AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #1 Skrevet 18. september 2021 Dette håper jeg blir en interessant tråd. Jeg har alltid vært prisbevisst når det kommer til gjenstander og materielle goder. Sammen med samboer har vi de årene vi har bodd sammen ikke kjøpt mange ting, møbler, gjenstander etc, men heller valgt kvalitet. Vi har valgt dyrere produkter som sofa, som faktisk er god å sitte i og holder seg godt, bord, stoler, kjøkken etc har vi lagt penger i, for at det skal holde seg. Vi legger pengene i det for å ende opp med færre ting og for å ha det møbelet, den stolen, den lampa til vi blir "gamle og grå" Jeg er vokst opp helt motsatt og har en mor som elsker shopping og å fylle huset med pyntegjenstander og alt mulig. Jeg bare grøsser av tanken. Samme med de som kjøper klær osv, har noen basisklær også har jeg noe av got kvalitet som merinoull, kashmir, lin, etc. Da trenger jeg ikke så mye pr produkt og holder å kjøpe f.eks 1 genser av god kvalitet, enn 3 billigere.. Er du mer som meg, eller liker du å shoppe på salg og flere ting, men billige ting? Anonymkode: 5143a...b0e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #2 Skrevet 18. september 2021 Før valgte jeg kvalitet. Nå på grunn av ocd, at jeg MÅ vaske klær etter hvert bruk, velger jeg kvantitet. Anonymkode: a4516...c72
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #3 Skrevet 18. september 2021 Kvalitet. Handler ikke lengre i fast fashion butikker eller klær av dårlig kvalitet da jeg ser hvor fort de går i stykker selv om jeg er forsiktig. På grunn av det har jeg mange klær som er ca 5 år gamle som fremdeles er pene og brukbare. Samme gjelder alt som skal vare. Møbler ja, mens maten velger jeg gjerne FP. Anonymkode: 101b9...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #4 Skrevet 18. september 2021 Jeg vipper til en viss grad mellom det ene og det andre. Av personlig erfaring vil jeg påstå at kvalitetsbegrepet misbrukes av mange som vil ha en unnskyldning for å handle dyre ting. De fleste av de som handler dyre ting handler også ganske mye og skifter ut garderoben eller møblene sine ofte. Det handler mest om å prøve å finne gode kjøp for pengene. Jeg handler i billige kjedebutikker og har likevel mange klesplagg som har holdt seg fine i 5 - 10 år. Møbler har jeg stort sett kjøpt i mellomsjiktet, og de har holdt i massevis. Anonymkode: da557...3e8 3
Gjest ti10 Skrevet 18. september 2021 #5 Skrevet 18. september 2021 Både og. Det er jo ikke alt man trenger flere av. Det er klart det jeg i utgangspunktet gjerne vil ha holdbare ting, og jeg er for å redusere forbruk, samtidig vil jo også fornye meg litt av og til, så jeg kommer ikke til å kjøpe møbler med tanke på at de skal holde livet ut. Jeg kjøper heller ikke så mye klær, og bruker det jeg har til det blir utslitt. Er forresten enig med personen over som sier at kvalitetsbegrepet misbrukes av folk som vil kjøpe dyre ting. Jeg kjenner mange som foretrekker å handle dyre ting, men de har mange flere ting enn jeg har, så det er ikke akkurat miljø- eller kvalitetshensyn som er grunnen til at de gjør som de gjør.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #6 Skrevet 18. september 2021 Kvantitet, dessverre. Personligheten min er nok bare sånn. Jeg hamstrer. Anonymkode: 8fd45...1f8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #7 Skrevet 18. september 2021 En god blanding, men for det meste velger jeg rimelig. Har to veldig grisete barn, så alle klær både jeg, mannen og barna har på oss må vaskes etter en halv dags bruk. Ikke så praktisk med kun silkeskjorter og bukser med press i da. Av møbler kjøper vi en blanding av retro og Ikea. Anonymkode: 14be7...e7c
Gjest Saph Skrevet 18. september 2021 #8 Skrevet 18. september 2021 Kommer an på hva det dreier seg om. Jeg trenger en hel haug med nye sokker. Kommer ikke til å velge kvalitet over kvantitet der. Vinterjakke derimot. Der trenger jeg bare en, så da blir det kvalitet over kvantitet. Møbler er hverken kvalitet eller kvantitet. Det er dyrt nok som det er.
Gjest loveli Skrevet 18. september 2021 #9 Skrevet 18. september 2021 En blanding. Kjøper ikke nips på Nille eller Kremmerhuset, men handler i mellomdyre butikker, f.eks. Tilbords. Det er heller ikke sånn at jo dyrere jo bedre, man MÅ ikke ha Slettvoll liksom. Og så kjøper jeg lite. Bytter heller ikke ut etter sesong, men bruker det samme hele året.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2021 #10 Skrevet 18. september 2021 En blanding. Vanligvis går jeg for litt over middels pris, kjøper ting som er best i test osv. TV som er best i test, robotstøvsuger som er best i test. Møbler er jeg litt kresen på, så når jeg finner noe jeg liker (etter å ha lett en stund), så kjøper jeg det. Om det er et sofabord på IKEA til 1000 kr eller om jeg finner litt dyrere ting andre steder som jeg faller for. Kjøpte to tresetere til 15.000 kr hver som jeg falt for. Anonymkode: e9c57...d88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå