AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Hei, hvordan gikk dere fram for å finne navn til baby? Jeg venter ei lita jente rundt jul, og sliter veldig med og finne navn. Jeg og barnefar er ikke sammen, men er enig om å bruke mitt etternavn pga av at han ikke har noe tilhørighet til sitt da han har sin stefar sitt etternavn. Jeg ønsker også mitt mor sitt navn som mellom navn da det har vært slik i mange generasjoner på mor datter at det har vært 2 navn som går igjen annen hver gang. Jeg har hele tiden hatt 2 navn som jeg liker på jente, Emma, for det synes jeg er fint, og Julia, da oldemor på min far sin side het det og min oldemor på mamma sin side hadde det som mellomnavn. Barnefar har bare sakt masse navn han kommer på i farta, men har siste mnd hengt seg opp i Thea, noe jeg sier nei til da det ligner for mye på mitt navn, Tina. Hvordan har dere løst det? Jeg vingler mellom og si nei til alle 3 navna og at vi må komme opp med nye begge to, eller at han må komme med flere forslag. Sliter dessverre med å ta hannes forslag seriøst da han ofte bare sier noe han kommer på der og da, og når jeg kommer med argument på at det er tungt og si f.eks på vår dialekt så er han jo enig og det hadde han ikke tenkt på. Anonymkode: 91de3...e3b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei, hvordan gikk dere fram for å finne navn til baby? Jeg venter ei lita jente rundt jul, og sliter veldig med og finne navn. Jeg og barnefar er ikke sammen, men er enig om å bruke mitt etternavn pga av at han ikke har noe tilhørighet til sitt da han har sin stefar sitt etternavn. Jeg ønsker også mitt mor sitt navn som mellom navn da det har vært slik i mange generasjoner på mor datter at det har vært 2 navn som går igjen annen hver gang. Jeg har hele tiden hatt 2 navn som jeg liker på jente, Emma, for det synes jeg er fint, og Julia, da oldemor på min far sin side het det og min oldemor på mamma sin side hadde det som mellomnavn. Barnefar har bare sakt masse navn han kommer på i farta, men har siste mnd hengt seg opp i Thea, noe jeg sier nei til da det ligner for mye på mitt navn, Tina. Hvordan har dere løst det? Jeg vingler mellom og si nei til alle 3 navna og at vi må komme opp med nye begge to, eller at han må komme med flere forslag. Sliter dessverre med å ta hannes forslag seriøst da han ofte bare sier noe han kommer på der og da, og når jeg kommer med argument på at det er tungt og si f.eks på vår dialekt så er han jo enig og det hadde han ikke tenkt på. Anonymkode: 91de3...e3b Haha, sånn var mannen min også. "Hva med Mia?" "Søstra di heter jo det, er ikke det rart?" "Jo, stemmer, det tenkte jeg ikke på, hva med Lise" "er ikke det litt for likt når jeg heter Lisa?" "Jo kanskje, men hva med... Marie?" "Det heter jo ungen til bestevennen din" 😆 det er akkurat som han bare kommer på navn til folk han kjenner godt. Enig med deg i at Thea og Tina blir likt - jeg har en navn som lyder likt som min datter og hører feil hele tiden 😆 Jeg ville prøvd å fortsette å foreslå de to navna du liker - Emma og Julia Plutselig liker han ett av de, og hvis ikke får han komme med noen flere mer seriøse forslag. Vi endte opp med ett av hans forslag til vårt barn tilslutt, men det var et navn jeg også likte og hadde på min "liste" Anonymkode: 63991...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Lag en felles liste med navn som dere begge liker. På venstre siden kan du skrive dine forslag- kom med flere enn de to du har nå, og på høyre side han kan gjøre det samme. Finn gjerne en liste med jentenavn på Internett og gå igjennom den for inspirasjon. Navn som er heelt uaktuelle kan dere stryke av fra hverandres side av listen. Etterhvert stryker dere av navn dere har på deres egen side av listen som dere fortsatt kan synes er fine, men ikke perfekte. Anonymkode: 04af3...e60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå