Gå til innhold

Tykk, lubben, normal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 168 høy og veier 69 kg. Jeg er helt i grensen for overvekt. Det samme med midjemålet, som jeg målte akkurat og var 81 cm. Jeg er en voksen dame i 30-årene uten barn. Dette er vel omtrent gjennomsnittsvekta for norske kvinner. Midjemålet er utifra det jeg leser faktisk under gjennomsnittlig. Men samtidig er det nærme overvekt.

Tenker dere jeg er tykk, lubben, normal, gjennomsnittlig eller noe annet? Om dere så meg på en fest, ville dere tenkt noe spesielt om livsstilen min osv? Jeg er fysisk aktiv og vegetarianer, og er redd folk skal dømme meg siden jeg ikke "ser sånn ut". Vekten har sneket seg oppover de siste åra.

Anonymkode: 96056...377

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si noe om hvordan jeg hadde oppfattet deg ut i fra høyde og vekt, siden kroppsformen er forskjellig hos oss alle, men jeg hadde nok tenkt at du var på vei til å bli tykk/ lubben

Anonymkode: a764d...76d

• Liker 4
Skrevet

Dette er umulig å svare på uten bilde. Ikke at jeg mener at du skal legge ut bilde av kroppen din så alle, også slemme troll, skal kommentere kroppen din. 

Noen bærer kiloene flott, mens andre bærer kiloene litt mer uheldig som gjør at de ser tykkere ut. 

Det du må fokusere på er helsen din, om du trives i egen kropp og hva du egentlig vil oppnå hvis du spør andre kjente og kjære om det samme spørsmålet :)

Anonymkode: e91c2...28a

• Liker 3
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Helt umulig å si basert på vekt og mål. Du kan ta 100 mennesker som er like høye, veier det samme og like vel ser de helt forskjellige ut. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dette er umulig å svare på uten bilde. Ikke at jeg mener at du skal legge ut bilde av kroppen din så alle, også slemme troll, skal kommentere kroppen din. 

Noen bærer kiloene flott, mens andre bærer kiloene litt mer uheldig som gjør at de ser tykkere ut. 

Det du må fokusere på er helsen din, om du trives i egen kropp og hva du egentlig vil oppnå hvis du spør andre kjente og kjære om det samme spørsmålet :)

Anonymkode: e91c2...28a

Jeg trives vel ikke helt med vekten. Men har prøvd å gå ned noen måneder nå, men ikke sett noen forskjell på vekten. Jeg har vekten spredt litt utover. Men kanskje hakket mer på magen og puppene, men ikke sånn ekstrem eple-fasong.

Skrevet

Når jeg var 172 og 71 kg (altså omtrent tilsvarende) med bli på 24,5, da følte jeg meg smålubben selv, fordi jeg er vant med å være veltrent. Pga sykdom ble jeg inaktiv, og la sakte på meg. Men det betyr ikke at jeg tenker det samme om andre. De færreste kategoriserer andre på den måten er min oppfatning.

Jeg fikk aldri en kommentar utenfra, så hva folk mente vet jeg ikke, tror som sagt ikke de brydde seg. Følte meg ikke tjukk, men jeg kjente at jeg måtte ta grep nå eller bare la det fortsette. Nå er jeg på 65 kilo og bmi 22, og det passer kroppen min bra. Magefettet forsvant.

Anbefaler å kun bry deg om hva du selv syns. Føler du deg på vei til overvekt så er det lurt å gjøre noe nå. Føler du deg vel med deg selv så trenger du ikke gjøre noe, men det er aldri en fordel helsemessig å være overvektig.

• Liker 2
Skrevet

Gjennomsnittlig, mest sannsynlig.

Anonymkode: d2fb9...357

Skrevet

Kommer an på hvem som vurderer. En med fedme ville kanskje sett på deg som slank, en tynn person ville sett på deg som lubben. Direkte tykk er du i hvert fall ikke.

Anonymkode: ea3c0...9e1

• Liker 3
Skrevet

Du bør jo ha midjemål under 80 cm hvis du er kvinne, så da er du vel litt over grensa og ikke under. 

