Gå til innhold

møtt en ny fyr jeg klikker helt med - men så var det denne eksen da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste måneden datet en fyr. Vi har vært ganske mye sammen, og det føles nesten som vi har funnet på mer enn jeg og eksen gjorde ila de fem årene vi var sammen. Vi har mange flere felles interesser, og han prioriterer meg og er tilstede på en måte jeg minnes at jeg savnet med eksen. 

Men - allerede her ser vi kanskje problemer, sammenligner/tenker mye på eksen. Savner han! Vet at han vil bli sammen med meg igjen, endog forloves. Jeg vet ikke om det er riktig, om det bare er det at han er så trygg.

Så jeg vet jeg ikke burde fortsette med denne nye fyren, selv om jeg har det veldig gøy, men jeg tror ikke jeg kan bli forelsket. Men er det dumt å prøve igjen med eksen? Hvorfor tenker jeg så mye på eksen?!

Anonymkode: ce9d2...f8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er to ting her. 1. Du har gått videre for tidlig.  2. Det er en grunn til at han er eks. Minn deg på det. 

Anonymkode: 5fd25...60c

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er to ting her. 1. Du har gått videre for tidlig.  2. Det er en grunn til at han er eks. Minn deg på det. 

3. Fra eks til kjæreste? Gå for eksen, da visker du bort at du har en eks, samtidig som du har en kjæreste

Anonymkode: 2c9dd...1e5

• Liker 1
Skrevet

Gjør han nye fyren en tjeneste og dump ham. Jeg var sammen med en som deg og det endte med skikkelig knust hjerte på mitt hold. Gjør deg ferdig med eksen eller gå tilbake for et siste skikkelige forsøk, funker det så funker det, hvis ikke så vet du at du prøvde alt og kan gå videre.

Anonymkode: e2acc...821

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor ble det slutt ?

Anonymkode: 4e79f...b0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gjør han nye fyren en tjeneste og dump ham. Jeg var sammen med en som deg og det endte med skikkelig knust hjerte på mitt hold. Gjør deg ferdig med eksen eller gå tilbake for et siste skikkelige forsøk, funker det så funker det, hvis ikke så vet du at du prøvde alt og kan gå videre.

Ja, er veldig redd for å såre han! Han er så fin. Vi har også felles venner som introduserte oss (ikke med vilje). Men vet ikke om det er han eller bare jeg, som kanskje generelt ikke kan føle på følelser. Det er sant!

En annen faktor er at han nye her bor nærme meg, eksen bor laaangt unna. Måtte vel ha flyttet for å gi det et siste ordentlig forsøk, derfor skummelt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor ble det slutt ?

Anonymkode: 4e79f...b0f

Vi var for ulike, jeg flyttet, følte kanskje ikke på så mye følelser...

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja, er veldig redd for å såre han! Han er så fin. Vi har også felles venner som introduserte oss (ikke med vilje). Men vet ikke om det er han eller bare jeg, som kanskje generelt ikke kan føle på følelser. Det er sant!

En annen faktor er at han nye her bor nærme meg, eksen bor laaangt unna. Måtte vel ha flyttet for å gi det et siste ordentlig forsøk, derfor skummelt.

Men du virker jo ikke egentlig som du vil hverken ene eller det andre... her har du en fyr som er ny, god snill og som du har det fint med. Likevel løper følelsene og tankene tilbake til en EKS, en det ble slutt med, så det kan ikke ha vært perfekt det heller. Du er jo selv inne på tanken om det bare er det at han er trygg, noen du kjenner. 

Jeg tenker at her må DU ta ansvar og bestemme deg for noe, helt uavhengig av eksen eller han nåværende. Tro meg, å hele tiden gå med en halvt åpen dør i hodet ditt for eksen din ødelegger alle fremtidige forhold. Jeg var også i en situasjon som din, og jeg måtte ha et brudd nr 2 i hodet mitt, der jeg bestemte meg for at "nei, eks er eks, jeg må videre, det er virkelig slutt, ikke noe kanskje". Jeg gråt og sørget et par dager, så var jeg 100% singel, 100% investert i meg selv. Det hjelper å klarne hodet. 

Du må finne ut hvorfor du tenker på eksen, om det er fordi du er litt redd for forpliktelser med han nye, eller om du virkelig har ekte følelser for eksen og ser dere sammen for alltid. Du sier eksen vil sikkert prøve igjen, kanskje forlove seg, men du da? Jeg spør deg her og nå, vil DU gifte deg med eksen din? Kjenn på følelsen du fikk av å lese det spørsmålet.. 

Håper du finner ut av det, pass på at du er tro mot deg selv, og ikke løper fra vanskelige tanker og avgjørelser.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Vi var for ulike,

Hva får deg til å tro at dere har blitt likere? Er det tiden og avstandens rosa briller? 

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som ingen av de er de rette for deg?

Anonymkode: fc405...cbd

Skrevet

Husk alltid å gjøre deg ferdig med eksen før du går videre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...