Gå til innhold

Vilnius, Gdansk eller Tallin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drister oss til å se på reise mot neste vår/sommer.

Tenker på en billig langhelg med kort flytur.

Har sett på Vilnius, Tallin og Gdansk og alle tre reisemålene er rimelige. Har ikke vært i noen av disse byene før. Hvilke ville dere ha valgt og hvorfor/hvorfor ikke.

Anonymkode: 52a71...10e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten tvil Gdansk!❤️

Der kan du ta taxi i 15 minutter så er du ved stranda i Sopot, liten søt by det og. 
Er du der i slutten av juli kan det hende du får med deg et stort årlig marked med mye spennende.

Flott torg i Gdansk, mye god mat, fine bygninger og butikker.👌😃

Tallin var for meg en kald by, folk hilste ikke, var «grå» for oss…😉

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Da står det mellom Gdansk og Vilnius. Gdansk frister absolutt. Har du et hotell du vil anbefale?

Ts

Skrevet

Misliker alle tre, men hvis jeg MÅ velge: Gdansk. 

Anonymkode: 47e3b...a1f

• Liker 1
Skrevet

Tallinn. Har vært der flere ganger. Elsker byen.

Anonymkode: 48cc6...8e7

• Liker 4
Skrevet

Jeg har bodd i Gdansk og det er en helt vakker by og plass, nært strender og fantastiske små butikker med ting og klær. Er du interessert i pene ting og gode klær så anbefaler jeg å ta med en mest mulig tom koffert. Du får vakre klær for en brøkdel av prisen som her, samt ting og små interiør greier. Som hun over meg sier, kort taxi til Sopot hvor det er strandliv og også flotte kafeer og restauranter. Har ikke vært i Vilnius eller tallin så kan ikke sammenligne. 

En del amå butikker og sjapper tar kanskje ikke kort, jeg ville tatt med kontanter og vekslet i en såkalt Kantor (vekslebyrå) bare for å ha i tilfelle. Polen er ikke som Norge, de bruker fortsatt kontanter i stor grad. 

Anonymkode: 6264b...9fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har sett på Vilnius, Tallin og Gdansk og alle tre reisemålene er rimelige

Gdansk  har de billigste restaurantprisene av disse 3 Selv om det sikkert er akerbryggepriser hos de som har ustsikt til kanalen. Gdansk og tallin  har adskillig flere alternativer i sentrumsområdet på Airbnb i forrhold til vilnius.  Også her er Gdansk billigst, men med nokså liten margin opp til Tallinn, Vilnius klart dyrest her. 

Gdanske har jo også som nevnt Sopot, som trekkplaster.  En på mange måter merkelig badeby som kan "skryte" av  bla. Europas lengste trebrygge, skjeve hus og voksstatue av bla. Marit Bjørgen.

Skulle du gå får Gdansk, Bruk uber til å ta taxi. Ikke gå på Strippeklubber. De vil prøve å putte noe ekstra i ølen/drinken din som gjør at du mister din kritiske sans.

Skrevet

Tallinn. Fantastisk by, med god shopping, bra mat og mye spennende historie.

Anonymkode: 198db...3c1

• Liker 2
Skrevet

Har bare vært i Gdansk, men synes det var kjempefint. Leide splitter ny, kjempebillig Airbnb. Restaurantene var freshe og billige, stort nytt kjøpesenter, gamle vakre bygninger, 2. Verdenskrig- museum som også var nytt og stort og gratis. I tillegg billig taxi til stranda. Anbefales, både barn og voksne likte seg der. 

• Liker 1
Skrevet

Har vært i både Gdansk og Tallinn. Gdansk likte jeg såpass godt at jeg gjerne drar tilbake. Bra shopping, bra restauranter, generelt billig. 
Tallinn var en fin by det også, for all del, men litt mer «been there, done that». Har ikke noe behov for å dra tilbake dit. Var der fra fredag til søndag og føler jeg fikk sett det som var å se.

Anonymkode: c264a...f8c

Skrevet

Har vært i Tallin og Riga. Riga var en stor skuffelse, Tallin var koselig. 
Anbefaler også Praha og Krakow. 

Anonymkode: fce83...853

Skrevet

Tallin har en fin gamleby, godt utvalg på Airbnb, koselige små markeder og herlige spamuligheter. Vi var der en langhelg med fint vær og hadde det kjempefint. 

Anonymkode: 7a008...fd3

• Liker 1
Skrevet

Har vært i alle og kan egentlig ikke tenke meg å dra tilbake til noen av dem. Krakow derimot... Fantastisk by!

Anonymkode: 76f00...f08

• Liker 1
Skrevet

Takk for mange interessante svar.

Vi skal på en kjærestetur, uten unger og er ute etter avslapping,  god mat og litt kultur/opplevelse.  Shopping og strippeklubber blir ikke så prioritert denne gangen 😄 

Ts.

Skrevet

Fortell hva du likte med Krakow? Kan godt vurdere det også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har vært i Tallin og Riga. Riga var en stor skuffelse, Tallin var koselig. 
Anbefaler også Praha og Krakow. 

Anonymkode: fce83...853

Så uenig 🤣 av disse 4 byer likte jeg bare Riga 

Anonymkode: 47e3b...a1f

Skrevet

Elsket alle tre byene, men Tallinn troner øverst for meg. En fin og stor gamleby med masse butikker og koselige gater, og flere store kjøpesentre like utenfor gamlebyen. Også flere gode kunstmuseer. Vilnius har mange fine kirker. Likte også Gdansk godt. Så den byen dere ikke velger til sommeren, ville jeg besøkt senere. Forutsatt at man får lov å velge og vrake i fremtiden, da. 

Anonymkode: c3d13...9a6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tallinn. Har vært der flere ganger. Elsker byen.

Anonymkode: 48cc6...8e7

Jeg og! Pikk-gata spesielt 😄 

Anonymkode: 8e2f7...8ec

Skrevet

Vært i Riga, Tallinn og Gdansk. Må si at jeg ikke kommer til å dra tilbake noen av stedene. Billig ja, men synes ikke maten var bra noen av stedene.  Jeg synes heller ikke at folk var noe særlig serviceinnstilte. Det er jo hyggelig når servitørene sier hei og har blikkkontakt.  Mulig jeg er sær🙄 

Drar jeg på korte helgeturer drar jeg heller til Edinburgh , Dublin, Belfast etc.  Direkte fly til de fleste av de byene. 

Anonymkode: a0130...8ce

Skrevet

Jeg likte best Tallin. Koselig i gamlebyen. Vilnius var litt kjedelig, men avslappende by. Gdansk er en fin by og har flere gode restauranter. 

Anonymkode: b973b...1a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...