Gå til innhold

Dyrleger og forsikring for dyr

Michaelhe

Anbefalte innlegg

Når dyrene blir eldre får man etterhvert mer behov for helsehjelp for dem. Hvis de ikke får dette, så er det jo dyrplageri. (Det samme som for mennesker, vi har også krav på helsehjelp fra behandlere som ønsker oss vel).

Lokalt har jeg dårlig erfaring med den store kjeden Anicura, og anbefaler ikke dem. De har utstyr, men jeg er misfornøyd likevel. Hunden min er gammel nå, og jeg har ikke vært nøye med å gi ham den aller sunneste maten. Selv om han er verdens snilleste person, så forventer jeg at han ikke lever like lenge som sine foreldre, dvs 15 år. Han er nå snart 8.

Nå har jeg imidlertid begynt å legge litt mer penger i foret hans. Han er også forsikret, og vil derfor få den hjelpen han  trenger når eller om han blir gammel.

Det kommer nok mange hunder i mitt liv etter ham. Det er veldig viktig med forsikring. Det lærte jeg fra den første hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Var det noe du ønsket å diskutere med dette? 

Anonymkode: 12884...cbc

Haha, jeg ser ut til å forglemt meg. Det var et eller annet, men jeg har glemt det nå :)

Ihvertfall så er det viktig at folk tenker på forsikring og helseutgifter med en gang de skaffer seg et dyr. Helst før.

(Det er også viktig at de finner en tjenestetilbyder de har råd til, og som behandler deg og dyret på en måte du er fornøyd med. Man betaler for en tjeneste, og trenger ikke å gjøre seg "fortjent" til den på noe vis.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å skrive hvorfor du er misfornøyd med en kjede da? Kan jo være mange grunner. 

Jeg bytter selv veterinær da den dyrlegen jeg brukte ble en del av anicura. Prisene steg enormt, og selv om hun er en flink veterinær er det grenser for hva jeg betaler. Og ja jeg har forsikring. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arx skrev (2 timer siden):

Greit å skrive hvorfor du er misfornøyd med en kjede da? Kan jo være mange grunner. 

Jeg bytter selv veterinær da den dyrlegen jeg brukte ble en del av anicura. Prisene steg enormt, og selv om hun er en flink veterinær er det grenser for hva jeg betaler. Og ja jeg har forsikring. 

Det har med kundebehandling å gjøre. Jeg likte ikke måten jeg ble møtt ved et besøk. Det er ikke relatert til deres kompetanse som dyrleger. Den kan jo ikke jeg vurdere spesielt godt? Noe mer vil jeg ikke si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes anicura og andre kjeder kan bli fryktelig dyre.

Klinikken jeg bruker er liten men billig. De gjør aldri mer enn det som er nødvendig, og man slipper å betale for ekstra komfort som man egentlig ikke trenger. Man går inn og ut veldig kjapt. Det går lynraskt å få tatt en vaksine for eksempel, og de har ormkurtabletter liggende i skapet for en 50 lapp. De er travle, men de tar seg tid til å gi hundene mine et par godbiter før sjekk. Jeg vet ikke hvor gode de er på f.eks kompliserte benbrudd eller andre alvorlige, kompliserte tilstander hvor en grundig undersøkelse og vurdering er nødvendig, men jeg stoler på at de er kompetente nok til å gjøre alt fra å gi vaksiner til tannbehandling, kastreringer og "vanlige" operasjoner.

Stoler også på at de vil anbefale meg andre klinikker som har mer erfaring/kompetanse innen et viss område om de føler at de ikke vet nok om visse typer skader eller har det nødvendige utstyret til å gjøre en grundig nok vurdering.

Anonymkode: a7a4e...372

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig fornøyde med anicura her! Vi vet det finnes andre dyrleger som er billigere, men har en trygghet i at det er mange flinke folk hos anicura (flere vetrinærer som kan hjelpe om nødvendig, ikke bare en vetrinær på klinikken), mye utstyr, mulighet til å ha dyret inne til observasjon over natten (pus måtte det en gang❤️) også har de gode åpningstider, så man levere pus før jobb å hente etter jobb ved feks operasjon eller akutt skade/sykdom.

Anonymkode: 9fb8a...e43

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige klinikker som ble kjøpt opp av anicura fikk jo prisene sine økt ganske heftig! Vet ikke om det har påvirket arbeidsmiljøet men jeg ser at gjennomtrekket har blitt mye større ved klinikker som tidligere var selvstendige. Kan jo selvfølgelig være flere medvirkende årsaker men jeg er skeptisk.

Selv bruker jeg Fredrikstad Dyrehospital til alt akutt og større ting mens jeg benytter meg av mindre klinikker til småting fordi de er langt billigere og det er viktig å støtte dem også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en liten klinikk. De spør om jeg har forsikring men har ikke merket noe utover det. De er helt fantastiske der. 

