielt merke med tanke på kvalitet? Og hvilke stoff holder seg pent lenge, det er jo så mange varianter ull, polyiester, velur... (ønsker ikke skinn)? 

Anonymkode: 04a1b...349

Slettvoll :) 

Anonymkode: 1ccd7...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt vår sofa fra Saxo living i mange år. Den er i daglig bruk, og holder deg kjempegodt både i stoffet og i fasongen. 

Anonymkode: 43a2e...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har hatt vår sofa fra Saxo living i mange år. Den er i daglig bruk, og holder deg kjempegodt både i stoffet og i fasongen. 

Kan legge til at den er i ullstoff☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Scandinavia fra Bolia.

Typen med mykere puter ser jeg hos andre mister kjapt fasong. Derfor kjøpte vi den fastere, og vel.....den er ikke spesielt digg å sitte i. Men holder formen - noe som var et poeng for meg da jeg kjøpte den. Ville at barn skulle kunne hoppe/klatre litt uten å mose putene.

Neste sofakjøp blir nok noe annet og litt mykere. Komfort foran utseende 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner forresten ikke hvorfor du ser bort fra skinn.

Jeg har begge deler, og synes det er så enkelt med møblene jeg har i skinn. Kan tørke av dem om det blir sølt noe, trenger ikke bekymre meg slik jeg av og til gjør når det er stoff. Har man små unger på besøk av og til, er det uvurderlig å kunne tørke over etterpå.

Anonymkode: ce235...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...