Anonymkode: d1baa...3a5

Skrevet

Jeg ligger på samme vekt, og har holdt med livsstils-endring i ett år. Jeg får høre fra alle at jeg begynner å bli for tynn, men det er jeg overhode ikke. Jeg tenker på meg selv som småfeit.

Anonymkode: f4bfa...2fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ligger på samme vekt, og har holdt med livsstils-endring i ett år. Jeg får høre fra alle at jeg begynner å bli for tynn, men det er jeg overhode ikke. Jeg tenker på meg selv som småfeit.

Anonymkode: f4bfa...2fd

Det er fordi folk rundt deg er vant til å se deg på en høyere vekt, og da gir det en dramatisk effekt å se deg slankere. "For tynn" er relativt. 

Anonymkode: ea3c0...9e1

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet ikke med deg, men jeg er 166 cm og ser lubben ut ved 63-64 kg. 

Anonymkode: 5f6a8...089

• Liker 1
Skrevet

Som flere skriver så bærer vi vekt forskjellig. Og hvilken fettprosent en har osv. 

Jeg er 172 og føler meg lubben nå som jeg er 67 kg. Tenker jeg skal til slank som for meg er rundt 60 kg.

Anonymkode: 85f93...2b3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 12.53):

Jeg er 168 høy og veier 69 kg. Jeg er helt i grensen for overvekt. Det samme med midjemålet, som jeg målte akkurat og var 81 cm. Jeg er en voksen dame i 30-årene uten barn. Dette er vel omtrent gjennomsnittsvekta for norske kvinner. Midjemålet er utifra det jeg leser faktisk under gjennomsnittlig. Men samtidig er det nærme overvekt.

Tenker dere jeg er tykk, lubben, normal, gjennomsnittlig eller noe annet? Om dere så meg på en fest, ville dere tenkt noe spesielt om livsstilen min osv? Jeg er fysisk aktiv og vegetarianer, og er redd folk skal dømme meg siden jeg ikke "ser sånn ut". Vekten har sneket seg oppover de siste åra.

Du er perfekt ♥️

Anonymkode: 82756...97f

Skrevet

Det viktigste er hvor mye av de kiloene som er fett. Selv er jeg ca. 171 og veier 73-75kg. Jeg har nok et par kilo ekstra pga inaktivitet/sykdom, men jeg har også mye muskler og er absolutt ikke overvektig. Bruker størrelse S/M i alt. Men kjenner veldig godt på det å «føle seg tung» og treig. Hvordan du føler deg er det du bør gå etter, ikke hva vekta viser. 

Anonymkode: 4329b...61d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 12.53):

Jeg ville mest sannsynlig tenkt at du var lubben/kraftig, og at du mest sannsynlig spiser mye karbohydrater (som vegetarianer stemmer sikkert det?) 

Men nå kommer det jo veldig an på - har du uvanlig mye muskelmasse, synlige mageruter og kropp ala Funkygine eller Silje Torp, så ville jeg bare tenkt at du så sterk ut, og vært litt overrasket over at du klarte å se så fit ut uten å spise kjøtt.

Anonymkode: a26e9...ff2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2021 den 13.05):

Gjennomsnittlig, mest sannsynlig.

Anonymkode: d2fb9...357

Men gjennomsnittlig i Norge er nå lett overvektig 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: a26e9...ff2

• Liker 6
Skrevet

Jeg har samme bmi på 172 cm, men har midje på 69 cm og ellers jevnt fordelt timeglassfigur med over gjennomsnittet mye muskler. Jeg regner meg som slank og bruker S/M i klær.

Med dine mål ville jeg ansett deg som litt lubben, og du bør kanskje begynne å spise litt sunnere (aka gressfora kjøtt). ✌

Anonymkode: 206e8...733

• Liker 2
Skrevet

Som flere skriver, vekten fordeler seg jo så forskjellig på forskjellige folk.

Kan bare svare for hvordan jeg selv følte det på den bmi'en. Jeg har hatt både høyere, å har nå lavere bmi.

Men på ca. bmi 24- 24,5 følte jeg meg lubben. Nå er jeg bare 160 cm. da. Men følte at både midjen, lårene og rumpa var for store.

Anonymkode: ab3f1...5f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...