Jeg har heller en sparekonto til kattene. Så istedet for å betale hver måned for noe som kanskje aldri hjelper meg, så spytter jeg inn noen penger i potten heller. Har en ganske feit sparekonto der nå, og pusene er blitt veldig gamle. Så hvis det ikke skjærer seg helt med de før de drar til de evige jaktmarker, så har plutselig en finfin bunke med gryn som ligger igjen.

Anonymkode: 31e6d...3f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (13 timer siden):

Det har med kundebehandling å gjøre. Jeg likte ikke måten jeg ble møtt ved et besøk. Det er ikke relatert til deres kompetanse som dyrleger. Den kan jo ikke jeg vurdere spesielt godt? Noe mer vil jeg ikke si.

Hva med å gi en tilbakemelding til klinikken slik at de kan få en mulighet til å forberede seg? Det er jo bedre enn å skrive et vagt innlegg på Kvinneguiden. 

Og regner med du selv oppførte deg ok da du besøkte klinikken. 

Anonymkode: 9f4b1...e2e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva med å gi en tilbakemelding til klinikken slik at de kan få en mulighet til å forberede seg? Det er jo bedre enn å skrive et vagt innlegg på Kvinneguiden. 

Og regner med du selv oppførte deg ok da du besøkte klinikken. 

Anonymkode: 9f4b1...e2e

Jeg sa og gjorde ingenting, slik som jeg alltid har gjort. Jeg har ikke noe behov for dialog med klinikken. Som betalende kunde forventer jeg visse ting, og uteblir disse, har jeg lov til å velge noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (På 18.9.2021 den 13.22):

Når dyrene blir eldre får man etterhvert mer behov for helsehjelp for dem. Hvis de ikke får dette, så er det jo dyrplageri. (Det samme som for mennesker, vi har også krav på helsehjelp fra behandlere som ønsker oss vel).

Lokalt har jeg dårlig erfaring med den store kjeden Anicura, og anbefaler ikke dem. De har utstyr, men jeg er misfornøyd likevel. Hunden min er gammel nå, og jeg har ikke vært nøye med å gi ham den aller sunneste maten. Selv om han er verdens snilleste person, så forventer jeg at han ikke lever like lenge som sine foreldre, dvs 15 år. Han er nå snart 8.

Nå har jeg imidlertid begynt å legge litt mer penger i foret hans. Han er også forsikret, og vil derfor få den hjelpen han  trenger når eller om han blir gammel.

Det kommer nok mange hunder i mitt liv etter ham. Det er veldig viktig med forsikring. Det lærte jeg fra den første hunden.

Hvilken rase er hunden din. 8 år er generelt ikke en gammel hund.

Anonymkode: e8944...589

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unngå Evidensia, Anicura og Empet så går det bra. Finn enkeltstående veterinærer, de koster 1/5 av prisen. Uansett greit med forsikring, men det er en vond sirkel. Hos de førstnevnte er det litt som å komme med en bil man har krasja... ja du har kasko ja, da kjører vi på. Plutselig blir det 60 000. 

Anonymkode: 17e95...07a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med Anicura her jeg bor, både kundebehandling og kompetanse på forskjellige dyr. 

Anonymkode: e34f5...166

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (På 18.9.2021 den 20.33):

Det er vel en sannhet med store modifikasjoner? Min erfaring med AniCura er at noen tenker kjapp&enkel profitt,mens andre har en mer edruelig og realistisk tilnærming.

Formalkompetanse er én ting,hvordan de forvalter og utøver yrket er en annen ting - som med alle yrker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Julie skrev (15 minutter siden):

Det er vel en sannhet med store modifikasjoner? Min erfaring med AniCura er at noen tenker kjapp&enkel profitt,mens andre har en mer edruelig og realistisk tilnærming.

Formalkompetanse er én ting,hvordan de forvalter og utøver yrket er en annen ting - som med alle yrker. 

At andre har andre erfaringer angår vel ikke meg. Jeg tar mine valg ut fra mine erfaringer. Jeg har ingen plikt til å handle steder jeg ikke liker?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (På 18.9.2021 den 13.22):

Person? Du snakker om hunden din, gjør du ikke?

Men ja, det er viktig med forsikring, og derfor har jeg hatt min hund forsikret fra den var 8 uker gammel valp, og hele livet. Den er snart 11 nå.

Anonymkode: 692fd...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Person? Du snakker om hunden din, gjør du ikke?

Men ja, det er viktig med forsikring, og derfor har jeg hatt min hund forsikret fra den var 8 uker gammel valp, og hele livet. Den er snart 11 nå.

Anonymkode: 692fd...44a

Hunden min er en person for meg, og vil være det så lenge jeg lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michaelhe skrev (7 timer siden):

At andre har andre erfaringer angår vel ikke meg. Jeg tar mine valg ut fra mine erfaringer. Jeg har ingen plikt til å handle steder jeg ikke liker?

Helt riktig, av samme grunn antar jeg du har byttet til en dyrlege du nå er fornøyd med? Hverken mer eller mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...