Gå til innhold

Er i karantene, hvordan skal jeg gjøre det med levering av barnet mitt på skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har spesielle behov, så hun har kun korte dager på skolen. Jeg leverer og henter hver dag. Mannen er på jobb. 

Nå er jeg syk og skal testes i morgen, er mye smitte i området her jeg bor. 

Jeg får da svar på mandag eller tirsdag, men problemet er jo at jeg er i karantene så lenge, men ikke barnet. Hvordan skal hun komme seg til og fra skolen? Har ingen andre som kan ta det for meg, og dessuten er barnet helt avhengig av rutinene vi har. 

Hvordan løse dette? Hjemmeskole på barnet til jeg får svar? 

Anonymkode: 3ddfa...625

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor har ikke barnet skyss om det har store utfordringer? 

Anonymkode: 84f7a...dd6

• Liker 4
Skrevet

Mannen bør selvfølgelig snakke med sin arbeidsgiver om en løsning så han kan sørge for nødvendig omsorgsoppgave for barnet sitt.

Anonymkode: 7ae56...857

• Liker 25
Skrevet

Må du følge barnet inn på skolen? Hvis ikke kan du vel bare slippe hen av utenfor? 
Dersom barnet trenger følge, kan du kanskje høre om en av de ansatte kan møte dere ved bilen?

Anonymkode: 7334d...16d

• Liker 7
Skrevet

Hva gjør dere ellers, når du blir syk?

Barnets skolegang kan jo ikke være avhengig av om du er i stand til å transportere til skolen eller ikke.

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor har ikke barnet skyss om det har store utfordringer? 

Anonymkode: 84f7a...dd6

Det har vi prøvd, men det fungerer ikke. Sliter med separasjonsangst i tillegg. (får selvsagt hjelp for problemene, men pga syndrom er det ikke bare bare) 

Skrevet

Mannen følger og henter👍

Anonymkode: eb294...d79

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Barnets skolegang kan jo ikke være avhengig av om du er i stand til å transportere til skolen eller ikke.

Er heldigvis sjelden syk, og den ene gangen det har skjedd har jeg jo ikke vært i karantene som er pålagt nå. Da møtte jeg opp med munnbind i porten på skolen, etter skolens godkjenning. 

Er litt andre tider nå da for å si det sånn... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Må du følge barnet inn på skolen? Hvis ikke kan du vel bare slippe hen av utenfor? 
Dersom barnet trenger følge, kan du kanskje høre om en av de ansatte kan møte dere ved bilen?

Anonymkode: 7334d...16d

Ja, må egentlig følge inn, men kan nok løse dette. Men har jeg lov å kjøre til skolen i karantene? Og møte en lærer? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er heldigvis sjelden syk, og den ene gangen det har skjedd har jeg jo ikke vært i karantene som er pålagt nå. Da møtte jeg opp med munnbind i porten på skolen, etter skolens godkjenning. 

Er litt andre tider nå da for å si det sånn... 

Og du gikk glipp av poenget.

Dere må jo ha en plan B.

Barnets skolegang kan ikke være avhengig av om du er i stand til/har mulighet til å kjøre/hente.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Alle har ikke det så lett i livet at det bare er sånn. Jo, for oss er hun avhengig av meg for å få til skolegang. Og det er avgjort av leger, psykologer osv. Hun har ikke vanlig skolegang. Ikke alltid så a4 at det "bare er å gjøre sånn og sånn" 

• Liker 8
Skrevet

Hvis det absolutt ikke finnes andre løsninger enn at du MÅ kjøre og hente så får du ha barnet hjemme til du er frisk. 
Her må jo far kunne tilpasse seg.... 

• Liker 7
Skrevet

Da får du nesten holde henne hjemme til du får negativt svar. Du kan jo ikke utsette læreren hennes for smitte dessverre. Lykke til.

Anonymkode: eb294...d79

• Liker 5
Skrevet
Lacuna skrev (Akkurat nå):

Hvis det absolutt ikke finnes andre løsninger enn at du MÅ kjøre og hente så får du ha barnet hjemme til du er frisk. 
Her må jo far kunne tilpasse seg.... 

Ja, han har en jobb hvor det ikke er så enkelt å få til, men han har kontaktet arbeidsgiveren sin. Håper det går greit, ellers ser jeg ikke annen løsning enn hjemmeskole til jeg får svar fra karantenen. Takk for svar! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hun har spesielle behov, så hun har kun korte dager på skolen. Jeg leverer og henter hver dag. Mannen er på jobb. 

Nå er jeg syk og skal testes i morgen, er mye smitte i området her jeg bor. 

Jeg får da svar på mandag eller tirsdag, men problemet er jo at jeg er i karantene så lenge, men ikke barnet. Hvordan skal hun komme seg til og fra skolen? Har ingen andre som kan ta det for meg, og dessuten er barnet helt avhengig av rutinene vi har. 

Hvordan løse dette? Hjemmeskole på barnet til jeg får svar? 

Hvorfor er det ikke selvsagt for barnets far å ta fri fra jobb en time eller to?

Er du ikke veldig syk (altså frisk nok til å gå tur) har du under karantene uansett lov til å følge barnet til skolen (men ikke inn på skolen). Så du kan fint følge barnet og overlevere lærer ute på skoleplassen. 

Anonymkode: 95f34...ee2

• Liker 8
Skrevet

Mannen bruker av dagene han har for «barnepassers sykdom» hvis ikke arbeidsgiveren hans er fleksibel nok til at han får ordnet det uten fravær.

Anonymkode: ea4fe...99f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det ikke selvsagt for barnets far å ta fri fra jobb en time eller to?

Er du ikke veldig syk (altså frisk nok til å gå tur) har du under karantene uansett lov til å følge barnet til skolen (men ikke inn på skolen). Så du kan fint følge barnet og overlevere lærer ute på skoleplassen. 

Anonymkode: 95f34...ee2

Ja, for all del, faren kan nok klare å få til dette, men arbeidet hans er litt komplisert. Men, da har jeg lov å gå ut selv i karantene? Mens jeg venter på svar? Vil ikke bryte noe regler, og heller ikke risikere å smitte noen på skolen om jeg skulle ha corona. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, for all del, faren kan nok klare å få til dette, men arbeidet hans er litt komplisert. Men, da har jeg lov å gå ut selv i karantene? Mens jeg venter på svar? Vil ikke bryte noe regler, og heller ikke risikere å smitte noen på skolen om jeg skulle ha corona. 

Les på FHI. Karantene er ikke det samme som isolasjon. Men be far skjerpe seg ta sin del av ansvaret.  Hvis ikke ender du opp syk og utbrent dersom barnet har så store utfordringer. 

Anonymkode: 1ada1...342

• Liker 4
Skrevet

Om ikke du kan levere barnet, så må far trå til. Han får bruke det at barnepasser er syk. 

• Liker 2
Skrevet

Det tar ikke så lang tid å få svar på prøven. Bare hold barnet hjemme med deg frem til da siden situasjonen er såpass komplisert. 

Anonymkode: 88914...79a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...