AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2021 #21 Skrevet 7. oktober 2021 On 9/19/2021 at 10:36 PM, AnonymBruker said: Unngå Evidensia, Anicura og Empet så går det bra. Finn enkeltstående veterinærer, de koster 1/5 av prisen. Uansett greit med forsikring, men det er en vond sirkel. Hos de førstnevnte er det litt som å komme med en bil man har krasja... ja du har kasko ja, da kjører vi på. Plutselig blir det 60 000. Anonymkode: 17e95...07a Dette var frekt. Jeg har ALDRI tatt mer betalt fordi kunder har forsikring. Men jeg har ofte opplevd å måtte tilby dårligere behandling enn jeg skulle kunne ønske,fordi eier ikke har råd til det medisiner el operasjon koster. jeg har også flere ganger søkt inn kunder til Evidensia care fund. Kunder med økonomiske utfordringer har fått 20.000 til disp for livreddende operasjoner. I tillegg har jeg en rekke ganger, senest i dag, tatt kunder inn til en samtale gratis fordi hunden behøver å trene på å undersøkes. jommen er det hyggelig med slike tilbakemeldinger når vi jobber på som idioter i en verden med totalt underskudd av dyrleger og dyrepleiere. takk. Nå kom jeg ett hakk nærmere å slutte…. mvh Evidensia-ansatt Anonymkode: bb2e2...045 1
Julie Skrevet 7. oktober 2021 #22 Skrevet 7. oktober 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Dette var frekt. Jeg har ALDRI tatt mer betalt fordi kunder har forsikring. Men jeg har ofte opplevd å måtte tilby dårligere behandling enn jeg skulle kunne ønske,fordi eier ikke har råd til det medisiner el operasjon koster. jeg har også flere ganger søkt inn kunder til Evidensia care fund. Kunder med økonomiske utfordringer har fått 20.000 til disp for livreddende operasjoner. I tillegg har jeg en rekke ganger, senest i dag, tatt kunder inn til en samtale gratis fordi hunden behøver å trene på å undersøkes. jommen er det hyggelig med slike tilbakemeldinger når vi jobber på som idioter i en verden med totalt underskudd av dyrleger og dyrepleiere. takk. Nå kom jeg ett hakk nærmere å slutte…. mvh Evidensia-ansatt Anonymkode: bb2e2...045 Nei,en kan vel ikke ta mer (eller mindre for den del) betalt for én og samme undersøkelse eller behandling på bakgrunn av kriteriet forsikret dyr vs ikke-forsikret dyr. Men at det hos enkelte veterinærer er en bevissthet rundt dette i fht anbefaling rundt videre tiltak og behandling; ja. Uten at jeg sier at dette gjelder akkurat deg.
Helene Skrevet 8. oktober 2021 #23 Skrevet 8. oktober 2021 Har opplevd at ingen ville forsikre katten min etter 10 år. Jeg har Frende forsikring. De sa, joda, de forsikret. Etter 10 år blir det en litt større egenandel. Men de forsikret. Jeg har hatt katt i 30 år. Men min lille ble angrepet av en grevling. Kom hjem blodig. Blødende. Jeg pakket han i buret, rett til dyrelegen. Jeg trodde han hadde slosst med annen katt. Jeg tok feil. Skadene var større. Jeg har forsikring på pusen. I løpet av 11 år har ingenting skjedd. Nå skjedde det. Dette har kostet. 2 ganger i narkose. Dyrelegen hver uke i 2 mnd, vi er ikke ferdig ennå . Har sikkert kostet 5-6 tusen. Har fått dekket 80 % av alt med forsikringen.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #24 Skrevet 8. oktober 2021 14 hours ago, Julie said: Nei,en kan vel ikke ta mer (eller mindre for den del) betalt for én og samme undersøkelse eller behandling på bakgrunn av kriteriet forsikret dyr vs ikke-forsikret dyr. Men at det hos enkelte veterinærer er en bevissthet rundt dette i fht anbefaling rundt videre tiltak og behandling; ja. Uten at jeg sier at dette gjelder akkurat deg. Da syns jeg du skal ta dette opp med dem det gjelder eller oppklare eventuelle misforståelser du må ha stått i med de veterinærene du har kontakt med. Å henge ut en hel yrkesgruppe som dokumentforfalskere som driver og skimmer penger fra forsikringsbransjen for helt unødvendige ting, er ganske drøyt. Anonymkode: bb2e2...045
Julie Skrevet 8. oktober 2021 #25 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da syns jeg du skal ta dette opp med dem det gjelder eller oppklare eventuelle misforståelser du må ha stått i med de veterinærene du har kontakt med. Å henge ut en hel yrkesgruppe som dokumentforfalskere som driver og skimmer penger fra forsikringsbransjen for helt unødvendige ting, er ganske drøyt. Anonymkode: bb2e2...045 I mitt tilfelle byttet jeg veterinær. Enkelt og greit. Etter det jeg kan se så er det ingen her som har hengt ut en hel yrkesgruppe som dokumentforfalskere som skimmer penger fra forsikringsbransjen. Kall det gjerne etisk gråsonepraksis. Fra et kapitalistisk perspektiv er det vel ganske innlysende at dette forekommer? I mange tilfeller er det jo den samme personen som gir dyreeier råd om tiltak og behandling, som også har økonomiske interesser i nettopp det. Bukken og havresekken.
Leo Skrevet 8. oktober 2021 #26 Skrevet 8. oktober 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dette var frekt. Jeg har ALDRI tatt mer betalt fordi kunder har forsikring. Men jeg har ofte opplevd å måtte tilby dårligere behandling enn jeg skulle kunne ønske,fordi eier ikke har råd til det medisiner el operasjon koster. jeg har også flere ganger søkt inn kunder til Evidensia care fund. Kunder med økonomiske utfordringer har fått 20.000 til disp for livreddende operasjoner. I tillegg har jeg en rekke ganger, senest i dag, tatt kunder inn til en samtale gratis fordi hunden behøver å trene på å undersøkes. jommen er det hyggelig med slike tilbakemeldinger når vi jobber på som idioter i en verden med totalt underskudd av dyrleger og dyrepleiere. takk. Nå kom jeg ett hakk nærmere å slutte…. mvh Evidensia-ansatt Anonymkode: bb2e2...045 Da skal du få en hyggelig tilbakemelding fra en gammel hundeeier! Jeg hatt hunder, og tatt dem med til veterinær, i flere tiår og den absolutt beste og mest profesjonelle behandlingen jeg har fått er hos Evidensia. I forhold til hva som er tilgjengelig av kompetanse og utstyr har jeg faktisk flere ganger blitt overrasket over at det ikke koster mer enn det gjør. Siden det er et stykke til nærmeste Evidensia har jeg brukt mindre, selvstendige veterinærkontorer til mer bagatellmessige ting og jeg må vel si at det opplever at de ofte, ikke alltid, er mer "på" for å gjennomføre kostbare undersøkelser og behandling når de får oppgitt at jeg har forsikring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå